Marketing prawniczy bez wartoÅ›ciowych i przekonujÄ…cych tekstów po prostu nie dziaÅ‚a. Dlatego do pracy nad tekstami, promujÄ…cymi TwojÄ… kancelariÄ™ prawnÄ… wybierz copywritera z doÅ›wiadczeniem w branży prawniczej.
Jako copywriter jestem wyjÄ…tkiem, bo branża prawnicza to jedna z moich specjalizacji. PracowaÅ‚am zarówno dla znanych korporacji prawniczych, jak i prawniczych start-upów – notariuszy, radców prawnych oraz adwokatów.
Poza tym, że nie mogÄ… zawierać stwierdzeÅ„, które mogÅ‚yby wprowadzać klientów w bÅ‚Ä…d, ani skÅ‚adać zapewnieÅ„, co do których nie ma gwarancji realizacji, nie powinny też bezpoÅ›rednio zachÄ™cać do zawarcia umowy.
Mimo tych ograniczeń, teksty na stronach WWW kancelarii prawnych mają ogromny potencjał.
Strony internetowe wielu kancelarii prawnych sÄ… podobne. Ich wÅ‚aÅ›ciciele sÄ… przekonani, że jeżeli nie chcÄ… być negatywnie postrzegani muszÄ… prezentować siÄ™ oficjalnie i bezosobowo. Niestety, nie wyróżniajÄ…c siÄ™ niczym, nie przekonujÄ….
Wyraźnie poinformuj grupę docelową, co jest przewagą konkurencyjną Twojej kancelarii. Skup się na wyjaśnieniu korzyści płynących z Twoich usług.
Jak to zrobić? Przeczytaj bezpłatny poradnik Jak zbudować markę kancelarii
Im wyższy ranking strony, tym wiÄ™kszy ruch w serwisie internetowym. Ale to nie wszystko. Jeżeli Twoja firma pojawi siÄ™ na szczycie listy wyszukiwania w Google w Twojej lokalizacji, wielu Twoich klientów automatycznie uzna, że jesteÅ› leaderem w swojej branży. Ta zwiÄ™kszona wiarygodność pomoże Ci siÄ™ wyróżnić wÅ›ród konkurencji. Jedynym sposobem na wysokÄ… pozycjÄ™ w rezultatach wyszukiwania jest stworzenie treÅ›ci, które promujÄ… usÅ‚ugi prawne i sÄ… przyjazne SEO.
Jak to zrobić? Przeczytaj bezpłatny poradnik SEO copywriting w kancelarii prawnej
Upewnij siÄ™, że dzielisz siÄ™ wiedzÄ…. Ludzie chcÄ… zatrudnić prawnika, który pomoże im w konkretnej sytuacji. Pokaż, że masz doÅ›wiadczenie i wiesz, jak to zrobić, publikujÄ…c wpisy na blogu i w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.
Duży ruch na stronie internetowej to dopiero pierwszy krok w kierunku zwiÄ™kszenia sprzedaży. W kolejnym, zamieÅ„ osoby odwiedzajÄ…ce stronÄ™ w klientów. Jak to zrobić? Publikuj użyteczne dla grupy docelowej informacje. To sposób na pozyskanie jej zaufania.
UsÅ‚ugi prawne to jeden z obszarów, w którym potencjalni klienci nie majÄ… wiedzy specjalistycznej, dlatego w Internecie szukajÄ… odpowiedzi na swoje pytania. Ważne jest wiÄ™c, aby oferować im wiarygodne, aktualne i jednoznaczne informacje, które jednoczeÅ›nie realizujÄ… cele marketingowe. Różnica w skutecznoÅ›ci tekstów pisanych przez różnych copywriterów może być gigantyczna.
Jako copywriter mam doÅ›wiadczenie w branży prawnej i wiedzÄ™, dziÄ™ki której przekażę skomplikowane informacje prawne w sposób przystÄ™pny dla grupy docelowej.
