SEO copywriting w kancelarii prawnej

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

SEO copywriting w kancelarii prawnej - czyli jak napisać treści, które wspomogą pozycjonowanie

15 cze 2021
SEO copywriting

Podstawowe zaÅ‚ożenie SEO jest niezależne od branży: maksymalnie zwiÄ™kszyć widoczność strony internetowej w Internecie. Im wiÄ™ksza widoczność, tym wiÄ™kszy ruch i wiÄ™ksza szansa na zdobycie klientów. Jak to zrobić w kancelarii prawnej? Przy pomocy przetestowanych technik, które zapewniÄ… wysokÄ… pozycjÄ™ w rezultatach wyszukiwania.

 

Z artykułu dowiesz się między innymi:

 

Do SEO należy podejść wielotorowo – od organizacji witryny, która jest podstawÄ… skutecznego SEO, przez stworzenie contentu, który pomoże zdobyć pozycjÄ™ eksperta, do dziaÅ‚aÅ„ stricte technicznych, takich jak optymalizacja struktury strony czy kodu.

 

Jaka powinna być architektura informacji witryny kancelarii prawnej?

Sposób organizacji witryny i miejsce, w którym pojawiajÄ… siÄ™ treÅ›ci w architekturze witryny, decyduje o tym, czy serwis internetowy jest przyjazny dla wyszukiwarek. Twoja witryna powinna być logicznie zorganizowana i ustrukturyzowana w sposób uÅ‚atwiajÄ…cy odwiedzajÄ…cym znalezienie potrzebnych informacji.

 

Przykład

Nawigacja w serwisie internetowym GJW Private Lawyer Jenerowicz i Wspólnicy umożliwia szybkie znalezienie interesujÄ…cego grupÄ™ docelowÄ… rodzaju usÅ‚ug.

 

 

Jaki content musi zawierać serwis internetowy kancelarii prawnej?

Serwis internetowy każdej kancelarii prawnej musi zawierać wartościowy content, zamieszczony na następujących podstronach.

 

  1. Strona gÅ‚ówna

Odpowiedz na pytanie, dlaczego wybrać TwojÄ… kancelariÄ™ oraz zachęć do odwiedzenia podstron, które szczegóÅ‚owo opisujÄ… Twoje obszary specjalizacji.

  1. Oferta

Opisz zakres oferowanych usÅ‚ug oraz kompetencje i osiÄ…gniÄ™cia kancelarii w każdym z obszarów. Upewnij siÄ™, że zawierajÄ… one sÅ‚owa kluczowe, jakie grupa docelowa wpisuje do wyszukiwarek w celu znalezienia każdej z tych usÅ‚ug.

  1. Landing page’e dla poszczególnych lokalizacji

Jeżeli masz kilka lokalizacji stwórz landing page dla każdej z nich. Ważne, by zawieraÅ‚y one wartoÅ›ciowe treÅ›ci, ze sÅ‚owami kluczowymi zorientowanymi na lokalizacjÄ™.

  1. O nas

Napisz tekst, który sprawi, że potencjalny klient uwierzy, że wÅ‚aÅ›nie w Twoje rÄ™ce warto zÅ‚ożyć jego sprawÄ™.

  1. FAQ

Strona z czÄ™sto zadawanymi pytaniami – dobrze napisana, dostarczy grupie docelowej potrzebnych informacji i wesprze realizacjÄ™ celów marketingowych.

  1. Blog

Posiadanie bloga jest ważnÄ… częściÄ… każdej strategii SEO w kancelarii prawnej. Google wyżej ocenia strony internetowe, które czÄ™sto publikujÄ… „Å›wieże” treÅ›ci.

  1. Call to action

Wezwanie do dziaÅ‚ania, które zawiera odpowiednie sÅ‚owa przyczynia siÄ™ do lepszej organizacji informacji na stronie WWW, zwiÄ™ksza konwersjÄ™ oraz wspiera dziaÅ‚ania SEO.

 

Blog w kancelarii prawnej – korzyÅ›ci

DziÄ™ki blogowi Twoja strona internetowa może zyskać wysokÄ… pozycjÄ™ w rankingu wyszukiwania dla fraz, wpisywanych przez osoby, poszukujÄ…ce informacji. Takie frazy generujÄ… duży ruch. Ruch, który możesz zdobyć wyÅ‚Ä…cznie przy pomocy bloga, bo strony z ofertÄ… sÄ… zwykle pozycjonowane na inne frazy – takie, które wskazujÄ… na intencjÄ™ zakupowÄ….

