Prowadzenie bloga firmowego przez zewnętrzną firmę: dobry pomysł czy porażka?

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Prowadzenie bloga firmowego przez zewnętrzną firmę: dobry pomysł czy porażka?

10 wrz 2014
Content marketing

Niedawno przeczytałam ciekawy wpis Igora Bielobradka – autora bloga na temat marketingu firm B2B. Stawia w nim, między innymi, pytanie czy prowadzenie bloga firmowego przez zewnętrznych content marketerów przynosi oczekiwane rezultaty. Innymi słowy, czy możliwe jest stworzenie przez osoby spoza firmy na tyle wartościowych treści, by „umożliwiły nawiązanie z potencjalnym klientem relacji, zdobycie jego zaufania i zbudowanie pozycji eksperta”.

Zdaniem Igora:

To wszystko prawda. Nikt nie poprowadzi firmowego bloga lepiej niż grupa kreatywnych, zaangażowanych pracowników - ekspertów. Nie zawsze jest to jednak możliwe.

 

Wartościowy content to także forma 

Innymi słowy, treści można publikować w wielu formach. Im ta forma bardziej przyjazna dla grupy docelowej, tym większa szansa na zainteresowanie użytkowników. Ale często stworzenie takiego contentu jest czasochłonne i wymaga umiejętności wykraczających poza bycie ekspertem w branży.

Ekspert może dodać wpis na blogu stosunkowo szybko. Ale żeby stworzyć ciekawą infografikę musi mieć nie tylko dobrą koncepcję, ale też czas na rozwinięcie jej wspólnie z grafikiem.

Artykuł jest doceniony wtedy, kiedy oprócz wartościowych informacji ma interesujący tytuł, nagłówki i przyjazną szatę graficzną. Prezentacja, którą chętnie dzielą się osbiorcy, oprócz puli wartościowych informacji ma też zwykle celne (czasem dowcipne) hasła, których wymyślenie wymaga czasu.

 

Nie powielaj treści konkurencji

Oprócz wartościowych informacji i ciekawej formy wartościowy content musi być także wyjątkowy, dlatego twórca contentu musi analizować też, co robi konkurencja choćby po to, żeby uniknąć publikowania tego samego.

 

Zatrudniasz ludzi dobrych w każdym aspekcie content marketingu?

Takich, którzy są ekspertami w swojej branży, mają lekkie pióro, umieją pisać zwięźle, ciekawie, a czasem nieco prowokacyjnie, a do tego zadbać o ciekawą formę graficzną? Sami stworzą treści do firmowego bloga.

Ale jeżeli masz do dyspozycji po prostu ludzi, którzy znają się na swoim fachu wykorzystaj wewnętrzną wiedzę, a specyficzne umiejętności zleć osobom spoza firmy, żeby otrzymać dokładnie to, czego potrzebujesz – wartościową wiedzę, pochodzącą od ekspertów z firmy, zamienioną w ciekawy, chętnie czytany content.

 

Czego możesz oczekiwać od content marketera spoza firmy?

 

Czego nie warto zlecać osobom z zewnątrz?

 

Podsumowując, choć najlepiej jest, gdy do tworzenia wartościowych treści wykorzystuje się wiedzę, która jest wewnątrz organizacji, zewnętrzni specjaliści mogą z dobrym skutkiem pomagać w wielu aspektach content marketingu.

 

Artykuły o content marketingu, które mogą Cię zainteresować:

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS