Promujesz firmę B2B? Sprawdź, czy wypróbowałeś już te rodzaje contentu

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Promujesz firmę B2B? Sprawdź, czy wypróbowałeś już te rodzaje contentu

26 lut 2014
Content marketing

Każdy ma swojÄ… ulubionÄ… formÄ™ treÅ›ci. Jedni lubiÄ… czytać, inni sÅ‚uchać, jeszcze inni oglÄ…dać. Dlatego, idealna sytuacja to publikowanie wielu form contentu. Chodzi o to, by firma miaÅ‚a coÅ› interesujÄ…cego dla każdego idealnego klienta, a wszystkie osoby z grupy docelowej, bÄ™dÄ…ce na różnych etapach cyklu sprzedażowego i majÄ…ce różne preferencje znalazÅ‚y coÅ› dla siebie.

Stwórz wiÄ™c content dla osób zastanawiajÄ…cych siÄ™, jaki produkt, albo usÅ‚uga rozwiąże ich problemy i dla tych, którzy chcÄ… zdefiniować kryteria, jakie powinien speÅ‚niać wykonawca lub dostawca. Równie ważne jest posiadanie treÅ›ci przeznaczonych dla osób, które wiedzÄ… już, kogo szukajÄ… i chcÄ… przekonać siÄ™, kto odpowiada ich wymaganiom. 

 


PowiÄ…zany artykuÅ‚: 

Proces zakupowy a content - jakie treści przekonają do zrobienia kolejnego kroku


 

Formy treÅ›ci wykorzystywane przez firmy B2B do promowania produktów i usÅ‚ug

MajÄ…c powyższe na uwadze, poniżej zebraÅ‚am formy contentu, wykorzystywane przez firmy B2B do promowania produktów i usÅ‚ug, edukowania, albo dostarczania podstawowych informacji, jakich szuka czasem grupa docelowa. SÄ… to zarówno formy sprawdzone, jak i wykorzystywane od niedawna.

 

Broszura

Broszura to niezbÄ™dnik B2B marketingu. Może podkreÅ›lać przewagÄ™ konkurencyjnÄ… firmy i oferowanych przez niÄ… usÅ‚ug. Być kompendium wiedzy o produktach. Broszura może istnieć w formie papierowej książeczki reklamowej – idealnej do wyeksponowania na targach, konferencjach czy wrÄ™czenia klientowi w czasie rozmowy. Może być też w formie elektronicznego pliku gotowego do wysÅ‚ania potencjalnym klientom. Unikaj natomiast publikowania broszur w formacie PDF na stronach internetowych, bo, jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Nielsen Norman Group, czÄ™sto powoduje to niezadowolenie czytelników. 

 

Case study

Case study to jedyny w swoim rodzaju format. Pokazuje, w jaki sposób usÅ‚uga pomogÅ‚a rozwiÄ…zać czyjÅ› problem i jakie rezultaty pomogÅ‚a osiÄ…gnąć. PosÅ‚uguje siÄ™ faktami i liczbami, co uwiarygadnia informacje. Case study podaje nazwÄ™ firmy, dla której wykonaÅ‚eÅ› pracÄ™ i opinie jej pracowników oraz zawiera ich opinie o Twojej firmie. To najlepszy możliwy social proof. 

Co jeżeli klient nie zgadza siÄ™ na opublikowanie opisu przypadku z jego firmÄ… w roli gÅ‚ównej? Napisz anonimowe case study - historiÄ™ sukcesu klienta bez podawania jego nazwy.

 

Infografika

Infografiki to grafiki informacyjne, które prezentujÄ… dane i informacje wykorzystujÄ…ce ilustracje, zdjÄ™cia, obrazy, mapy, wykresy, diagramy, schematy i inne formy prezentacji zjawisk i zależnoÅ›ci pomiÄ™dzy nimi. PrzyciÄ…gajÄ… wzrok, sÄ… przejrzyste, czytelne i zrozumiaÅ‚e. Dlatego sÄ… lubiane przez czytelników.

InteresujÄ…ce przykÅ‚ady:

Infografika Microsoft: Bądź bezpieczniejszy w sieci

Infografika Google: Ewolucja w reklamie i marketingu

 

Pokaz slajdów/ prezentacja

Prezentacje to poÅ‚Ä…czenie najważniejszych treÅ›ci z ciekawÄ… formÄ… wizualnÄ… i szczyptÄ… humoru. Prostota, przejrzystość, oryginalność. Idealnie nadajÄ… siÄ™ do przedstawiania treÅ›ci, które sÄ… skomplikowane merytorycznie. Pokaż wiÄ™cej, pisz i mów mniej – to motto, jakie przyÅ›wieca najlepszym twórcom prezentacji.

