Formy contentu niezbędne na stronie WWW firmy B2B

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Każda firma B2B musi mieć ten content na stronie internetowej

14 kwi 2014
Content marketing

Wielokrotnie badano, co powoduje, że serwis internetowy budzi zaufanie potencjalnych klientów i zachÄ™ca ich do interakcji, lub – wrÄ™cz przeciwnie – zniechÄ™ca do tego. Na poczÄ…tku 2014 r. firma KoMarketingAssociates zbadaÅ‚a to zagadnienie specjalnie w odniesieniu do firm B2B.

OkazaÅ‚o siÄ™, że potencjalni klienci oczekujÄ…, że na stronach internetowych firm B2B znajdÄ… pewien podstawowy zasób informacji. Gdy tych informacji brak, nabierajÄ… przekonania, że firma nie jest wiarygodna i opuszczajÄ… stronÄ™.

 

Content, bez którego firma nie budzi zaufania

Aż 55% osób ankietowanych w badaniu stwierdziÅ‚o, że brak danych kontaktowych/ numeru telefonu na stronie internetowej zmniejsza wiarygodność firmy. Innymi sÅ‚owy, wszystkie firmy, z którymi można siÄ™ skontaktować wyÅ‚Ä…cznie za pomocÄ… formularza, statystycznie, już „na starcie” tracÄ… wiÄ™cej niż poÅ‚owÄ™ potencjalnych klientów.

Kolejne 43% ankietowanych opuszcza serwisy internetowe, które nie informujÄ… jasno, czym zajmuje siÄ™ firma. Respondentów zniechÄ™ca również, miÄ™dzy innymi, bardzo maÅ‚y tekst (zbyt maÅ‚a czcionka).

 

Informacje marketingowe, które sÄ… niezbÄ™dne na stronach firm B2B

WiÄ™kszość – 52% osób ankietowanych w badaniu - twierdzi, że za wiarygodnÄ… uznaje tylko takÄ… firmÄ™, która ma na stronie internetowej dane kontaktowe i inne wyczerpujÄ…ce informacje dotyczÄ…ce firmy.

Dla oceny wiarygodnoÅ›ci firmy istotne sÄ… również case studies/ white papers/ artykuÅ‚y, listy klientów, biografie kluczowych pracowników, raporty z badaÅ„ oraz wpisy blogowe (przez respondentów zostaÅ‚y wskazane w takiej wÅ‚aÅ›nie kolejnoÅ›ci).

Z drugiej strony, jedynie 6% ankietowanych stwierdziÅ‚o, że duży wpÅ‚yw na podjÄ™cie przez nich decyzji o zakupie ma aktywność potencjalnego dostawcy produktów lub usÅ‚ug w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.

Respondenci pytani o to, czego na stronach internetowych firm B2B najbardziej im brakuje najczęściej wskazywali na case studies, white papers i artykuÅ‚y (54%), cenniki (50%), recenzje produktów i szczegóÅ‚y dotyczÄ…ce wsparcia technicznego (42%).

 

Najważniejsze wnioski z badania

Podsumowując, wyniki badania wskazują jednoznacznie, że:

Wyniki tych badaÅ„ potwierdzajÄ… spostrzeżenia zawarte w wielu poprzednich podobnych badaniach. PotwierdzajÄ… również obserwacje wielu firm, z którymi wspóÅ‚pracowaÅ‚am i które analizujÄ… swoje statystyki internetowe. WiÄ™c, jeżeli ktoÅ› jeszcze ma wÄ…tpliwoÅ›ci czy warto użytkownikom zaoferować wartoÅ›ciowe informacje, przeglÄ…dajÄ…c te wyniki, zyskuje kolejne tego potwierdzenie.

Pełne wyniki badania i informacje o metodologii dostępne są tutaj - The 2014 Web Usability Report.

 

PowiÄ…zany artykuÅ‚: Marketing B2B: 6 rzeczy, o których warto wiedzieć.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS