Marketing prawniczy - copywriter dla Twojej kancelarii prawnej

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Skuteczny marketing prawniczy to także przekonujący copywriting

11 cze 2021
Marketing B2B

Marketing prawniczy bez wartoÅ›ciowych i przekonujÄ…cych tekstów po prostu nie dziaÅ‚a. Dlatego do pracy nad tekstami, promujÄ…cymi TwojÄ… kancelariÄ™ prawnÄ… wybierz copywritera z doÅ›wiadczeniem w branży prawniczej.

 

Specyfika branży prawniczej sprawia, że stworzenie odpowiednich treÅ›ci jest wyzwaniem

Jako copywriter jestem wyjÄ…tkiem, bo branża prawnicza to jedna z moich specjalizacji. PracowaÅ‚am zarówno dla znanych korporacji prawniczych, jak i prawniczych start-upów – notariuszy, radców prawnych oraz adwokatów.

 

Teksty na stronach internetowych kancelarii prawnych podlegajÄ… wyjÄ…tkowym zasadom 

Poza tym, że nie mogÄ… zawierać stwierdzeÅ„, które mogÅ‚yby wprowadzać klientów w bÅ‚Ä…d, ani skÅ‚adać zapewnieÅ„, co do których nie ma gwarancji realizacji, nie powinny też bezpoÅ›rednio zachÄ™cać do zawarcia umowy.

Mimo tych ograniczeń, teksty na stronach WWW kancelarii prawnych mają ogromny potencjał.

 

4 cele, które zrealizuje każda kancelaria prawna, dziÄ™ki przekonujÄ…cym treÅ›ciom

 

  1. Przekonaj do wspóÅ‚pracy

Strony internetowe wielu kancelarii prawnych sÄ… podobne. Ich wÅ‚aÅ›ciciele sÄ… przekonani, że jeżeli nie chcÄ… być negatywnie postrzegani muszÄ… prezentować siÄ™ oficjalnie i bezosobowo. Niestety, nie wyróżniajÄ…c siÄ™ niczym, nie przekonujÄ….

Wyraźnie poinformuj grupę docelową, co jest przewagą konkurencyjną Twojej kancelarii. Skup się na wyjaśnieniu korzyści płynących z Twoich usług

Jak to zrobić? Przeczytaj bezpłatny poradnik Jak zbudować markę kancelarii

 

  1. Daj się znaleźć

Im wyższy ranking strony, tym wiÄ™kszy ruch w serwisie internetowym. Ale to nie wszystko. Jeżeli Twoja firma pojawi siÄ™ na szczycie listy wyszukiwania w Google w Twojej lokalizacji, wielu Twoich klientów automatycznie uzna, że jesteÅ› leaderem w swojej branży. Ta zwiÄ™kszona wiarygodność pomoże Ci siÄ™ wyróżnić wÅ›ród konkurencji. Jedynym sposobem na wysokÄ… pozycjÄ™ w rezultatach wyszukiwania jest stworzenie treÅ›ci, które promujÄ… usÅ‚ugi prawne i sÄ… przyjazne SEO

Jak to zrobić? Przeczytaj bezpÅ‚atny poradnik SEO copywriting w kancelarii prawnej

 

  1. Pokaż, że jesteś ekspertem

Upewnij siÄ™, że dzielisz siÄ™ wiedzÄ…. Ludzie chcÄ… zatrudnić prawnika, który pomoże im w konkretnej sytuacji. Pokaż, że masz doÅ›wiadczenie i wiesz, jak to zrobić, publikujÄ…c wpisy na blogu i w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.

 

  1. Zadbaj o wysokÄ… konwersjÄ™

Duży ruch na stronie internetowej to dopiero pierwszy krok w kierunku zwiÄ™kszenia sprzedaży. W kolejnym, zamieÅ„ osoby odwiedzajÄ…ce stronÄ™ w klientów. Jak to zrobić? Publikuj użyteczne dla grupy docelowej informacje. To sposób na pozyskanie jej zaufania. 

 

Tylko świetne teksty zapewniają zwrot z inwestycji

UsÅ‚ugi prawne to jeden z obszarów, w którym potencjalni klienci nie majÄ… wiedzy specjalistycznej, dlatego w Internecie szukajÄ… odpowiedzi na swoje pytania. Ważne jest wiÄ™c, aby oferować im wiarygodne, aktualne i jednoznaczne informacje, które jednoczeÅ›nie realizujÄ… cele marketingowe. Różnica w skutecznoÅ›ci tekstów pisanych przez różnych copywriterów może być gigantyczna.

Jako copywriter mam doÅ›wiadczenie w branży prawnej i wiedzÄ™, dziÄ™ki której przekażę skomplikowane informacje prawne w sposób przystÄ™pny dla grupy docelowej.