Gdy konsekwentnie dostarczasz nowe treści na bloga:

 

Na jakie frazy pozycjonować stronę kancelarii prawnej i bloga prawniczego?

Zacznij od sprawdzenia, jakie frazy i słowa kluczowe są najczęściej wpisywane przez Twoją grupę docelową do wyszukiwarki. Możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Google Keyword Planner, albo Ahrefs.

Dobierz sÅ‚owa kluczowe/ frazy, na które najbardziej opÅ‚aca siÄ™ pozycjonować stronÄ™ kancelarii prawnej z ofertÄ….

IstniejÄ… co najmniej 2 kategorie takich sÅ‚ów kluczowych/ fraz. Takie, które:

Na te pierwsze pozycjonuje siÄ™ zwykle strony z ofertÄ…, a na te drugie - bloga.

 

Przykłady fraz wyrażających intencję zakupową

Osoby, które wpisujÄ… poniższe frazy z dużym prawdopodobieÅ„stwem poszukujÄ… prawnika.

"Usługi prawne Warszawa"
"Adwokat rozwód WrocÅ‚aw"
"Podział majątku Szczecin"

Problem z tymi frazami jest taki, że sÄ… wpisywane przez setki osób, dlatego trudno zdobyć wÅ›ród nich wysokÄ… pozycjÄ™ w rankingu wyszukiwania.

Z drugiej strony, osoby, które szukajÄ… niektórych informacji, w dalszej perspektywie też prawdopodobnie skorzystajÄ… usÅ‚ugi. Warto wiÄ™c pozycjonować stronÄ™ na frazy, które wyrażajÄ… chęć poszukiwania informacji, a w dalszej perspektywie intencjÄ™ zakupowÄ…. Pozycjonowanie strony na takie frazy jest Å‚atwiejsze, bo sÄ… one mniej konkurencyjne. Dlatego tak istotne jest posiadanie bloga.

 

Przykłady fraz, wyrażających chęć poszukiwania informacji

Poniższe frazy wpisujÄ… osoby, które z dużym prawdopodobieÅ„stwem zamierzajÄ… podjąć pewne dziaÅ‚ania prawne w przyszÅ‚oÅ›ci, ale na razie szukajÄ… na ten temat informacji

 „Jak zapewnić ciÄ…gÅ‚ość firmy w przypadku Å›mierci przedsiÄ™biorcy”
„Jak zabezpieczyć firmÄ™ na wypadek Å›mierci przedsiÄ™biorcy”
 „Czy warto pozwać ubezpieczyciela”

 

Jak używać sÅ‚ów kluczowych?

Ważne, by pozycjonowana fraza pojawiÅ‚a siÄ™ w tytule strony lub tytule wpisu blogowego – to tak zwany nagÅ‚ówek H1. Wystarczy jeden nagÅ‚ówek H1 na wpis.

Warto także zoptymalizować Å›ródtytuÅ‚y – czyli nagÅ‚ówki H2 – w caÅ‚ym tekÅ›cie, oczywiÅ›cie pod warunkiem, że da siÄ™ to zrobić tak, żeby brzmiaÅ‚o naturalnie. PamiÄ™taj o zróżnicowaniu użytych sÅ‚ów kluczowych. Ich zbytnie nagromadzenie może sprawić, że Google zakwalifikuje Twój content, jako spam.

 

Jak długie powinny być teksty na stronie internetowej kancelarii prawnej?

Chociaż nie ma ustalonej z góry pożądanej dÅ‚ugoÅ›ci tekstu, Google nagradza dÅ‚uższy content. WiÄ™kszość firm pozycjonerskich rekomenduje, żeby strony z opisami usÅ‚ug skÅ‚adaÅ‚y siÄ™ z minimum 1000 sÅ‚ów.

Dowiedz się więcej o tym jak prowadzić marketing prawniczy i jaki powinien być prawniczy copywriting

 

Potrzebujesz pomocy?

Napisz do mnie. Pomogę Ci zoptymalizować treści, zamieszczone na stronie internetowej Twojej kancelarii pod kątem SEO.

PoproÅ› o niezobowiÄ…zujÄ…cÄ… wycenÄ™

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - maÅ‚ym i Å›rednim firmom - pomaga przekonywać do wspóÅ‚pracy odbiorców przy pomocy treÅ›ci. WczeÅ›niej redaktorka naczelna PMR Publications

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS