Jak stworzyć content, który zostanie zauważony

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak sprawić, by content został zauważony: 3 podstawowe zasady

7 sty 2014
Content marketing

Ilość ebooków, poradników i blogów już jest ogromna, a będzie większa. Bo w nadchodzącym roku firmy planują wydawać na content marketing więcej niż do tej pory. I zwiększać tę kwotę w każdym kolejnym.

Jak sprawić, żeby mimo tego zalewu treści twój content trafiał do klientów?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, tak jak nie ma jednej strategii content marketingowej, która sprawdziłaby się w każdej firmie. Są jednak zasady, bez przestrzegania których osiągnięcie sukcesu w content marketingu jest niemożliwe. Oto one.

 

1. Postaw na jakość, a nie ilość treści

Wartościowe są treści nowe, nieopisane i szczegółowo omawiające interesujące dla grupy docelowej kwestie. Pisz, więc, nie o swoich produktach, albo usługach, ale o tym, jak rozwiązać codzienne problemy grupy docelowej. Rzeczy pomocne i potrzebne.

Skąd wiedzieć, o czym chce czytać grupa docelowa? Zacznij od stworzenia tzw. person. Oto, jak stworzysz profile idealnych klientów.

Zanim zaczniesz pisać sprawdź, co już jest dostępne w sieci na wybrany temat. Jeżeli to, co chcesz powiedzieć już jest opisane wybierz inny temat, albo potraktuj ten już omówiony inaczej – głębiej. Podaj treść w innej formie (zobacz też: rodzaje contentu). Innymi słowy, mów swoim głosem.  

Pozwól czytelnikom szybko zorientować się, o czym piszesz. Pomaga w tym odpowiednie formatowanie: ciekawy tytuł, wstępniak i śródtytuły.

Publikując wartościowe treści zadowolisz zarówno użytkowników, którzy będą je chętnie czytali i dzielili się nimi w sieci, promując je, ale też wyszukiwarki.

Wskazówka, by postawić na jakość publikowanych tekstów, a nie ich ilość pochodzi, między innymi, od Matta Cutts'a z Google. Google chce ułatwić użytkownikom znalezienie wartościowych treści i dlatego regularnie zmienia swój algorytm w taki sposób, by to umożliwiał (najnowsze zmiany w algorytmie Google).


Zastanawiasz się czy jakość treści w Twoim serwisie internetowym jest wystarczająca? 

Pobierz checklistę do samodzielnej oceny jakości tekstów.

 

 

 

 


 

2. Pisz i publikuj regularnie.

Przemyślane i systematyczne publikowanie contentu daje więcej niż pojedyncze, nawet udane i popularne publikacje.

Pisząc dużo i na wiele tematów pokażesz, że dobrze się na czymś znasz i przekonasz o tym swoją grupę docelową. Jej zainteresowanie i zaufanie objawi się w wielu like’ach czy plusach, dzięki czemu łatwiej znajdą cię ci, którzy cię jeszcze nie poznali.

Więcej like’ów = więcej czytelników. To, że content jest polecany przez wielu czytelników stanowi rekomendację i zachętę do przeczytania dla kolejnych. Pomyślą oni, że tyle osób nie może się mylić. Innymi słowy, ludzie zakładają, że coś, co robią inni, jest właściwym zachowaniem w danej sytuacji. To tzw. social proof.

Dużo treści to więcej zaindeksowanych stron. Dobry content odpowiada na potrzeby grupy docelowej i rozwiązuje jej problemy. Zawiera często takie same słowa, jak te wpisywane przez grupę docelową do wyszukiwarki. Te słowa to tzw. long tail keywords, czyli mniej popularne słowa kluczowe, które odpowiadają za większość ruchu na stronie. Kiedy użytkownik zacznie poszukiwać rozwiązania problemu opisanego w twoim wpisie – trafi na twój content.

Statystyki wielu firm badawczych potwierdzają, że firmy, które blogują mają wyższy ruch na stronie od tych, które tego nie robią. Różnice w ruchu na stronie mogą sięgać nawet 55%. Im więcej contentu, tym większy ruch. Przeciętna firma zaobserwuje wzrost ruchu o 45%, kiedy zwiększy ilość wpisów blogowych z 11-20 do 21-50 (Źródło: Brent Carnduff Blog).

 

3. Dziel się treścią na portalach społecznościowych.

Użytkownicy Internetu spędzają 4 razy więcej czasu na portalach społecznościowych niż w google’u. Promuj więc treści na tych portalach społecznościowych, na których jest najwięcej twoich idealnych klientów. Zachęcaj do przejrzenia ciekawych wpisów blogowych i zamieszczaj do nich linki – to wspaniały sposób na zwiększanie ruchu na stronie i liczby leadów.

Jeżeli twoje treści są przeznaczone dla firm i dotyczą spraw zawodowych zadbaj o swoją obecność na Linkedin. Ogromny odsetek firm B2B już to robi i zdobywa w ten sposób klientów.

Chcesz, by wokół twojej marki albo nowych przedsięwzięć było dużo mało formalnego szumu? Ćwierkaj na twitterze. Statystyki firmy Hubspot pokazują, że firmy, które twittują mają 200% więcej leadów niż biznesy, które tego nie robią.

Jeżeli chcesz dotrzeć do osób prywatnych, albo sprawić, by firmy poznały cię od ludzkiej strony zadbaj o wartościowe wpisy na swoim facebookowym profilu.

A może twoi klienci bywają na innych portalach społecznościowych niż 3 najpopularniejsze, które wymieniłam powyżej? Dziel się tam z nimi swoim contentem.

 

Możesz wpłynąć na decyzje innych tylko, gdy oni znajdą twój content.

Bo jeżeli nie znajdą, masz znikome szanse na to, by doradzić im, czego potrzebują czy pomóc ustalić kryteria, jakie powinien spełnić dostawca produktu albo usługi. Innymi słowy, nie pomożesz im na etapach kluczowych dla podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie.

Potwierdzają to statystyki. Zanim kupujący porozmawia ze sprzedawcą skończone jest 60% cyklu sprzedażowego (Źródło: Corporate Executive Board). Na decyzje kupujących wpłyniesz więc tylko, gdy oni znajdą twój content. Warto więc zadbać o to, by im się to udało.

 

Potrzebujesz pomocy w content marketingu? Wyślij wiadomość.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS