Jak tworzyć content dla firm IT? 8 działań, dzięki którym pozyskasz leady

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak tworzyć content dla firm IT? 8 działań, dzięki którym pozyskasz leady

14 gru 2020
Content marketing

Truizmem jest, że ponieważ w branży B2B wiÄ™kszość procesu sprzedaży odbywa siÄ™ przed kontaktem z dostawcÄ… to treÅ›ci na stronach internetowych decydujÄ… o liczbie zapytaÅ„ ofertowych. Nie inaczej jest w branży IT. Zanim potencjalny klient do Ciebie zadzwoni, jego krótka lista prawdopodobnie bÄ™dzie już zamkniÄ™ta.

Jak wiÄ™c stworzyć treÅ›ci, które przekonajÄ… potencjalnych klientów firm z branży technologicznej? Jaki content musi siÄ™ znaleźć w serwisie internetowym? Jakim jÄ™zykiem pisać? Jakich argumentów używać?

 

  1. Edukuj i rozwiewaj wątpliwości

Ponieważ nawet 60% procesu sprzedaży przebiega przed kontaktem z dostawcÄ…, a 65% kupujÄ…cych – przed zamkniÄ™ciem krótkiej listy – odwiedza strony wielu firm to wÅ‚aÅ›nie treÅ›ci muszÄ…:

 

  1. Przekonuj informatyków, a oni przekonajÄ… CEO

Zakupy w branży B2B, także zakupy usÅ‚ug IT, to przemyÅ›lane decyzje, niezwykle rzadko podejmowane pod wpÅ‚ywem impulsu. WedÅ‚ug danych firmy badawczej Gartner w proces podjÄ™cia decyzji o zakupie zÅ‚ożonego rozwiÄ…zania dla branży B2B zaangażowanych jest przeciÄ™tnie 6-10 decydentów. Należą do nich, miÄ™dzy innymi:

Ci pierwsi czÄ™sto opiniujÄ… produkty i usÅ‚ugi IT, wpÅ‚ywajÄ…c tym samym na wybór dostawcy, a ci ostatni podejmujÄ… w tej kwestii ostatecznÄ… decyzjÄ™.

WedÅ‚ug danych Gartnera każdy z uczestników procesu decyzyjnego przygotowuje 4 lub 5 znalezione przez siebie źródÅ‚a informacji, które majÄ… za zadanie przekonać pozostaÅ‚ych decydentów. Wszystkie stwierdzenia i dane, które padajÄ… w tekstach marketingowych mogÄ… być wiÄ™c weryfikowane, a te nie poparte wiarygodnymi dowodami – kwestionowane. 

Å»eby sprzedać produkt lub usÅ‚ugÄ™ IT musisz wiÄ™c nie tylko przekonać osoby odwiedzajÄ…ce TwojÄ… stronÄ™ internetowÄ…, ale także zaoferować im treÅ›ci, dziÄ™ki którym przekonajÄ… oni pozostaÅ‚ych decydentów.

Potencjalni klienci przeglÄ…dajÄ… content na wielu stronach internetowych, a przeciÄ™tny kupujÄ…cy jest gotowy do rozmowy ze sprzedawcÄ… dopiero po 3-4-krotnym odwiedzeniu strony WWW potencjalnego dostawcy. JednoczeÅ›nie, 90% z nich woli pracować z firmami, które czÄ™sto publikujÄ… nowy content i oferujÄ… aktualne informacje na temat interesujÄ…cych ich rozwiÄ…zaÅ„.

 

3. Dostarcz szczegóÅ‚owe dane

Informatycy, inżynierowie i inne osoby z branży technicznej oczekujÄ… „technicznego” contentu. Zamiast czytać cudze, wolÄ… wyciÄ…gać wÅ‚asne wnioski na podstawie faktów i danych. PotwierdzajÄ… to wyniki badaÅ„.

WedÅ‚ug danych PartSolutions ulubionym materiaÅ‚em reklamowym inżynierów jest zestawienie danych w pliku PDF, tzw. datasheet.

Różni siÄ™ to od preferencji wszystkich innych grup odwiedzajÄ…cych serwisy internetowe. Badania Nielsen Norman Group pokazujÄ…, że wiÄ™kszość internautów niechÄ™tnie korzysta z PDF-ów z danymi na stronach internetowych. Osoby z branży technicznej sÄ… jednak wyjÄ…tkiem.

 

ŹródÅ‚o: Part Solutions

 

4. Publikuj case studies i wersje demo

Aż 91% inżynierów uważa, że wartoÅ›ciowe lub dość wartoÅ›ciowe (somewhat valuable) sÄ… case studies. To najlepszy możliwy social proof, który – co szczególnie cenione przez dyrektorów finansów czy dyrektorów zarzÄ…dzajÄ…cych – przedstawia zalety rozwiÄ…zania w biznesowym kontekÅ›cie. Renomowana firma, która zaufaÅ‚a Twojej firmie i która nie ma żadnego interesu w tym, żeby promować Twoje produkty lub usÅ‚ugi potwierdza, że dziÄ™ki nim osiÄ…gnęła satysfakcjonujÄ…ce rezultaty. Case study wyjaÅ›nia, jakie wyzwania można pokonać i jakie wymierne rezultaty osiÄ…gnąć, dziÄ™ki wdrożeniu konkretnego rozwiÄ…zania.

 

5. Oferuj white papers, wideo typu „jak to zrobić”, artykuÅ‚y

Osoby z branży technicznej preferujÄ… także content, który pozwala wypróbować możliwoÅ›ci produktu/ rozwiÄ…zania, np. wideo demonstracyjne, które 89% ankietowanych uważa za wartoÅ›ciowe lub dość wartoÅ›ciowe. CeniÄ… także dÅ‚ugie formy contentu, takie jak white papers czy rozbudowane wpisy blogowe.

 

6. UÅ‚atwij wyciÄ…ganie wniosków na podstawie spersonalizowanych danych

WÅ›ród form contentu, które pomagajÄ… w podjÄ™ciu decyzji zakupowej w branży B2B, Gartner wymienia także, miÄ™dzy innymi:

 

7. Posługuj się branżowym żargonem

W toku pracy nad case studies i innymi tekstami pisanymi z myÅ›lÄ… o osobach decyzyjnych z branży IT doszÅ‚am do wniosku, że kiedy rozmawiajÄ… z osobÄ… spoza branży mówiÄ… o kwestiach technicznych najproÅ›ciej jak potrafiÄ…, jednak nie umiejÄ… pozbyć siÄ™ żargonu, którym rozmawiajÄ… miÄ™dzy sobÄ… na co dzieÅ„. Teksty pisane w ich jÄ™zyku bÄ™dÄ… wiÄ™c dla nich Å›rodowiskiem naturalnym.

Także z badaÅ„ Nielsen Norman Group wynika, że jeżeli teksty kierowane sÄ… do specjalistów, użycie branżowego żargonu skróci czas potrzebny na wzajemne porozumienie.

 

8. Nie sprzedawaj, tylko oferuj wartość

KupujÄ…cy w branży B2B to inteligentni sceptycy, którzy reagujÄ… zniecierpliwieniem na bezwartoÅ›ciowy content. WiedzÄ… oni, że perfekcyjne rozwiÄ…zania po prostu nie istniejÄ…. Nie twierdź wiÄ™c, że Twoje jest wÅ‚aÅ›nie takie, bo zdyskredytujesz swojÄ… markÄ™.

 

Poniższa infografika podsumowuje najważniejsze dziaÅ‚ania, dziÄ™ki którym pozyskasz leady w branży technologicznej

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter IT i content writer. Swoim klientom - maÅ‚ym i Å›rednim firmom - pomaga przekonywać do wspóÅ‚pracy odbiorców przy pomocy treÅ›ci. WczeÅ›niej redaktorka naczelna PMR Publications

 

ArtykuÅ‚y, które mogÄ… CiÄ™ zainteresować

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS