Jak zbudować chwytliwy przekaz marketingowy

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

By przyciągnąć właściwych klientów, dobrze sformułuj przesłanie marketingowe

15 kwi 2015
Inbound marketing

Czy zastanawiałeś się, czego szukają na twojej stronie internetowej osoby, które ją odwiedzają? Zdecydowana większość chce wiedzieć w czym możesz im pomóc i czy potrafisz rozwiązać ich problem, jednak wiele serwisów internetowych zaspokaja ich ciekawość tylko połowicznie.

 

Spis treści:

 

Przesłanie marketingowe to więcej niż odpowiedź na pytanie "co robisz?"

„Zajmujemy się kompleksową obróbką plastyczną metali”

„Tworzymy rozwiązania IT dopasowane do potrzeb klientów”

„Produkujemy komponenty do mebli biurowych”

Informując wyłącznie o tym, czym się zajmujesz tylko częściowo zaspokajasz zainteresowanie potencjalnych klientów i już na starcie ograniczasz możliwości serwisu internetowego. Bo to, co robisz interesuje klientów tylko w kontekście ich własnych potrzeb. Dlatego, oprócz informowania czym się zajmujesz udowodnij, że jesteś w stanie osiągnąć oczekiwany przez grupę docelową rezultat lub wskaż obszar, w którym twoje kompetencje przewyższają możliwości konkurencji. Taki komunikat przekaże to, co istotne, ale też zainteresuje na tyle, by skłonić do przeczytania więcej. 

Oto przykłady dobrze sformułowanego przesłania marketingowego:

 

Co to jest przesłanie marketingowe?

Przesłanie marketingowe to najistotniejsza z punktu widzenia organizacji myśl, którą chcesz zakomunikować światu. 

Nie jest ona tylko zgrabnym sformułowaniem. To pierwsza i najważniejsza rzecz, którą warto powiedzieć grupie docelowej. Coś, w co wierzysz, co wypływa z twoich przekonań i poinformuje, jak ułatwisz życie grupie docelowej. Na tyle ważne, że może być podstawą wszystkiego, co robisz.

Przesłanie marketingowe determinuje tematykę treści, które publikujesz. Z kolei rodzaj treści dostępnych online i to, jakie słowa kluczowe trzeba wpisać do wyszukiwarki, by je znaleźć wpływa na to, jacy klienci do ciebie przychodzą. To, czy są odpowiednie decyduje o powodzeniu twojej firmy.

Wbrew pozorom, znalezienie i ujęcie w kilku zdaniach kluczowego przesłania jest trudne i czasochłonne. Oto, jak można to zrobić, krok po kroku.

 

4 kroki do sformułowania trafnego przesłania marketingowego

 

1. Ustal grupę docelową.

Czyje problemy rozwiążą twoje usługi? Komu ułatwią pracę? Kto jest twoim idealnym klientem? Właściciel niewielkiej rodzinnej firmy czy kierownik działu w korporacji? Im bardziej precyzyjnie to zrobisz, im bardziej konkretnie określisz taką osobę, tym łatwiej ci będzie stworzyć komunikat, który do niej przemówi.

 

2. Zrozum, jakie przeszkody, w drodze do realizacji celu musi pokonać twój klient

Co utrudnia życie twojej grupie docelowej? Rozwiązanie jakich problemów ułatwiłoby jej codzienną pracę? Czego nie mogą sami zrobić? Jakie zagrożenia/ okoliczności muszą sobie uświadomić? Pamiętaj, nikt cię nie zatrudni, jeżeli nie ma potrzeb, które są niezaspokojone.

 

3. Określ, jakie rozwiązanie oferujesz i dlaczego działa ono lepiej niż inne dostępne na rynku

Jak zmieni się sytuacja biznesowa klienta, jeżeli skorzysta z twoich rozwiązań? Dlaczego są one wyjątkowe? A co się stanie, jeżeli z nich nie skorzysta?

 

4. Sformułuj misję

Jakie są twoje cele? Co chcesz zmienić w swojej branży? Jakie standardy chciałbyś uczynić powszechnymi?

 

Jasne odpowiedzi na powyższe pytania to wszystko, czego potrzeba, by stworzyć silne i trafne przesłanie marketingowe, które stanie się fundamentem udanego content marketingu.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS