Jak copywriter nierzadko dostajÄ™ nastÄ™pujÄ…ce instrukcje od klientów:
"Firm o podobnym profilu jak nasza jest mnóstwo. ProszÄ™ napisać czemu klient ma skorzystać akurat z naszych usÅ‚ug. OtrzymaÅ‚a Pani linki do konkurencji – trzeba napisać praktycznie to samo, tylko inaczej – tu nie ma cudów, wszyscy zajmujemy siÄ™ tym samym."
O ile z pierwszÄ… częściÄ… tego zalecenia siÄ™ zgadzam – klient powinien uzyskać jasnÄ… odpowiedź na pytanie, czemu ma skorzystać z usÅ‚ug konkretnej firmy – o tyle druga część to najlepsza droga do strony internetowej, która nie konwertuje.
Nie da siÄ™ napisać tego samego, co konkurencja i jednoczeÅ›nie przekonać, że jesteÅ› lepszy. Te dwie rzeczy siÄ™ wykluczajÄ…. No bo, skoro wszyscy robiÄ… to samo, tak samo, to co za różnica, z usÅ‚ug której firmy siÄ™ skorzysta? Dobór sÅ‚ów niczego tu nie zmieni…
Nie bez powodu stara marketingowa zasada mówi, że jeżeli teksty reklamowe jednej firmy B2B mogÅ‚yby, bez wiÄ™kszych zmian, być wykorzystane przez firmÄ™ konkurencyjnÄ… to znaczy, że sÄ… zbyt ogólne (czytaj: nieskuteczne).
Choć biura rachunkowe, kancelarie adwokackie czy biura tÅ‚umaczeÅ„ majÄ… podobnÄ… ofertÄ™, zasób wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci – wiele je też różni. Jednak, to co je wyróżnia jest trudne do przekazania.
Bo jak pokazać swojÄ… rzetelność, wewnÄ™trznÄ… motywacjÄ™ czy sposób, w jaki wspierasz zapaÅ‚ mÅ‚odych pracowników?
Po prostu pisz o tym na swojej stronie internetowej:
Przekonujesz klientów, dlaczego warto coÅ› robić „po twojemu”. Nie poprzestajesz na mówieniu „robiÄ™ tak i tak”, mówisz: „robiÄ™ tak, bo….”. TÅ‚umaczÄ…c, jednoczeÅ›nie przekonujesz, że twój sposób pracy jest najlepszy.
Dajesz siÄ™ lepiej poznać. Wiele firm tego nie robi. Jeżeli wiÄ™c klienci majÄ… wybierać miÄ™dzy niewiadomÄ…, a kimÅ› kto zadaje sobie trud, by wyjaÅ›nić swoje stanowisko i robi to przekonujÄ…co – wybierajÄ… to drugie.
Dajesz sobie czas refleksjÄ™. Zaczynasz lepiej rozumieć, co jest twojÄ… mocnÄ… stronÄ… i wiedzieć, jaki obraz twojej firmy strona internetowa ma pozostawić w gÅ‚owie każdego, kto na niÄ… trafi. Innymi sÅ‚owy, odkrywasz decydujÄ…cy powód, dla którego klient powinien pracować wÅ‚aÅ›nie z tobÄ….
Zyskujesz wartościową treść. Wartościowa treść sprawia, że masz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, a twoja strona internetowa ma więcej odwiedzających.
W serwisach internetowych, tak jak we wszystkich materiaÅ‚ach, które majÄ… zainteresować czytelnika i dostarczyć mu potrzebnych informacji sprawdza siÄ™ zasada odwróconej piramidy – od ogóÅ‚u do szczegóÅ‚u – a nie w odwrotnÄ… stronÄ™.
Dlatego nie zachÄ™cam ciÄ™ do tego, żeby w centralnym miejscu strony gÅ‚ównej pisać o tym, co sÄ…dzisz o jednym z etapów procesu obsÅ‚ugi klienta, albo o tym, co powiedziaÅ‚ jeden z twoich klientów. Lepszym miejscem do tego bÄ™dzie twój blog.
Ale kiedy już uÅ›wiadomisz sobie przeciwko czemu jesteÅ›, a co popierasz możesz stworzyć na stronie internetowej specjalnÄ… zakÅ‚adkÄ™ „nasze wartoÅ›ci”, albo „manifest”, w której jasno wyartykuÅ‚ujesz swój poglÄ…d na to, co ważne dla klientów z twojej branży.
Przykładowy manifest opublikowany na stronie firmy Mozilla.
Możesz także jeszcze raz napisać wszystkie teksty na stronÄ™ internetowÄ… w taki sposób, żeby eksponowaÅ‚y najważniejsze rzeczy, jakie masz do przekazania i jasno informowaÅ‚y grupÄ™ docelowÄ…, dlaczego warto wspóÅ‚pracować wÅ‚aÅ›nie z tobÄ….
Kiedy dojdziesz do tego etapu twoja strona internetowa jasno pokaże, że jednak bardzo różnisz siÄ™ od konkurencji. Na twojÄ… korzyść :-)