Podstawowe zaÅ‚ożenie SEO jest niezależne od branży: maksymalnie zwiÄ™kszyć widoczność strony internetowej w Internecie. Im wiÄ™ksza widoczność, tym wiÄ™kszy ruch i wiÄ™ksza szansa na zdobycie klientów. Jak to zrobić w kancelarii prawnej? Przy pomocy przetestowanych technik, które zapewniÄ… wysokÄ… pozycjÄ™ w rezultatach wyszukiwania.
Z artykułu dowiesz się między innymi:
Do SEO należy podejść wielotorowo – od organizacji witryny, która jest podstawÄ… skutecznego SEO, przez stworzenie contentu, który pomoże zdobyć pozycjÄ™ eksperta, do dziaÅ‚aÅ„ stricte technicznych, takich jak optymalizacja struktury strony czy kodu.
Sposób organizacji witryny i miejsce, w którym pojawiajÄ… siÄ™ treÅ›ci w architekturze witryny, decyduje o tym, czy serwis internetowy jest przyjazny dla wyszukiwarek. Twoja witryna powinna być logicznie zorganizowana i ustrukturyzowana w sposób uÅ‚atwiajÄ…cy odwiedzajÄ…cym znalezienie potrzebnych informacji.
Przykład
Nawigacja w serwisie internetowym GJW Private Lawyer Jenerowicz i Wspólnicy umożliwia szybkie znalezienie interesujÄ…cego grupÄ™ docelowÄ… rodzaju usÅ‚ug.
Serwis internetowy każdej kancelarii prawnej musi zawierać wartościowy content, zamieszczony na następujących podstronach.
Odpowiedz na pytanie, dlaczego wybrać TwojÄ… kancelariÄ™ oraz zachęć do odwiedzenia podstron, które szczegóÅ‚owo opisujÄ… Twoje obszary specjalizacji.
Opisz zakres oferowanych usÅ‚ug oraz kompetencje i osiÄ…gniÄ™cia kancelarii w każdym z obszarów. Upewnij siÄ™, że zawierajÄ… one sÅ‚owa kluczowe, jakie grupa docelowa wpisuje do wyszukiwarek w celu znalezienia każdej z tych usÅ‚ug.
Jeżeli masz kilka lokalizacji stwórz landing page dla każdej z nich. Ważne, by zawieraÅ‚y one wartoÅ›ciowe treÅ›ci, ze sÅ‚owami kluczowymi zorientowanymi na lokalizacjÄ™.
Napisz tekst, który sprawi, że potencjalny klient uwierzy, że wÅ‚aÅ›nie w Twoje rÄ™ce warto zÅ‚ożyć jego sprawÄ™.
Strona z czÄ™sto zadawanymi pytaniami – dobrze napisana, dostarczy grupie docelowej potrzebnych informacji i wesprze realizacjÄ™ celów marketingowych.
Posiadanie bloga jest ważnÄ… częściÄ… każdej strategii SEO w kancelarii prawnej. Google wyżej ocenia strony internetowe, które czÄ™sto publikujÄ… „Å›wieże” treÅ›ci.
Wezwanie do dziaÅ‚ania, które zawiera odpowiednie sÅ‚owa przyczynia siÄ™ do lepszej organizacji informacji na stronie WWW, zwiÄ™ksza konwersjÄ™ oraz wspiera dziaÅ‚ania SEO.
DziÄ™ki blogowi Twoja strona internetowa może zyskać wysokÄ… pozycjÄ™ w rankingu wyszukiwania dla fraz, wpisywanych przez osoby, poszukujÄ…ce informacji. Takie frazy generujÄ… duży ruch. Ruch, który możesz zdobyć wyÅ‚Ä…cznie przy pomocy bloga, bo strony z ofertÄ… sÄ… zwykle pozycjonowane na inne frazy – takie, które wskazujÄ… na intencjÄ™ zakupowÄ….
Gdy konsekwentnie dostarczasz nowe treści na bloga:
Å‚atwo znajdujÄ… CiÄ™ potencjalni klienci,
docierasz do osób, które w danym momencie nie zostanÄ… klientami, ale mogÄ… zarekomendować komuÅ› Twój wpis, zwiÄ™kszajÄ…c jego zasiÄ™g, albo linkować do niego ze swojego bloga, co pozytywnie wpÅ‚ywa na ranking Twojej strony i postrzeganie Twojej firmy, jako eksperta,
masz szansÄ™ na zbudowanie licznej grupy czytelników, którzy regularnie bÄ™dÄ… odwiedzać TwojÄ… stronÄ™ internetowÄ…, co zauważy i doceni Google,
Google częściej przeszukuje i szybciej indeksuje Twoje treÅ›ci, dziÄ™ki czemu bÄ™dÄ… one szybciej dostÄ™pne dla czytelników.
Zacznij od sprawdzenia, jakie frazy i słowa kluczowe są najczęściej wpisywane przez Twoją grupę docelową do wyszukiwarki. Możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Google Keyword Planner, albo Ahrefs.
Dobierz sÅ‚owa kluczowe/ frazy, na które najbardziej opÅ‚aca siÄ™ pozycjonować stronÄ™ kancelarii prawnej z ofertÄ….
IstniejÄ… co najmniej 2 kategorie takich sÅ‚ów kluczowych/ fraz. Takie, które:
Na te pierwsze pozycjonuje siÄ™ zwykle strony z ofertÄ…, a na te drugie - bloga.
Przykłady fraz wyrażających intencję zakupową
Osoby, które wpisujÄ… poniższe frazy z dużym prawdopodobieÅ„stwem poszukujÄ… prawnika.
Problem z tymi frazami jest taki, że sÄ… wpisywane przez setki osób, dlatego trudno zdobyć wÅ›ród nich wysokÄ… pozycjÄ™ w rankingu wyszukiwania.
Z drugiej strony, osoby, które szukajÄ… niektórych informacji, w dalszej perspektywie też prawdopodobnie skorzystajÄ… usÅ‚ugi. Warto wiÄ™c pozycjonować stronÄ™ na frazy, które wyrażajÄ… chęć poszukiwania informacji, a w dalszej perspektywie intencjÄ™ zakupowÄ…. Pozycjonowanie strony na takie frazy jest Å‚atwiejsze, bo sÄ… one mniej konkurencyjne. Dlatego tak istotne jest posiadanie bloga.
Poniższe frazy wpisujÄ… osoby, które z dużym prawdopodobieÅ„stwem zamierzajÄ… podjąć pewne dziaÅ‚ania prawne w przyszÅ‚oÅ›ci, ale na razie szukajÄ… na ten temat informacji
Ważne, by pozycjonowana fraza pojawiÅ‚a siÄ™ w tytule strony lub tytule wpisu blogowego – to tak zwany nagÅ‚ówek H1. Wystarczy jeden nagÅ‚ówek H1 na wpis.
Warto także zoptymalizować Å›ródtytuÅ‚y – czyli nagÅ‚ówki H2 – w caÅ‚ym tekÅ›cie, oczywiÅ›cie pod warunkiem, że da siÄ™ to zrobić tak, żeby brzmiaÅ‚o naturalnie. PamiÄ™taj o zróżnicowaniu użytych sÅ‚ów kluczowych. Ich zbytnie nagromadzenie może sprawić, że Google zakwalifikuje Twój content, jako spam.
Chociaż nie ma ustalonej z góry pożądanej dÅ‚ugoÅ›ci tekstu, Google nagradza dÅ‚uższy content. WiÄ™kszość firm pozycjonerskich rekomenduje, żeby strony z opisami usÅ‚ug skÅ‚adaÅ‚y siÄ™ z minimum 1000 sÅ‚ów.
Dowiedz się więcej o tym jak prowadzić marketing prawniczy i jaki powinien być prawniczy copywriting
Napisz do mnie. Pomogę Ci zoptymalizować treści, zamieszczone na stronie internetowej Twojej kancelarii pod kątem SEO.
PoproÅ› o niezobowiÄ…zujÄ…cÄ… wycenÄ™
Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - maÅ‚ym i Å›rednim firmom - pomaga przekonywać do wspóÅ‚pracy odbiorców przy pomocy treÅ›ci. WczeÅ›niej redaktorka naczelna PMR Publications