RozmawiaÅ‚am ostatnio z pewnym przedsiÄ™biorcÄ…, o tym, jakie teksty sÄ… przyjazne wyszukiwarkom. Jego zdaniem, by tekst byÅ‚ optymalny pod kÄ…tem SEO wystarczy powtórzyć w nim wybranÄ… frazÄ™, jak najwiÄ™kszÄ… liczbÄ™ razy. SÅ‚ów „kwiaty” i „wysyÅ‚ka” użyÅ‚ w krótkim tekÅ›cie na stronie gÅ‚ównej aż 11 razy.
Spotykam osoby, które nadal uważajÄ…, że takie nagromadzenie sÅ‚ów kluczowych wystarczy, żeby znaleźć siÄ™ na szczycie listy wyników wyszukiwania w Google. To nieprawda. Nadmierne nagromadzenie w tekÅ›cie sÅ‚ów kluczowych nie pomaga pozycjonowaniu. WrÄ™cz przeciwnie, może zostać przez Google ukarne. Może też odstraszyć czytelników, których nienaturalnie czÄ™sto powtarzana fraza rozprasza i zniechÄ™ca do czytania.
Najbardziej pomocna przy pozycjonowaniu jest wartościowa, logiczna treść napisana zgodnie z podstawowymi zasadami SEO.
Każda podstrona pozycjonowana jest na jednÄ… frazÄ™. Tekst zawiera tÄ… frazÄ™ w tytule strony, opisie meta, nagÅ‚ówku i Å›ródtytuÅ‚ach. Fraza ta powtarza siÄ™ również w tekÅ›cie.
Zdjęcia, wykorzystane w tekście zawierają pozycjonowaną frazę w nazwie zdjęcia (słowokluczowe.png) i alt tagach (alt=słowokluczowe).
Tekst jest wystarczajÄ…co dÅ‚ugi, żeby wyczerpujÄ…co odpowiedzieć na pytania grupy docelowej. SkÅ‚ada siÄ™ z co najmniej 300 sÅ‚ów.
Wystarczy, że:
są związane tematycznie z tym, co interesuje grupę docelową - rozwiązują jej problemy, wyjaśniają interesujące zagadnienia, zawierają nowe, ciekawe informacje lub opinie;
majÄ… nagÅ‚ówki, które sygnalizujÄ… użytkownikom i wyszukiwarkom, o czym jest tekst;
zawierajÄ… Å›ródtytuÅ‚y, które sÅ‚użą kategoryzacji i organizujÄ… tekst; wyszukiwarki, podobnie, jak użytkownicy zwracajÄ… na nie uwagÄ™, bo oczekujÄ…, że bÄ™dÄ… zawierać wskazówki, co do gÅ‚ównych tematów na stronie; i takie wÅ‚aÅ›nie wskazówki Å›ródtytuÅ‚y powinny zawierać.
Im wyższej jakoÅ›ci teksty, tym lepiej dla pozycjonowania. Bo za wartoÅ›ciowÄ… treÅ›ciÄ… idÄ… zwykle linki zewnÄ™trzne i wiÄ™kszy ruch. Im wiÄ™cej wartoÅ›ciowych linków, tym lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania.
Chociaż przy konkurencyjnych frazach, trudno jest znaleźć siÄ™ w pierwszej 10-tce, a nawet 20-tce wyników wyszukiwania i trudno jest siÄ™ na tej pozycji utrzymać, nie warto siÄ™ tym martwić.
Statystyki odwiedzin z wyszukiwarek internetowych wielu witryn pokazujÄ…, że wiÄ™kszość wizyt nie pochodzi z zapytaÅ„ na hasÅ‚a, na które prowadzona jest najbardziej intensywna promocja serwisu. WiÄ™kszość wizyt ma miejsce po wpisaniu do wyszukiwarki dÅ‚uższych fraz, na które serwis nie jest jakość specjalnie promowany. To, tak zwany, dÅ‚ugi ogon.
Bez wzglÄ™du na algorytm google’a, Å‚atwo jest stworzyć stronÄ™, która pojawia siÄ™ na pierwszych stronach wyników wyszukiwania dla dÅ‚uższej frazy. UmieÅ›cić na niej linki do swoich innych ważnych stron, które przekażą im swojÄ… moc ratingowÄ…. Tym sposobem pozytywnie wpÅ‚yniesz na pozycjonowanie serwisu internetowego.
Pobierz checklistÄ™ do samodzielnej oceny jakoÅ›ci tekstów.