Zastanawiasz siÄ™ jak stworzyć stronÄ™ WWW, która pozwoli twojej firmie zÅ‚apać wiatr w żagle i wyjść na prowadzenie w branży?
Jako część zespoÅ‚u, pracowaÅ‚am nad stworzeniem lub przebudowÄ… serwisów internetowych ponad 100 firm, gÅ‚ównie usÅ‚ugowych firm b2b. Na podstawie zdobytych w ten sposób doÅ›wiadczeÅ„ zebraÅ‚am elementy wspólne dla skutecznych serwisów internetowych. Oto one.
Tylko jeżeli wiesz dokÅ‚adnie, co chcesz powiedzieć, jak chcesz być postrzegany, dlaczego twój sposób na rozwiÄ…zanie problemów grupy docelowej jest lepszy od innych możesz skutecznie przekazać to za poÅ›rednictwem serwisu internetowego. WiÄ™cej o tym, jak znaleźć kluczowe przesÅ‚anie.
Udane projekty webowe zaczynają się od treści. Dopiero, gdy jest gotowa możesz zdecydować, co trzeba wyeksponować za pomocą grafiki.
Skuteczne serwisy internetowe zawierajÄ… wartoÅ›ciowe treÅ›ci, które nie sÄ… reklamami. Idealnie, gdy treÅ›ci o charakterze poradnikowym stanowiÄ… co najmniej 80% wszystkich tekstów.
Publikuj treÅ›ci zarówno dla osób, szukajÄ…cych wstÄ™pnych informacji, jak i takich, którzy sÄ… już zdecydowani na zakup. Weź pod uwagÄ™, że klienci mogÄ… mieć różne preferencje, jeżeli chodzi o formÄ™. Oto rodzaje contentu szczególnie lubiane przez klientów. Dowiedz siÄ™, jaki content sprawdzi siÄ™ na każdym z etapów podróży klienta.
Pomocny serwis internetowy prowadzi grupÄ™ docelowÄ… „za rÄ™kÄ™” i uÅ‚atwia jej znalezienie tego, czego szuka. Jak to osiÄ…gnąć?
Choć wiÄ™kszość porad dotyczÄ…cych tworzenia skutecznych serwisów internetowych dotyczy tego, co trzeba dodać, by serwis byÅ‚ skuteczny, niezwykle istotnym elementem jest pozbycie siÄ™ tego, co zbÄ™dne: czasami sÄ… to teksty niskiej jakoÅ›ci, innym razem elementy struktury strony, które zmniejszajÄ… przejrzystość. Warto przyjąć zasadÄ™, że w serwisie internetowym zostaje tylko to, co istotne dla grupy docelowej.
Zastanawiasz się, czy teksty na twojej stronie przeszłyby profesjonalną kontrolę jakości? Sprawdź to, korzystając z checklisty.
Wiele osób odwiedzajÄ…cych stronÄ™ internetowÄ… jest na wczesnych etapach procesu decyzyjnego – np. szuka informacji o produkcie, albo usÅ‚udze, ale nie jest jeszcze gotowa, by go kupić. Å»eby kiedyÅ› zamienić ich w klientów możesz zachÄ™cić ich do prenumeraty newslettera czy otrzymywania informacji o pojawianiu siÄ™ nowych wpisów na blogu. DziÄ™ki temu, bÄ™dÄ… pamiÄ™tać o twojej firmie.
Najskuteczniejsze strony zachÄ™cajÄ… grupÄ™ docelowÄ… do konkretnych dziaÅ‚aÅ„, dziÄ™ki którym przejdÄ… na nastÄ™pny etap procesu decyzyjnego – np. z etapu poszukiwania informacji o usÅ‚udze, przejdÄ… do etapu wyboru dostawcy. Zobacz, jakie wezwania do dziaÅ‚ania sÄ… skuteczne.
UwzglÄ™dnienie tych wszystkich elementów przy tworzeniu lub przebudowie strony internetowej może wydawać siÄ™ pracochÅ‚onne.
Jeżeli wprowadzisz je w życie możesz stworzyć serwis internetowy, który budzi zaufanie. Serwis, który bÄ™dzie przyciÄ…gaÅ‚ klientów i sprawiaÅ‚, że bÄ™dÄ… kupować od ciebie. Twoja oferta bÄ™dzie zrozumiaÅ‚a, nawigacja - intuicyjna, opis usÅ‚ug i produktów zachÄ™cajÄ…cy, a wszystkie treÅ›ci - pomocne i inspirujÄ…ce.
Jeżeli nie wprowadzisz ich w życie twój serwis internetowy nie bÄ™dzie przyciÄ…gaÅ‚ wÅ‚aÅ›ciwych klientów, ani przekonywaÅ‚ ich, że jesteÅ› dla nich odpowiednim partnerem. BÄ™dzie twoim źródÅ‚em frustracji i hamulcem rozwoju twojej firmy.
Wybór należy do ciebie.