Prezentacje wykorzystywane sÄ… na spotkaniach z klientami czy konferencjach, ale także na stronach internetowych czy w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. Umieszczone na portalach typu SlideShare, których gÅ‚ównym celem jest dzielenie siÄ™ prezentacjami mogÄ… stać siÄ™ ważnym narzÄ™dziem content marketingowym.

PotencjaÅ‚ prezentacji dostrzegÅ‚o wiele osób, o czym Å›wiadczy sukces slideshare.net. Z 60 milionami odwiedzajÄ…cych miesiÄ™cznie jest wÅ›ród 200 najczęściej odwiedzanych stron na Å›wiecie.

Oto szczególnie ciekawy styl prezentacji: Freshmail: Jak z subskrybenta zrobić klienta.

 

Blogi

Prowadzenie bloga firmowego to jedno z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych narzÄ™dzi content marketingu. Firmy, które blogujÄ… majÄ… wyższy ruch na stronie od tych, które tego nie robiÄ… i generujÄ… wiÄ™cej leadów. Częściej sÄ… postrzegane, jako eksperci, przez co sprzedajÄ… swoje usÅ‚ugi po wyższych cenach. Z drugiej strony, blogowanie wymaga czasu i systematycznoÅ›ci.

Kilka ciekawych przykÅ‚adów.

Blog Axa Direct

Blog agencji Bluerank

 

Kompleksowy poradnik

Niewiele firm B2B zdaje sobie sprawÄ™, jak podstawowych informacji szuka czasem ich grupa docelowa. Ci, którzy to rozumiejÄ… i, którzy tÄ… potrzebÄ™ użytkowników chcÄ… zaspokoić publikujÄ… poradniki poÅ›wiÄ™cone jakiemuÅ› zagadnieniu. I korzystajÄ… na tym.

Tutaj ciekawy przykÅ‚ad kompendium wiedzy:

Baza porad Kuzniewski.pl

 

Newsletter/ artykuły o sytuacji w branży

Każdy jest zainteresowany sytuacjÄ… w branży, w której pracuje. Dlatego cyklicznie publikowane aktualnoÅ›ci, artykuÅ‚y i analizy mogÄ… cieszyć siÄ™ popularnoÅ›ciÄ… odbiorców niemal w każdej branży.

Ciekawym przykładem są kwartalne raporty o zagrożeniach Kaspersky Lab.

 

Webinar i webcast

Webcast to transmisja przez internet nagranej wcześniej prezentacji. Można ją oglądać w dowolnym czasie i miejscu.

Webinar to interaktywna prezentacja przez Internet. Umożliwia transmisjÄ™ informacji w dwie strony – pomiÄ™dzy prowadzÄ…cym i sÅ‚uchaczami – zadawanie pytaÅ„ i odpowiadanie na nie. Webinary czÄ™sto nadawane sÄ… na żywo, dlatego trzeba być gotowym na udziaÅ‚ w okreÅ›lonym dniu, o okreÅ›lonej porze. CzÄ™sto stosowane sÄ… przez firmy do interaktywnej prezentacji produktów i edukowania grupy docelowej. SÄ… powszechnym narzÄ™dziem marketingowym najwiÄ™kszych firm, takich jak Cisco, Microsoft, Bosch, Oracle czy Apple.

Ciekawy przykÅ‚ad: seria webinarów Cisco.

 

Podkasty (Podcasty)

Podkast to internetowa audycja gÅ‚osowa, dostÄ™pna do pobrania, co jakiÅ› czas. Zwykle istnieje możliwość zaprenumerowania podkastów, a wtedy aktualne wersje można pobierać automatycznie na iPoda lub jako plik MP3.

Podcasty można stworzyć szybko, niewielkim nakÅ‚adem Å›rodków. MajÄ… wiele zalet. PozwalajÄ… na:

To, że korzystanie z tego rodzaju contentu jest możliwe w czasie wykonywania innych czynności, stanowi dodatkową zachętę do korzystania z nich.

Ciekawym przykładem są podkasty Deloitte.

 

Kalkulatory/ specjalne oprogramowanie

Kalkulatory, które po wpisaniu kilku danych umożliwiajÄ… uzyskanie informacji idealnie dopasowanych do potrzeb grupy docelowej sÄ… znane od dawna. To nie przeszkadza im skutecznie dziaÅ‚ać: zwiÄ™kszać ruch na stronie i przekonywać do proponowanych rozwiÄ…zaÅ„, pokazujÄ…c ich opÅ‚acalność na konkretnych liczbach.

Przykład:

Kalkulator IGF firmy IBM

 

Chcesz zyskać uwagÄ™ grupy docelowej i pomóc jej podjąć wÅ‚aÅ›ciwe decyzje?

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu treści? Poproś o ofertę.

 

ArtykuÅ‚y, które mogÄ… CiÄ™ zainteresować:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS