UdaÅ‚o siÄ™! Twój potencjalny klient chce siÄ™ z TobÄ… spotkać i posÅ‚uchać, co masz do zaoferowania. Zabierasz siÄ™ wiÄ™c do stworzenia prezentacji, przy pomocy której pokażesz siÄ™ z jak najlepszej strony. Zastanawiasz siÄ™, jak stworzyć tekst do prezentacji ofertowej, który skutecznie przekona potencjalnych klientów? Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta – pokaż, że jesteÅ› dla nich najlepszym partnerem. I tu czÄ™sto pojawia siÄ™ pytanie: jak to zrobić?
Kiedy otrzymaÅ‚am zlecenie napisania tekstów w j. angielskim do prezentacji ofertowej agencji brandingowej Admind postanowiÅ‚am wykorzystać 3 zasady tworzenia przekonujÄ…cych prezentacji. PoznaÅ‚am je w ciÄ…gu kilkunastu lat zgÅ‚Ä™biania sztuki pisania tekstów ofertowych.
Dobrze, gdy caÅ‚a prezentacja ma strukturÄ™ bÅ‚yskotliwej historii. Zaczyna siÄ™ od pokazania jak jest: “83% fuzji i przejęć koÅ„czy siÄ™ porażkÄ…” i jak mogÅ‚oby być: „Jeżeli zadbasz o profesjonalny branding szansa na sukces fuzji lub przejÄ™cia znaczÄ…co wzroÅ›nie”. NastÄ™pnie podaje rozwiÄ…zanie „Pomożemy Ci zrealizować oczekiwane cele przy pomocy mÄ…drej strategii brandingowej” i wyczerpujÄ…co oraz przekonujÄ…co odpowiada na pytanie „dlaczego mam Ci uwierzyć”:
Dobrze zbudowana prezentacja koÅ„czy siÄ™ wezwaniem do dziaÅ‚ania, które dodatkowo pokazuje grupie docelowej korzyÅ›ci z wdrożenia w życie proponowanych przez Ciebie pomysÅ‚ów.
Dobra prezentacja pokazuje, że Å›wietnie wiesz o czym mówisz, a Twoje argumenty sÄ… silne, wyraziste i przekonujÄ…ce. Warto przestrzegać zasady – jeden slajd, jeden argument.
Czego siÄ™ wystrzegać? Stonowanych, ostrożnych stwierdzeÅ„ lub zalewu niepotrzebnych, niewiele znaczÄ…cych szczegóÅ‚ów, wÅ›ród których to, co naprawdÄ™ chcesz powiedzieć może być trudne do znalezienia.
Największym wyzwaniem przy pisaniu tekstu do prezentacji jest wymuszona zwięzłość. Twoja grupa docelowa nie chce czytać książki, tylko obejrzeć prezentację. Chce jak najszybciej dowiedzieć się tego, co najistotniejsze.
PamiÄ™taj jednak, że prezentacja ofertowa i prezentacja tematyczna to dwie zupeÅ‚nie różne rzeczy.
Prezentacja ofertowa nie zawsze towarzyszy wystąpieniom. Bywa wysyłana potencjalnym klientom e-mailem zamiast standardowego PDF-a. Jest przeznaczona do czytania, więc musi zawierać więcej informacji niż prezentacja tematyczna.
Prezentacja tematyczna zwykle wspiera czyjeś wystąpienie i nie jest przeznaczona do czytania, tylko czytania i słuchania jednocześnie. Z tego powodu powinna charakteryzować się bardzo dużą zwięzłością.
Pisanie tekstu do prezentacji, który jest jednoczeÅ›nie zwiÄ™zÅ‚y i wciÄ…gajÄ…cy – a przy tym dostarcza wszystkich wymaganych informacji – to umiejÄ™tność, która przychodzi z doÅ›wiadczeniem.
Wszystkie powyższe zasady zostaÅ‚y wprowadzone w życie w prezentacji ofertowej, przygotowanej na zlecenie Admind. I prawdÄ™ mówiÄ…c, jestem z nich bardzo zadowolona. PrzykÅ‚adowy fragment w jÄ™zyku angielskim poniżej.
Mam doÅ›wiadczenie w pisaniu takich tekstów dla firm B2B różnej wielkoÅ›ci, w jÄ™zykach polskim i angielskim. Moje teksty skutecznie realizowaÅ‚y różne cele – od umacniania wizerunku eksperta, aż po przekonanie klientów do wspóÅ‚pracy.
Å»eby dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej o moich usÅ‚ugach odwiedź stronÄ™ o pisaniu tekstów.