Elementy wspólne dla stron www, które konwertują

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak stworzyć stronę internetową, która zdobędzie wielu klientów?

9 cze 2015
Marketing B2B

Zastanawiasz się jak stworzyć stronę WWW, która pozwoli twojej firmie złapać wiatr w żagle i wyjść na prowadzenie w branży? 

Jako część zespołu, pracowałam nad stworzeniem lub przebudową serwisów internetowych ponad 100 firm, głównie usługowych firm b2b. Na podstawie zdobytych w ten sposób doświadczeń zebrałam elementy wspólne dla skutecznych serwisów internetowych. Oto one.

 

7 elementów wspólnych dla serwisów internetowych, które konwertują

 

  1. Jasno określone przesłanie marketingowe

Tylko jeżeli wiesz dokładnie, co chcesz powiedzieć, jak chcesz być postrzegany, dlaczego twój sposób na rozwiązanie problemów grupy docelowej jest lepszy od innych możesz skutecznie przekazać to za pośrednictwem serwisu internetowego. Więcej o tym, jak znaleźć kluczowe przesłanie.

  1. Właściwa kolejność prac: najpierw teksty, potem grafika

Udane projekty webowe zaczynają się od treści. Dopiero, gdy jest gotowa możesz zdecydować, co trzeba wyeksponować za pomocą grafiki.

  1. Dużo wartościowych treści

Skuteczne serwisy internetowe zawierają wartościowe treści, które nie są reklamami. Idealnie, gdy treści o charakterze poradnikowym stanowią co najmniej 80% wszystkich tekstów. 

  1. Content dla osób na różnych etapach procesu decyzyjnego

Publikuj treści zarówno dla osób, szukających wstępnych informacji, jak i takich, którzy są już zdecydowani na zakup. Weź pod uwagę, że klienci mogą mieć różne preferencje, jeżeli chodzi o formę. Oto rodzaje contentu szczególnie lubiane przez klientów. Dowiedz się, jaki content sprawdzi się na każdym z etapów podróży klienta.

  1. Przejrzystość i klarowność. Tylko to, co istotne

Pomocny serwis internetowy prowadzi grupę docelową „za rękę” i ułatwia jej znalezienie tego, czego szuka. Jak to osiągnąć?

Choć większość porad dotyczących tworzenia skutecznych serwisów internetowych dotyczy tego, co trzeba dodać, by serwis był skuteczny, niezwykle istotnym elementem jest pozbycie się tego, co zbędne: czasami są to teksty niskiej jakości, innym razem elementy struktury strony, które zmniejszają przejrzystość. Warto przyjąć zasadę, że w serwisie internetowym zostaje tylko to, co istotne dla grupy docelowej.

Zastanawiasz się, czy teksty na twojej stronie przeszłyby profesjonalną kontrolę jakości? Sprawdź to, korzystając z checklisty.

  1. Treści, które sprawiają, że klienci wracają

Wiele osób odwiedzających stronę internetową jest na wczesnych etapach procesu decyzyjnego – np. szuka informacji o produkcie, albo usłudze, ale nie jest jeszcze gotowa, by go kupić. Żeby kiedyś zamienić ich w klientów możesz zachęcić ich do prenumeraty newslettera czy otrzymywania informacji o pojawianiu się nowych wpisów na blogu. Dzięki temu, będą pamiętać o twojej firmie.

  1. Zachęty do działania

Najskuteczniejsze strony zachęcają grupę docelową do konkretnych działań, dzięki którym przejdą na następny etap procesu decyzyjnego – np. z etapu poszukiwania informacji o usłudze, przejdą do etapu wyboru dostawcy. Zobacz, jakie wezwania do działania są skuteczne.

 

Uwzględnienie tych wszystkich elementów przy tworzeniu lub przebudowie strony internetowej może wydawać się pracochłonne.

Jeżeli wprowadzisz je w życie możesz stworzyć serwis internetowy, który budzi zaufanie. Serwis, który będzie przyciągał klientów i sprawiał, że będą kupować od ciebie. Twoja oferta będzie zrozumiała, nawigacja - intuicyjna, opis usług i produktów zachęcający, a wszystkie treści - pomocne i inspirujące.

Jeżeli nie wprowadzisz ich w życie twój serwis internetowy nie będzie przyciągał właściwych klientów, ani przekonywał ich, że jesteś dla nich odpowiednim partnerem. Będzie twoim źródłem frustracji i hamulcem rozwoju twojej firmy.

Wybór należy do ciebie.

 

Pozwiązane artykuły:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS