3 kroki do stworzenia skutecznego tekstu prezentacji

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Tekst do prezentacji ofertowej - stworzony w zgodzie z 3 zasadami pisania skutecznych tekstów

4 maj 2021
Marketing B2B

UdaÅ‚o siÄ™! Twój potencjalny klient chce siÄ™ z TobÄ… spotkać i posÅ‚uchać, co masz do zaoferowania. Zabierasz siÄ™ wiÄ™c do stworzenia prezentacji, przy pomocy której pokażesz siÄ™ z jak najlepszej strony. Zastanawiasz siÄ™, jak stworzyć tekst do prezentacji ofertowej, który skutecznie przekona potencjalnych klientów? Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta – pokaż, że jesteÅ› dla nich najlepszym partnerem. I tu czÄ™sto pojawia siÄ™ pytanie: jak to zrobić?

Kiedy otrzymaÅ‚am zlecenie napisania tekstów w j. angielskim do prezentacji ofertowej agencji brandingowej Admind postanowiÅ‚am wykorzystać 3 zasady tworzenia przekonujÄ…cych prezentacji. PoznaÅ‚am je w ciÄ…gu kilkunastu lat zgÅ‚Ä™biania sztuki pisania tekstów ofertowych.

 

  1. Idealna struktura

Dobrze, gdy caÅ‚a prezentacja ma strukturÄ™ bÅ‚yskotliwej historii. Zaczyna siÄ™ od pokazania jak jest: “83% fuzji i przejęć koÅ„czy siÄ™ porażkÄ…” i jak mogÅ‚oby być: „Jeżeli zadbasz o profesjonalny branding szansa na sukces fuzji lub przejÄ™cia znaczÄ…co wzroÅ›nie”. NastÄ™pnie podaje rozwiÄ…zanie „Pomożemy Ci zrealizować oczekiwane cele przy pomocy mÄ…drej strategii brandingowej” i wyczerpujÄ…co oraz przekonujÄ…co odpowiada na pytanie „dlaczego mam Ci uwierzyć”:

Dobrze zbudowana prezentacja koÅ„czy siÄ™ wezwaniem do dziaÅ‚ania, które dodatkowo pokazuje grupie docelowej korzyÅ›ci z wdrożenia w życie proponowanych przez Ciebie pomysÅ‚ów.

 

  1. Zdecydowane i wyraziste tezy

Dobra prezentacja pokazuje, że Å›wietnie wiesz o czym mówisz, a Twoje argumenty sÄ… silne, wyraziste i przekonujÄ…ce. Warto przestrzegać zasady – jeden slajd, jeden argument.

Czego siÄ™ wystrzegać? Stonowanych, ostrożnych stwierdzeÅ„ lub zalewu niepotrzebnych, niewiele znaczÄ…cych szczegóÅ‚ów, wÅ›ród których to, co naprawdÄ™ chcesz powiedzieć może być trudne do znalezienia.

 

  1. Zwięzłość i treściwość

NajwiÄ™kszym wyzwaniem przy pisaniu tekstu do prezentacji jest wymuszona zwiÄ™zÅ‚ość.  Twoja grupa docelowa nie chce czytać książki, tylko obejrzeć prezentacjÄ™. Chce jak najszybciej dowiedzieć siÄ™ tego, co najistotniejsze. 

PamiÄ™taj jednak, że prezentacja ofertowa i prezentacja tematyczna to dwie zupeÅ‚nie różne rzeczy.

Prezentacja ofertowa nie zawsze towarzyszy wystÄ…pieniom. Bywa wysyÅ‚ana potencjalnym klientom e-mailem zamiast standardowego PDF-a. Jest przeznaczona do czytania, wiÄ™c musi zawierać wiÄ™cej informacji niż prezentacja tematyczna. 

Prezentacja tematyczna zwykle wspiera czyjeś wystąpienie i nie jest przeznaczona do czytania, tylko czytania i słuchania jednocześnie. Z tego powodu powinna charakteryzować się bardzo dużą zwięzłością.

Pisanie tekstu do prezentacji, który jest jednoczeÅ›nie zwiÄ™zÅ‚y i wciÄ…gajÄ…cy – a przy tym dostarcza wszystkich wymaganych informacji – to umiejÄ™tność, która przychodzi z doÅ›wiadczeniem.

 

Przykład

Wszystkie powyższe zasady zostaÅ‚y wprowadzone w życie w prezentacji ofertowej, przygotowanej na zlecenie Admind. I prawdÄ™ mówiÄ…c, jestem z nich bardzo zadowolona. PrzykÅ‚adowy fragment w jÄ™zyku angielskim poniżej.

 

 

Potrzebujesz prezentacji, która przekona potencjalnych klientów do wspóÅ‚pracy z TobÄ…?

Mam doÅ›wiadczenie w pisaniu takich tekstów dla firm B2B różnej wielkoÅ›ci, w jÄ™zykach polskim i angielskim. Moje teksty skutecznie realizowaÅ‚y różne cele – od umacniania wizerunku eksperta, aż po przekonanie klientów do wspóÅ‚pracy.

Å»eby dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej o moich usÅ‚ugach odwiedź stronÄ™ o pisaniu tekstów.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS