Skłoń osoby odwiedzające stronę internetową do dokładnego jej przejrzenia, a szanse na to, że złożą zapytanie ofertowe znacznie wzrosną.
Każdy, kto zakłada witrynę internetową chce, żeby realizowała ona określone cele.
Na przykład?
To wszystko cele gÅ‚ówne. Å»eby je osiÄ…gnąć każdy serwis internetowy musi jeszcze zrealizować ważny cel poÅ›redni, jakim jest pomoc osobom odwiedzajÄ…cym serwis internetowy w znalezieniu tego, czego szukajÄ…: produktów, opinii, referencji, wskazówek albo buttonu "dodaj do koszyka".
Ponieważ serwisy internetowe różniÄ… siÄ™ miÄ™dzy sobÄ… architekturÄ… informacji, nawigacjÄ… i wyglÄ…dem, nie zawsze jest oczywiste, gdzie tych kluczowych informacji szukać. Nie ma też sprzedawcy, którego, tak jak w tradycyjnym sklepie, można zapytać o poszukiwany towar. Dlatego wÅ‚aÅ›nie klientom potrzebna jest pomoc.
Wykorzystaj każdy nagÅ‚ówek, tekst, element graficzny lub link tekstowy w serwisie do prowadzenia i informowania klientów. Tak, żeby serwis internetowy wychodziÅ‚ naprzeciw ich potrzebom, a oni byli tylko o klikniÄ™cie od tego, co chcÄ… znaleźć.
W praktyce możesz to realizować na wiele różnych sposobów, z których kilka zamieszczam poniżej:
Informuj i zaciekawiaj przy pomocy nagÅ‚ówków. CzÄ™sto spotykany na stronach firmowych nagÅ‚ówek: "Witamy w serwisie firmy X" jest, co prawda, informacjÄ…, ale rzadko tÄ…, której klient szuka. WyjÄ…tkiem mogÄ… być tylko serwisy firm o dużej renomie. W wiÄ™kszoÅ›ci serwisów internetowych bardziej przydatne wydaje siÄ™ być informowanie w czym możesz pomóc.
WyjaÅ›nij, dlaczego jesteÅ› najepszym partnerem dla klientów. ZwiÄ™zÅ‚e wyjaÅ›nienie, co TwojÄ… firmÄ™ odróżnia od konkurencji zwiÄ™ksza szansÄ™ na przekonanie klientów, żeby zaufali wÅ‚aÅ›nie tobie. Zastanawiasz siÄ™, co CiÄ™ odróżnia od konkurencji? Przeczytaj artykuÅ‚ "By przyciÄ…gnąć wÅ‚aÅ›ciwych klientów, dobrze sformuÅ‚uj przesÅ‚anie marketingowe".
Reklamuj inne podstrony w serwisie internetowym. Z badaÅ„ użytkowników internetu prowadzonych przez Jakoba Nielsena wynika, że czÄ™sto ignorujÄ… oni obszary nawigacji, chÄ™tniej klikajÄ…c na linki umieszczone w tekÅ›cie. UmieszczajÄ…c takie linki zwiÄ™kszasz swojÄ… szansÄ™ na odniesienie sukcesu.
Eliminuj zbÄ™dne elementy graficzne. PozbÄ…dź siÄ™ niezwiÄ…zanych z tematykÄ… serwisu elementów graficznych, szczególnie tych umieszczonych na wysokoÅ›ci wzroku użytkownika. SÄ… bezużyteczne z punktu widzenia klienta, intensywnie szukajÄ…cego odpowiedzi na pytanie: "w czym może mi pomóc ten serwis?".
PozbÄ…dź siÄ™ dużych bloków tekstu. Stosuj wyróżnienia i wypunktowania.
Rzetelnie zaplanuj architekturę informacji. Hasła, wezwania do działania, linki tekstowe, informacje kontaktowe... Wszystko to musi być we właściwych miejscach.
SÄ… 2 powody, dla których warto pomagać potencjalnym klientom w szybkim dotarciu do poszukiwanych informacji.
1. Po pierwsze, zaprowadzisz potencjalnego klienta tam, gdzie chce się dostać za pomocą minimalnej ilości kliknięć i bez marnowania czasu, co powinno przełożyć się na wyższą stopę zwrotu.
2. Po drugie, potencjalny klient Å‚atwo dotrze tam, gdzie chciaÅ‚by dotrzeć, co pozytywnie nastawi go do marki, serwisu internetowego oraz promowanych w nim produktów i usÅ‚ug. A taki klient chÄ™tniej skorzysta z Twojej oferty.
Inne artykuły o tym, jak podnieść skuteczność serwisu internetowego.
Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - maÅ‚ym i Å›rednim firmom - pomaga przekonywać do wspóÅ‚pracy odbiorców przy pomocy treÅ›ci. WczeÅ›niej redaktorka naczelna PMR Publications