Jak zbudować chwytliwy przekaz marketingowy

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

By przyciągnąć właściwych klientów, dobrze sformułuj przesłanie marketingowe

15 kwi 2015
Inbound marketing

Czy zastanawiaÅ‚eÅ› siÄ™, czego szukajÄ… na twojej stronie internetowej osoby, które jÄ… odwiedzajÄ…? Zdecydowana wiÄ™kszość chce wiedzieć w czym możesz im pomóc i czy potrafisz rozwiÄ…zać ich problem, jednak wiele serwisów internetowych zaspokaja ich ciekawość tylko poÅ‚owicznie.

 

Spis treści:

 

Przesłanie marketingowe to więcej niż odpowiedź na pytanie "co robisz?"

„Zajmujemy siÄ™ kompleksowÄ… obróbkÄ… plastycznÄ… metali”

„Tworzymy rozwiÄ…zania IT dopasowane do potrzeb klientów”

„Produkujemy komponenty do mebli biurowych”

InformujÄ…c wyÅ‚Ä…cznie o tym, czym siÄ™ zajmujesz tylko częściowo zaspokajasz zainteresowanie potencjalnych klientów i już na starcie ograniczasz możliwoÅ›ci serwisu internetowego. Bo to, co robisz interesuje klientów tylko w kontekÅ›cie ich wÅ‚asnych potrzeb. Dlatego, oprócz informowania czym siÄ™ zajmujesz udowodnij, że jesteÅ› w stanie osiÄ…gnąć oczekiwany przez grupÄ™ docelowÄ… rezultat lub wskaż obszar, w którym twoje kompetencje przewyższajÄ… możliwoÅ›ci konkurencji. Taki komunikat przekaże to, co istotne, ale też zainteresuje na tyle, by skÅ‚onić do przeczytania wiÄ™cej. 

Oto przykłady dobrze sformułowanego przesłania marketingowego:

 

Co to jest przesłanie marketingowe?

PrzesÅ‚anie marketingowe to najistotniejsza z punktu widzenia organizacji myÅ›l, którÄ… chcesz zakomunikować Å›wiatu. 

Nie jest ona tylko zgrabnym sformuÅ‚owaniem. To pierwsza i najważniejsza rzecz, którÄ… warto powiedzieć grupie docelowej. CoÅ›, w co wierzysz, co wypÅ‚ywa z twoich przekonaÅ„ i poinformuje, jak uÅ‚atwisz życie grupie docelowej. Na tyle ważne, że może być podstawÄ… wszystkiego, co robisz.

PrzesÅ‚anie marketingowe determinuje tematykÄ™ treÅ›ci, które publikujesz. Z kolei rodzaj treÅ›ci dostÄ™pnych online i to, jakie sÅ‚owa kluczowe trzeba wpisać do wyszukiwarki, by je znaleźć wpÅ‚ywa na to, jacy klienci do ciebie przychodzÄ…. To, czy sÄ… odpowiednie decyduje o powodzeniu twojej firmy.

Wbrew pozorom, znalezienie i ujęcie w kilku zdaniach kluczowego przesłania jest trudne i czasochłonne. Oto, jak można to zrobić, krok po kroku.

 

4 kroki do sformułowania trafnego przesłania marketingowego

 

1. Ustal grupÄ™ docelowÄ….

Czyje problemy rozwiążą twoje usÅ‚ugi? Komu uÅ‚atwiÄ… pracÄ™? Kto jest twoim idealnym klientem? WÅ‚aÅ›ciciel niewielkiej rodzinnej firmy czy kierownik dziaÅ‚u w korporacji? Im bardziej precyzyjnie to zrobisz, im bardziej konkretnie okreÅ›lisz takÄ… osobÄ™, tym Å‚atwiej ci bÄ™dzie stworzyć komunikat, który do niej przemówi.

 

2. Zrozum, jakie przeszkody, w drodze do realizacji celu musi pokonać twój klient

Co utrudnia życie twojej grupie docelowej? RozwiÄ…zanie jakich problemów uÅ‚atwiÅ‚oby jej codziennÄ… pracÄ™? Czego nie mogÄ… sami zrobić? Jakie zagrożenia/ okolicznoÅ›ci muszÄ… sobie uÅ›wiadomić? PamiÄ™taj, nikt ciÄ™ nie zatrudni, jeżeli nie ma potrzeb, które sÄ… niezaspokojone.

 

3. Określ, jakie rozwiązanie oferujesz i dlaczego działa ono lepiej niż inne dostępne na rynku

Jak zmieni się sytuacja biznesowa klienta, jeżeli skorzysta z twoich rozwiązań? Dlaczego są one wyjątkowe? A co się stanie, jeżeli z nich nie skorzysta?

 

4. Sformułuj misję

Jakie są twoje cele? Co chcesz zmienić w swojej branży? Jakie standardy chciałbyś uczynić powszechnymi?

 

Jasne odpowiedzi na powyższe pytania to wszystko, czego potrzeba, by stworzyć silne i trafne przesÅ‚anie marketingowe, które stanie siÄ™ fundamentem udanego content marketingu.

 

ArtykuÅ‚y, które mogÄ… CiÄ™ zainteresować:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS