Strony internetowe, które nie budzÄ… zaufania generujÄ… maÅ‚o zapytaÅ„ ofertowych. Jeżeli wiÄ™c, po przejrzeniu twojego serwisu internetowego grupa docelowa nie ma wrażenia, że można ci zaufać, tracisz cenne możliwoÅ›ci.
Z drugiej strony, jeżeli chcesz, żeby potencjalni klienci uwierzyli, że możesz im skutecznie pomóc, twoja strona internetowa musi udowodnić, że rzeczywiÅ›cie tak jest. Oto, jak możesz to zrobić.
Firmy szukajÄ…ce w sieci potencjalnego dostawcy usÅ‚ug oczekujÄ…, że na stronie internetowej znajdÄ… konkretne informacje dotyczÄ…ce firmy, jej klientów i osiÄ…gnięć.
WedÅ‚ug B2B Usability Report 2015 wydanego przez KoMarketing Associates w maju 2015 roku, treÅ›ci, które w najwiÄ™kszym stopniu pomagajÄ… serwisom internetowym zyskać wiarygodność to: informacje kontaktowe, informacje o doÅ›wiadczeniu firmy i czÅ‚onków jej zespoÅ‚u, realizacjach oraz artykuÅ‚y i listy klientów.
Wiadomo, że firmy wybierajÄ… marki, które postrzegajÄ… jako prawdziwe.
WedÅ‚ug badaÅ„ firmy Cohn & Wolf z 2014 roku, The Age of Authenticity, 63% respondentów woli kupować produkty firm, które sÄ… w ich oczach autentyczne, bardziej niż produkty jej konkurencji. Takie marki zapamiÄ™tujÄ… i takim ufajÄ….
Oznacza to, że szablonowe wersje stron „o firmie” nie sÄ… dobrym rozwiÄ…zaniem. Teksty, które mogÅ‚yby siÄ™ znaleźć na stronie każdej firmy z danej branży, nie sÅ‚użą żadnej z nich. Nie pokazujÄ…, jaka firma jest naprawdÄ™.
Niech twój serwis internetowy pokazuje twojÄ… wyjÄ…tkowość. Oddaje zaangażowanie pracowników, szybkość dziaÅ‚ania twojego punktu serwisowego i uczynność dziaÅ‚u obsÅ‚ugi klienta. Przedstawia zespóÅ‚, jego doÅ›wiadczenie i tÅ‚umaczy, dlaczego to, co robi zmienia branżę na lepsze.
Czy wierzysz komuÅ›, kto, w zależnoÅ›ci od okolicznoÅ›ci opowiada innÄ… wersjÄ™ wydarzeÅ„? Kiedy ja wykryjÄ™ w czyjejÅ› opowieÅ›ci nieÅ›cisÅ‚oÅ›ci, trudno jest mi nastÄ™pnym razem uwierzyć w to, co mówi. Tak samo jest z komunikacjÄ… marketingowÄ….
Jeżeli chcesz, żeby ci ufano, twój przekaz musi być spójny we wszystkich kanaÅ‚ach marketingowych. GÅ‚ówna myÅ›l, którÄ… przekazujesz na stronie internetowej, musi być spójna z tym, co gÅ‚osisz na portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i za poÅ›rednictwem reklam.
WedÅ‚ug Nielsen Norman Group, Å›wiatowego lidera w badaniach użytecznoÅ›ci, nie wystarczy, że informacje Å›wiadczÄ…ce o wiarygodnoÅ›ci firmy sÄ… gdzieÅ› w serwisie internetowym. Podsumowanie najważniejszych informacji powinno być przejrzyste i dostÄ™pne na stronie „o firmie” bez żadnego dodatkowego przewijania.
„ZachÄ™canie ludzi do dodatkowej pracy (nawet, jeżeli jest niÄ… tylko przewiniÄ™cie strony w dóÅ‚), żeby otrzymać podstawowe informacje – to zÅ‚e maniery i ma negatywny wpÅ‚yw na twojÄ… organizacjÄ™.” – tak pisze Hoa Loranger w artykule na www.nngroup.com.
Ta strona „o firmie” zawiera komplet informacji o najważniejszych osiÄ…gniÄ™ciach, klientach, organizacjach branżowych, w których firma dziaÅ‚a, otrzymanych certyfikatach oraz osobach zarzÄ…dzajÄ…cych. Wszystko, co powinien wiedzieć potencjalny klient, który zastanawia siÄ™ czy ma do czynienia z wiarygodnÄ… firmÄ….
ZwiÄ™zÅ‚e podsumowanie informujÄ…ce, czym zajmuje siÄ™ firma oraz podkreÅ›lajÄ…ce fakty dotyczÄ…ce firmy, które Å›wiadczÄ… o tym, że można jej zaufać. Strona jest przejrzysta, co uÅ‚atwia czytanie. Linki do bardziej szczegóÅ‚owych informacji o klientach, pracy dla nich oraz zarzÄ…dzie sÄ… dostÄ™pne nieco niżej.
Podsumowanie najważniejszych korzyÅ›ci, jakie może odnieść grupa docelowa, dziÄ™ki skorzystaniu z usÅ‚ugi. Najważniejsze fakty, które Å›wiadczÄ… o tym, że usÅ‚uga jest popularna na caÅ‚ym Å›wiecie, również wÅ›ród wiodÄ…cych przedsiÄ™biorstw. Podstawowe informacje „o firmie” ilustrujÄ…ce szybki rozwój firmy. Czyli podsumowujÄ…c, same istotne informacje, żadnych ogólników.
Pokaż, że jesteÅ› wiarygodnÄ… firmÄ…, a skuteczność twojego serwisu internetowego zauważalnie wzroÅ›nie. DajÄ…c grupie docelowej Å‚atwy dostÄ™p do informacji, które sÄ… dla nich istotne, sprawiasz, że postrzegajÄ… ciÄ™ jako przejrzystÄ… firmÄ™. Dobrze napisane podsumowania najważniejszych informacji o firmie podkreÅ›lÄ… twojÄ… wyjÄ…tkowość na tle branży i zdobÄ™dÄ… zaufanie grupy docelowej.