Czy zastanawiaÅ‚eÅ› siÄ™, czego szukajÄ… na twojej stronie internetowej osoby, które jÄ… odwiedzajÄ…? Zdecydowana wiÄ™kszość chce wiedzieć w czym możesz im pomóc i czy potrafisz rozwiÄ…zać ich problem, jednak wiele serwisów internetowych zaspokaja ich ciekawość tylko poÅ‚owicznie.
Spis treści:
„Zajmujemy siÄ™ kompleksowÄ… obróbkÄ… plastycznÄ… metali”
„Tworzymy rozwiÄ…zania IT dopasowane do potrzeb klientów”
„Produkujemy komponenty do mebli biurowych”
InformujÄ…c wyÅ‚Ä…cznie o tym, czym siÄ™ zajmujesz tylko częściowo zaspokajasz zainteresowanie potencjalnych klientów i już na starcie ograniczasz możliwoÅ›ci serwisu internetowego. Bo to, co robisz interesuje klientów tylko w kontekÅ›cie ich wÅ‚asnych potrzeb. Dlatego, oprócz informowania czym siÄ™ zajmujesz udowodnij, że jesteÅ› w stanie osiÄ…gnąć oczekiwany przez grupÄ™ docelowÄ… rezultat lub wskaż obszar, w którym twoje kompetencje przewyższajÄ… możliwoÅ›ci konkurencji. Taki komunikat przekaże to, co istotne, ale też zainteresuje na tyle, by skÅ‚onić do przeczytania wiÄ™cej.
Oto przykłady dobrze sformułowanego przesłania marketingowego:
„Bezpiecznie udostÄ™pniaj, synchronizuj i wspóÅ‚pracuj. Dropbox dla firm to bezpieczny system udostÄ™pniania i przechowywania plików, który pokochali użytkownicy i któremu ufajÄ… administratorzy IT.” - Dropbox
"Software development & design teams. On demand. Ready to start within few days." - the Software House
„Strony internetowe zdobywajÄ… rzesze klientów, jeżeli mówiÄ… wÅ‚aÅ›ciwe rzeczy. Pomagam firmom B2B okreÅ›lić, co i jak powiedzieć, żeby przyciÄ…gnąć klientów i zdobyć ich zaufanie.” Joanna Nowak – copywriterka
PrzesÅ‚anie marketingowe to najistotniejsza z punktu widzenia organizacji myÅ›l, którÄ… chcesz zakomunikować Å›wiatu.
Nie jest ona tylko zgrabnym sformuÅ‚owaniem. To pierwsza i najważniejsza rzecz, którÄ… warto powiedzieć grupie docelowej. CoÅ›, w co wierzysz, co wypÅ‚ywa z twoich przekonaÅ„ i poinformuje, jak uÅ‚atwisz życie grupie docelowej. Na tyle ważne, że może być podstawÄ… wszystkiego, co robisz.
PrzesÅ‚anie marketingowe determinuje tematykÄ™ treÅ›ci, które publikujesz. Z kolei rodzaj treÅ›ci dostÄ™pnych online i to, jakie sÅ‚owa kluczowe trzeba wpisać do wyszukiwarki, by je znaleźć wpÅ‚ywa na to, jacy klienci do ciebie przychodzÄ…. To, czy sÄ… odpowiednie decyduje o powodzeniu twojej firmy.
Wbrew pozorom, znalezienie i ujęcie w kilku zdaniach kluczowego przesłania jest trudne i czasochłonne. Oto, jak można to zrobić, krok po kroku.
Czyje problemy rozwiążą twoje usÅ‚ugi? Komu uÅ‚atwiÄ… pracÄ™? Kto jest twoim idealnym klientem? WÅ‚aÅ›ciciel niewielkiej rodzinnej firmy czy kierownik dziaÅ‚u w korporacji? Im bardziej precyzyjnie to zrobisz, im bardziej konkretnie okreÅ›lisz takÄ… osobÄ™, tym Å‚atwiej ci bÄ™dzie stworzyć komunikat, który do niej przemówi.
Co utrudnia życie twojej grupie docelowej? RozwiÄ…zanie jakich problemów uÅ‚atwiÅ‚oby jej codziennÄ… pracÄ™? Czego nie mogÄ… sami zrobić? Jakie zagrożenia/ okolicznoÅ›ci muszÄ… sobie uÅ›wiadomić? PamiÄ™taj, nikt ciÄ™ nie zatrudni, jeżeli nie ma potrzeb, które sÄ… niezaspokojone.
Jak zmieni się sytuacja biznesowa klienta, jeżeli skorzysta z twoich rozwiązań? Dlaczego są one wyjątkowe? A co się stanie, jeżeli z nich nie skorzysta?
Jakie są twoje cele? Co chcesz zmienić w swojej branży? Jakie standardy chciałbyś uczynić powszechnymi?
Jasne odpowiedzi na powyższe pytania to wszystko, czego potrzeba, by stworzyć silne i trafne przesÅ‚anie marketingowe, które stanie siÄ™ fundamentem udanego content marketingu.