 

OferujÄ™ 6 najważniejszych form contentu – "must have" w każdej kancelarii prawnej

 

  1. Strona internetowa

Twój serwis internetowy jest podstawÄ… obecnoÅ›ci w Internecie. To miejsce, które wyjaÅ›nia Twoje podejÅ›cie, TwojÄ… wyjÄ…tkowość i decyduje o podjÄ™ciu lub nie – decyzji o wspóÅ‚pracy. Zapewnia potencjalnym klientom i wspóÅ‚pracownikom – np. innym prawnikom – wglÄ…d w portfolio Twoich usÅ‚ug  i dogÅ‚Ä™bne zrozumienie wielu kwestii prawniczych.

 

  1. Opis oferty – opis usÅ‚ug prawnych

Kiedy nadchodzi moment, żeby przybliżyć potencjalnym klientom ofertÄ™ Twojej kancelarii prawnej, strona z dokÅ‚adnym opisem poszczególnych usÅ‚ug sprawi, że dokÅ‚adnie zrozumiejÄ… w czym możesz im pomóc.

 

  1. Teksty ofert i e-maili

Zadbaj o to, żeby Twój e-mail marketing charakteryzowaÅ‚ siÄ™ wysokim zwrotem z inwestycji. NapiszÄ™ teksty ofertowe, które wywoÅ‚ajÄ… oczekiwanÄ… reakcjÄ™ Twoich interesariuszy lub klientów.

 

  1. Ponadczasowy „evergreen” content

Zamieść na stronie tzw. evergreen content, czyli ponadczasowe treÅ›ci, takie jak porady, definicje czy wskazówki. BÄ™dÄ… one generować ruch na stronie nie przez tydzieÅ„ czy dwa, ale przez kolejne miesiÄ…ce, a nawet lata.

 

  1. Artykuły lub wpisy na bloga

Odpowiadaj na prawdopodobne pytania potencjalnych klientów lub czÄ™ste pytania istniejÄ…cych. Oferuj podsumowania lub komentuj nowe przepisy lub wyroki i informuj o publikacjach swoich prawników – Twój blog to najlepszy sposób na zwiÄ™kszenie ruchu na stronie internetowej i przekonanie potencjalnych klientów do wspóÅ‚pracy.

 

  1. Prowadzenie profilu na LinkedIn

PrzyciÄ…gajÄ…ce uwagÄ™ treÅ›ci na LinkedIn pomogÄ… Ci zdobywać klientów, bez wysokich kosztów. Jego potencjaÅ‚ doceniajÄ… amerykaÅ„scy prawnicy,  z których 95% ma profil na LinkedIn (dane American Bar Association).

 


Copywriting prawniczy – ceny

Teksty do serwisu internetowego, skÅ‚adajÄ…cego siÄ™ z 5 podstron: od 799 zÅ‚

Prowadzenie firmowego bloga:  Cena uzależniona od liczby i charakteru wpisów; np. 3 różnego rodzaju wpisy miesiÄ™cznie – od 450 zÅ‚

Redakcja artykuÅ‚ów/ wpisów na bloga napisanych przez innych autorów – od 35 zÅ‚ za 1000 znaków ze spacjami

Prowadzenie profilu na LinkedIn: stworzenie profilu z pakietem 5 wpisów miesiÄ™cznie – od 300 zÅ‚

 


 

Jak pisać teksty prawnicze? – wskazówki

Å»eby tekst byÅ‚ przekonujÄ…cy, to czytelnik musi być w centrum uwagi – wszystkie wyjaÅ›nienia muszÄ… być dostosowane do jego potrzeb, podczas gdy tzw. jÄ™zyk prawniczy – ograniczony do minimum.

Co ciekawe, w branży prawniczej, to jest wÅ‚aÅ›nie punkt, na którym potyka siÄ™ wielu copywriterów. Teksty na stronach internetowych wielu kancelarii prawnych sÄ… bardzo formalne. CzÄ™sto ograniczajÄ… siÄ™ do wyjaÅ›nienia obszarów prawa, w jakich specjalizuje siÄ™ kancelaria prawna. To nie speÅ‚nia roli, bo klient, który szuka rozwiÄ…zania swojego problemu może nie wiedzieć czy potrzebuje specjalisty z dziedziny prawa cywilnego czy administracyjnego. Wie tylko, że interesuje go pomoc w konkretnej sprawie np. w kwestii zadÅ‚użenia konsumenckiego.  Lektura polskich serwisów internetowych pokazuje, że wiele kancelarii prawnych nadal nie szanuje potrzeb grupy docelowej.

Z drugiej strony, copywriter z doÅ›wiadczeniem we wspóÅ‚pracy z branżą prawniczÄ…  bÄ™dzie wiedziaÅ‚, że to co przekona innego prawnika, może nie przemówić do klienta.

WiÄ™cej o tym, jak pisać teksty, które promujÄ… usÅ‚ugi prawne.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS