projekt służy temu, by jak najlepiej wyeksponować treść, a treść temu, by pomagać,
content jest zwięzły, a format sprawia, że czytelnik w lot łapie wszystko, co chciałby zrozumieć,
projekt i content przekazują wyjątkowość oferty, a poczucie i zrozumienie tej wyjątkowości jest kwestią sekund.
Proces powstawania dobrze zaplanowanego serwisu internetowego różni siÄ™ od sposobu, w jaki przez lata tworzono strony WWW.
Jak zawsze, wszystko zaczyna się od zdefiniowania tego, co i komu chcemy powiedzieć, a także określenia czego oczekujemy. Ale na tym podobieństwa się kończą.
NastÄ™pnym etapem jest stworzenie contentu. Nie tylko na stronÄ™ gÅ‚ównÄ…, ale też strony dotyczÄ…ce firmy i jej oferty. Dopiero wtedy grafik przystÄ™puje do projektowania. Nadaje wizualnÄ… formÄ™ tekstom.
Efekt? Poszczególne paragrafy, zdania, a nawet sÅ‚owa majÄ… odpowiedniÄ… rangÄ™. Projekt i content realizujÄ… swój nadrzÄ™dny cel, jakim jest bycie pomocnym dla grupy docelowej.
Content jest najważniejszym powodem, dla którego istnieje serwis internetowy. Zadaniem projektanta jest atrakcyjne wizualne wyeksponowanie tego, co najistotniejsze. Nie da siÄ™ tego zrobić, nie majÄ…c contentu przed oczami.
PracujÄ…c bez contentu projektant nie jest w stanie ocenić, ile miejsca pozostawić na teksty na każdej z podstron. Dlatego zwykle zakÅ‚ada, że treść zostanie umieszczona w mniejszych lub wiÄ™kszych blokach. W jednej, dwóch lub trzech kolumnach. CzÄ™sto nie jest to najlepszy sposób na wyeksponowanie przesÅ‚ania.
Jeżeli w momencie projektowania serwisu nie istnieje jeszcze treść, nie ma znaczenia, jak bardzo utalentowany jest projektant. Bez wzglÄ™du na umiejÄ™tnoÅ›ci, może jedynie bardzo dobrze zaprojektować ogólny wizualny charakter serwisu.
A ogólne serwisy nie osiÄ…gajÄ… celów, których oczekujÄ… ich zaÅ‚ożyciele. OsiÄ…gajÄ… je strony, które sÄ… zbudowane wokóÅ‚ treÅ›ci.
Przepis na dobrze zaplanowany serwis internetowy w 4 krokach.
1. Planowanie treści. Na tym etapie ustal:
2. Pisanie tekstów. Napisz wszystkie najważniejsze teksty do serwisu internetowego, takie jak: teksty na stronÄ™ "o mnie", "dlaczego my", "oferta", hasÅ‚a i teksty na stronÄ™ gÅ‚ównÄ…, FAQ.
3. Planowanie architektury informacji. Stwórz interaktywny szkic projeku serwisu internetowego, tzw. wireframe. Zaplanuj rozkÅ‚ad tekstów na każdej stronie serwisu internetowego.
4. Wykonanie. Zleć wykonanie serwisu internetowego grafikowi i deweloperowi.
Zleć napisanie skutecznych tekstów i zaplanowanie serwisu internetowego.