Twój serwis internetowy jest podstawÄ… obecnoÅ›ci w Internecie. To miejsce, które wyjaÅ›nia Twoje podejÅ›cie, TwojÄ… wyjÄ…tkowość i decyduje o podjÄ™ciu lub nie – decyzji o wspóÅ‚pracy. Zapewnia potencjalnym klientom i wspóÅ‚pracownikom – np. innym prawnikom – wglÄ…d w portfolio Twoich usÅ‚ug i dogÅ‚Ä™bne zrozumienie wielu kwestii prawniczych.
Kiedy nadchodzi moment, żeby przybliżyć potencjalnym klientom ofertÄ™ Twojej kancelarii prawnej, strona z dokÅ‚adnym opisem poszczególnych usÅ‚ug sprawi, że dokÅ‚adnie zrozumiejÄ… w czym możesz im pomóc.
Zadbaj o to, żeby Twój e-mail marketing charakteryzowaÅ‚ siÄ™ wysokim zwrotem z inwestycji. NapiszÄ™ teksty ofertowe, które wywoÅ‚ajÄ… oczekiwanÄ… reakcjÄ™ Twoich interesariuszy lub klientów.
Zamieść na stronie tzw. evergreen content, czyli ponadczasowe treÅ›ci, takie jak porady, definicje czy wskazówki. BÄ™dÄ… one generować ruch na stronie nie przez tydzieÅ„ czy dwa, ale przez kolejne miesiÄ…ce, a nawet lata.
Odpowiadaj na prawdopodobne pytania potencjalnych klientów lub czÄ™ste pytania istniejÄ…cych. Oferuj podsumowania lub komentuj nowe przepisy lub wyroki i informuj o publikacjach swoich prawników – Twój blog to najlepszy sposób na zwiÄ™kszenie ruchu na stronie internetowej i przekonanie potencjalnych klientów do wspóÅ‚pracy.
PrzyciÄ…gajÄ…ce uwagÄ™ treÅ›ci na LinkedIn pomogÄ… Ci zdobywać klientów, bez wysokich kosztów. Jego potencjaÅ‚ doceniajÄ… amerykaÅ„scy prawnicy, z których 95% ma profil na LinkedIn (dane American Bar Association).
Prowadzenie firmowego bloga: Cena uzależniona od liczby i charakteru wpisów; np. 3 różnego rodzaju wpisy miesiÄ™cznie – od 450 zÅ‚
Redakcja artykuÅ‚ów/ wpisów na bloga napisanych przez innych autorów – od 35 zÅ‚ za 1000 znaków ze spacjami
Prowadzenie profilu na LinkedIn: stworzenie profilu z pakietem 5 wpisów miesiÄ™cznie – od 300 zÅ‚
Å»eby tekst byÅ‚ przekonujÄ…cy, to czytelnik musi być w centrum uwagi – wszystkie wyjaÅ›nienia muszÄ… być dostosowane do jego potrzeb, podczas gdy tzw. jÄ™zyk prawniczy – ograniczony do minimum.
Co ciekawe, w branży prawniczej, to jest wÅ‚aÅ›nie punkt, na którym potyka siÄ™ wielu copywriterów. Teksty na stronach internetowych wielu kancelarii prawnych sÄ… bardzo formalne. CzÄ™sto ograniczajÄ… siÄ™ do wyjaÅ›nienia obszarów prawa, w jakich specjalizuje siÄ™ kancelaria prawna. To nie speÅ‚nia roli, bo klient, który szuka rozwiÄ…zania swojego problemu może nie wiedzieć czy potrzebuje specjalisty z dziedziny prawa cywilnego czy administracyjnego. Wie tylko, że interesuje go pomoc w konkretnej sprawie np. w kwestii zadÅ‚użenia konsumenckiego. Lektura polskich serwisów internetowych pokazuje, że wiele kancelarii prawnych nadal nie szanuje potrzeb grupy docelowej.
Z drugiej strony, copywriter z doÅ›wiadczeniem we wspóÅ‚pracy z branżą prawniczÄ… bÄ™dzie wiedziaÅ‚, że to co przekona innego prawnika, może nie przemówić do klienta.
WiÄ™cej o tym, jak pisać teksty, które promujÄ… usÅ‚ugi prawne.