Usługi copywriterskie – kiedy skorzystać i komu zlecić?

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Usługi copywriterskie – kiedy skorzystać i komu zlecić?

11 gru 2021
Content marketing

Chyba nikt już nie kwestionuje tego, że content marketing jest najlepszym sposobem na wypromowanie małej firmy. Content marketing to jednak bardzo szerokie pojęcie. Od tego, jak się za niego zabierzesz zależy sukces Twojego przedsięwzięcia.

Kiedy usługi copywriterskie mogą okazać się rozwiązaniem dla Twoich problemów? Kiedy bezwzględnie warto zlecić komuś spoza firmy pisanie tekstów marketingowych? Kto zrobi to najlepiej?

 

Z artykułu dowiesz się między innymi:

 

Kto świadczy usługi copywriterskie?

Jeżeli potrzebujesz treści marketingowych, możesz je zdobyć na jeden z trzech poniższych sposobów.

  1. Zbudowanie własnego działu marketingu, w skład którego wchodzi copywriter (zobacz kto to jest copywriter).

  2. Skorzystanie ze wsparcia agencji marketingowej, która świadczy, między innymi, usługi copywriterskie

  3. Nawiązanie stałej współpracy z niezależnym copywriterem.

Niżej omówię zalety oraz wady tych rozwiązań.

 

Copywriter na etacie

będzie poświęcał Ci cały swój czas. Będzie świetnie znał Twoją firmę i dobrze rozumiał grupę docelową. Czy jednak na pewno stać Cię na zatrudnienie na pełny etat osoby, która będzie zajmowała się wyłącznie pisaniem tekstów?

W małych firmach osoby, które pracują w działach marketingu często muszą realizować dużo więcej zadań niż tylko copywriting, przez co pisanie traktują, jak jeszcze jeden, niekoniecznie chciany, obowiązek. Nie jest to niestety recepta na skuteczną, wyróżniającą się komunikację marketingową. 

Zalety Wady
  • Wsparcie specjalisty, który świetnie zna firmę i dobrze rozumie grupę docelową
  • Wysoki koszt zatrudnienia wyspecjalizowanego pracownika na etacie

 

Agencja marketingowa full-service

oprócz usług copywriterskich, oferuje także wsparcie w zakresie strategii i planowania, projektowania, tworzenia materiałów wideo oraz badania efektywności. Słowem, może kompleksowo zająć się wszystkim, co związane z content marketingiem.

Duże agencje są dostępne czasowo w różnych porach dnia i często mają biura w różnych miastach. Wadą współpracy z dużymi agencjami są wysokie koszty. Może się także zdarzyć, że Twój niewielki projekt nie będzie dla agencji najważniejszy i nie otrzyma tyle uwagi, ile powinien.

Zalety Wady
  • Wszechstronne i specjalistyczne wsparcie

  • Dostępność zawsze, kiedy tego potrzebujesz

  • Wysokie ceny

  • Twój projekt może mieć niski priorytet i być realizowany przez "rezerwowy skład"

 

 

Niezależny copywriter czyli copywriter freelancer

to nie tylko najbardziej ekonomiczna opcja. To także wsparcie specjalisty, który jest w 100% skoncentrowany na tym, co robi najlepiej i ciągle się w tym doskonali. Ze względu na wysoki poziom specjalizacji niekoniecznie podejmie się pracy dla firmy z każdej branży, ale może okaże się idealny właśnie dla Ciebie.

Copywriter freelancer świadczy wyłącznie usługi copywriterskie, czyli zajmuje się tym, co robi najlepiej – pisaniem tekstów. Nie robi projektów graficznych, ani zdjęć. Po prostu pisze.

Z drugiej strony, jako osoba z zewnątrz, która pracuje dla wielu firm, potrafi wnieść do zespołu świeże spojrzenie. Ponieważ pracuje dla mniejszej liczby klientów niż agencja jest duża szansa, że Twój projekt będzie dla takiej osoby bardzo ważny. Dobry copywriter stawia więc na długoterminową współpracę i nie zaczyna pisania tekstów, dopóki nie zna firmy i założeń strategicznych od podszewki.

Na co uważać? Nie każdy copywriter ma doświadczenie w tworzeniu strategii content marketingowych, a copywriting bez strategii, bez przestrzegania zasad SEO, nie zrealizuje swoich celów.

Zalety Wady
  • Specjalizacja w copywritingu - zajmuje się tym, co robi najlepiej i ciągle się w tym doskonali

  • Atrakcyjne ceny za pisanie tekstów

  • Pełna koncentracja na Twoim projekcie

  • Często - strategiczne wsparcie

  • Wnosi świeże spojrzenie - realizując projekt troszczy się przede wszystkim o potrzeby grupy docelowej, a nie marki

  • Przy jednorazowej współpracy słabo zna firmę - żeby otrzymać skuteczne teksty, wyposaż copywritera w dobry brief

  • Czasem specjalizuje się branżowo - nie zawsze podejmie się współpracy z każdą firmą 

 

 

 

7 sygnałów, że usługi copywriterskie są tym, czego w danym momencie najbardziej Ci potrzeba

 

  1. Nie masz pomysłu, jak prowadzić komunikację marketingową

Nie każdy potrafi doskonale posługiwać się słowem. Pisanie tekstów na strony www i tworzenie innych treści wymaga umiejętności. Na ich nabycie potrzebny jest czas.

Z drugiej strony, dobrze prowadzona komunikacja marketingowa online to po prostu "must have" każdej firmy. Twój produkt lub usługa mogą być fantastyczne, ale nikt o tym nie będzie wiedział, jeżeli nie uda Ci się przyciągnąć uwagi grupy docelowej.

 

  1. Twoja strona internetowa nie realizuje celów

Zainwestowałeś w najpiękniejszą stronę internetową, jaką tylko można stworzyć? Mija kilka miesięcy, a Twoja inwestycja dalej się nie zwraca? Na stronie jest mały ruch, użytkownicy spędzają na niej mało czasu, a konwersja jest niska? Najwyższy czas na skorzystanie z usług copywritera.

Profesjonalne usługi copywriterskie zaczynają się od stworzenia strategii content marketingowej, która obejmuje, między innymi, analizę rynku, badanie słów kluczowych, zaplanowanie architektury informacji, ustalenie, co jest przewagą konkurencyjną i wiele innych elementów, które składają się na napisanie idealnych tekstów. Tylko doświadczony copywriter będzie w stanie stworzyć teksty, które zrealizują cele.

 

  1. Edukowanie grupy docelowej jest Twoim priorytetem

Wyobraź sobie, że oferujesz rozwiązanie, które może skutecznie rozwiązać problemy grupy docelowej, jednak mało kto o tym wie. Może tak być na przykład w branży IT lub w branży medycznej, gdzie dodatkowa trudność polega na dotarciu do osób decyzyjnych.

Co zrobić, jeżeli sprzedajesz produkt medyczny, który mogą zarekomendować pacjentce lekarze, ale wiesz, że nie zawsze tak się dzieje? W rezultacie pacjentki nie wiedzą, że zastosowanie Twojego produktu jest skutecznym sposobem leczenia. Edukowanie lekarzy i pacjentek online to Twoja najlepsza opcja. Profesjonalne usługi copywriterskie zagwarantują, że zakończy się to powodzeniem.

 

  1. Chcesz uniknąć kosztownych błędów

Trudno jest odzyskać zaufanie grupy docelowej, jeżeli Twój content już raz je zawiódł. Jeżeli, na przykład, w Twoich mediach społecznościowych ukazał się wpis z błędami, negatywnie wpłynie to na postrzeganie Twojej marki. Rozwiązaniem jest copywriter, który upewni się, że tekst jest prawidłowo napisany i zagwarantuje, że dotrzesz z przekazem do grupy docelowej, a szanse na to, że się skompromitujesz będą bliskie zeru.

Jeszcze gorzej, gdy napiszesz wszystkie teksty do serwisu internetowego, a później okażą się one nieskuteczne. Żeby tego uniknąć skorzystaj z usług copywriterskich od początku prac nad nowym serwisem internetowym.

 

  1. Twoi pracownicy piszą teksty marketingowe w pośpiechu

Treści, które konwertują są oparte na badaniach i danych, a nie na zgadywaniu. Jeżeli Twój dział marketingu jest przeciążony i pisze teksty marketingowe w pośpiechu, żeby zdążyć na czas, prawdopodobnie nie robi tego dobrze. Rozwiązanie dla Ciebie to copywriter freelancer, który napisze wartościowy, wysokiej jakości tekst dokładnie wtedy, kiedy go potrzebujesz.

 

  1. Chcesz zlecić napisanie case studies

Case studies to jedna z najwartościowszych form contentu. Służy do pokazania, jak Twoje produkty lub usługi sprawdzają się w praktyce. Równocześnie, jest to jedna z form treści, którą jest najtrudniej napisać. Wyzwaniem jest wszystko – od zdobycia informacji od klienta, przez opowiedzenie historii, aż po dopracowanie formy. Z drugiej strony, jeżeli nie przedstawisz właściwie szczegółów, zmarnujesz czas swój i czas klienta. Żeby nie ryzykować, że spędzisz całe godziny na pisaniu case studies, które później nie będą konwertować, zatrudnij copywritera, który specjalizuje się w pisaniu case studies.

 

  1. Twój blog nie generuje ruchu

Może to mieć dwie przyczyny. Pierwsza jest taka, że grupa docelowa nie znajduje bloga w wyszukiwarce. Zdarza się tak, gdy teksty są pozycjonowane na frazy rzadko wpisywane do wyszukiwarki, albo gdy są napisane niezgodnie z zasadami SEO. Druga możliwa przyczyna jest taka, że blog nie zawiera treści wartościowych i atrakcyjnych dla grupy docelowej. Tak, czy inaczej potrzebujesz kogoś, kto napisze teksty jednocześnie atrakcyjne dla grupy docelowej i zgodne z zasadami SEO.

Pisanie tekstów zgodnych z zasadami SEO jest kluczowym elementem każdej strategii content marketingowej, bo zwiększa szanse na to, że zostaną znalezione. Z drugiej strony, teksty muszą być przede wszystkim wartościowe dla odbiorców, żeby content marketing zrealizował cele. Żeby zadbać o obydwa te aspekty zleć ich napisanie specjaliście.

 

Potrzebne Ci usługi copywriterskie?

Poproś o niezobowiązującą ofertę. Jako copywriter oferuję korzystną relację ceny do jakości, a klientom gwarantuję wysoki zwrot z inwestycji w copywriting. Swoją skuteczność zawdzięczam zaangażowaniu i doświadczenia oraz specjalizacji sektorowej.

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - małym i średnim firmom - pomaga przekonywać do współpracy odbiorców przy pomocy treści. Wcześniej redaktorka naczelna PMR Publications

 

Zainteresował Cię ten artykuł? Poniżej znajdziesz podobne...

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS