Jak stworzyć content, który zostanie zauważony

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak sprawić, by content został zauważony: 3 podstawowe zasady

7 sty 2014
Content marketing

Ilość ebooków, poradników i blogów już jest ogromna, a bÄ™dzie wiÄ™ksza. Bo w nadchodzÄ…cym roku firmy planujÄ… wydawać na content marketing wiÄ™cej niż do tej pory. I zwiÄ™kszać tÄ™ kwotÄ™ w każdym kolejnym.

Jak sprawić, żeby mimo tego zalewu treÅ›ci twój content trafiaÅ‚ do klientów?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, tak jak nie ma jednej strategii content marketingowej, która sprawdziÅ‚aby siÄ™ w każdej firmie. SÄ… jednak zasady, bez przestrzegania których osiÄ…gniÄ™cie sukcesu w content marketingu jest niemożliwe. Oto one.

 

1. Postaw na jakość, a nie ilość treści

WartoÅ›ciowe sÄ… treÅ›ci nowe, nieopisane i szczegóÅ‚owo omawiajÄ…ce interesujÄ…ce dla grupy docelowej kwestie. Pisz, wiÄ™c, nie o swoich produktach, albo usÅ‚ugach, ale o tym, jak rozwiÄ…zać codzienne problemy grupy docelowej. Rzeczy pomocne i potrzebne.

SkÄ…d wiedzieć, o czym chce czytać grupa docelowa? Zacznij od stworzenia tzw. person. Oto, jak stworzysz profile idealnych klientów.

Zanim zaczniesz pisać sprawdź, co już jest dostÄ™pne w sieci na wybrany temat. Jeżeli to, co chcesz powiedzieć już jest opisane wybierz inny temat, albo potraktuj ten już omówiony inaczej – gÅ‚Ä™biej. Podaj treść w innej formie (zobacz też: rodzaje contentu). Innymi sÅ‚owy, mów swoim gÅ‚osem.  

Pozwól czytelnikom szybko zorientować siÄ™, o czym piszesz. Pomaga w tym odpowiednie formatowanie: ciekawy tytuÅ‚, wstÄ™pniak i Å›ródtytuÅ‚y.

PublikujÄ…c wartoÅ›ciowe treÅ›ci zadowolisz zarówno użytkowników, którzy bÄ™dÄ… je chÄ™tnie czytali i dzielili siÄ™ nimi w sieci, promujÄ…c je, ale też wyszukiwarki.

Wskazówka, by postawić na jakość publikowanych tekstów, a nie ich ilość pochodzi, miÄ™dzy innymi, od Matta Cutts'a z Google. Google chce uÅ‚atwić użytkownikom znalezienie wartoÅ›ciowych treÅ›ci i dlatego regularnie zmienia swój algorytm w taki sposób, by to umożliwiaÅ‚ (najnowsze zmiany w algorytmie Google).


Zastanawiasz siÄ™ czy jakość treÅ›ci w Twoim serwisie internetowym jest wystarczajÄ…ca? 

Pobierz checklistÄ™ do samodzielnej oceny jakoÅ›ci tekstów.

 

 

 

 


 

2. Pisz i publikuj regularnie.

Przemyślane i systematyczne publikowanie contentu daje więcej niż pojedyncze, nawet udane i popularne publikacje.

PiszÄ…c dużo i na wiele tematów pokażesz, że dobrze siÄ™ na czymÅ› znasz i przekonasz o tym swojÄ… grupÄ™ docelowÄ…. Jej zainteresowanie i zaufanie objawi siÄ™ w wielu like’ach czy plusach, dziÄ™ki czemu Å‚atwiej znajdÄ… ciÄ™ ci, którzy ciÄ™ jeszcze nie poznali.

WiÄ™cej like’ów = wiÄ™cej czytelników. To, że content jest polecany przez wielu czytelników stanowi rekomendacjÄ™ i zachÄ™tÄ™ do przeczytania dla kolejnych. PomyÅ›lÄ… oni, że tyle osób nie może siÄ™ mylić. Innymi sÅ‚owy, ludzie zakÅ‚adajÄ…, że coÅ›, co robiÄ… inni, jest wÅ‚aÅ›ciwym zachowaniem w danej sytuacji. To tzw. social proof.

Dużo treÅ›ci to wiÄ™cej zaindeksowanych stron. Dobry content odpowiada na potrzeby grupy docelowej i rozwiÄ…zuje jej problemy. Zawiera czÄ™sto takie same sÅ‚owa, jak te wpisywane przez grupÄ™ docelowÄ… do wyszukiwarki. Te sÅ‚owa to tzw. long tail keywords, czyli mniej popularne sÅ‚owa kluczowe, które odpowiadajÄ… za wiÄ™kszość ruchu na stronie. Kiedy użytkownik zacznie poszukiwać rozwiÄ…zania problemu opisanego w twoim wpisie – trafi na twój content.

Statystyki wielu firm badawczych potwierdzajÄ…, że firmy, które blogujÄ… majÄ… wyższy ruch na stronie od tych, które tego nie robiÄ…. Różnice w ruchu na stronie mogÄ… siÄ™gać nawet 55%. Im wiÄ™cej contentu, tym wiÄ™kszy ruch. PrzeciÄ™tna firma zaobserwuje wzrost ruchu o 45%, kiedy zwiÄ™kszy ilość wpisów blogowych z 11-20 do 21-50 (ŹródÅ‚o: Brent Carnduff Blog).

 

3. Dziel się treścią na portalach społecznościowych.

Użytkownicy Internetu spÄ™dzajÄ… 4 razy wiÄ™cej czasu na portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych niż w google’u. Promuj wiÄ™c treÅ›ci na tych portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, na których jest najwiÄ™cej twoich idealnych klientów. ZachÄ™caj do przejrzenia ciekawych wpisów blogowych i zamieszczaj do nich linki – to wspaniaÅ‚y sposób na zwiÄ™kszanie ruchu na stronie i liczby leadów.

Jeżeli twoje treÅ›ci sÄ… przeznaczone dla firm i dotyczÄ… spraw zawodowych zadbaj o swojÄ… obecność na Linkedin. Ogromny odsetek firm B2B już to robi i zdobywa w ten sposób klientów.

Chcesz, by wokóÅ‚ twojej marki albo nowych przedsiÄ™wzięć byÅ‚o dużo maÅ‚o formalnego szumu? Ćwierkaj na twitterze. Statystyki firmy Hubspot pokazujÄ…, że firmy, które twittujÄ… majÄ… 200% wiÄ™cej leadów niż biznesy, które tego nie robiÄ….

Jeżeli chcesz dotrzeć do osób prywatnych, albo sprawić, by firmy poznaÅ‚y ciÄ™ od ludzkiej strony zadbaj o wartoÅ›ciowe wpisy na swoim facebookowym profilu.

A może twoi klienci bywajÄ… na innych portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych niż 3 najpopularniejsze, które wymieniÅ‚am powyżej? Dziel siÄ™ tam z nimi swoim contentem.

 

Możesz wpÅ‚ynąć na decyzje innych tylko, gdy oni znajdÄ… twój content.

Bo jeżeli nie znajdÄ…, masz znikome szanse na to, by doradzić im, czego potrzebujÄ… czy pomóc ustalić kryteria, jakie powinien speÅ‚nić dostawca produktu albo usÅ‚ugi. Innymi sÅ‚owy, nie pomożesz im na etapach kluczowych dla podjÄ™cia ostatecznej decyzji o zakupie.

PotwierdzajÄ… to statystyki. Zanim kupujÄ…cy porozmawia ze sprzedawcÄ… skoÅ„czone jest 60% cyklu sprzedażowego (ŹródÅ‚o: Corporate Executive Board). Na decyzje kupujÄ…cych wpÅ‚yniesz wiÄ™c tylko, gdy oni znajdÄ… twój content. Warto wiÄ™c zadbać o to, by im siÄ™ to udaÅ‚o.

 

Potrzebujesz pomocy w content marketingu? Wyślij wiadomość.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS