Jak prowadzić bloga firmowego w branży B2B?

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak prowadzić bloga firmowego, jeżeli nie jesteś urodzonym blogerem

26 wrz 2017
Content marketing

Potrzebujesz bloga firmowego, żeby skutecznie konkurować, ale nie czujesz się na siłach, by go prowadzić? Ten artykuł jest dla ciebie.

Do jego napisania zainspirowali mnie moi klienci - kompetentne firmy, które oferują konkurencyjne rozwiązania i szukają sposobów na zwiększenie liczby leadów. Ale z różnych przyczyn nie prowadzą bloga firmowego. 

 

Z artykułu dowiesz się między innymi:

 

Czy wiesz, że:

 

Dlaczego blogi skutecznie pozyskują leady?

Choć wiadomo, że ponad 80% firm szuka w internecie informacji o usługach i produktach, zanim zdecyduje się na ich zamówienie, potrzebują wartościowych wskazówek i porad, a nie ofert. Dlatego blog, zawierający poszukiwane przez nich informacje, z wysoką pozycją dla wpisywanych przez nich fraz:

A stąd już tylko krok do większej ilości zapytań i wyższej sprzedaży.

 

Co cię powstrzymuje przed blogowaniem?

Mimo tego, że prowadzenie bloga firmowego przynosi wymierne korzyści, nadal jest wiele firm, które nie blogują. Choć wiedzą, jak bardzo blog jest pomocny w marketingu firmy, choć mają dużo do powiedzenia, a nawet sporo pomysłów na wpisy blogowe, nie mają czasu na to, by je urzeczywistnić. W efekcie, nie prowadzą bloga tylko patrzą bezradnie, jak potencjalni klienci wybierają pozornie tańszą, lecz na dłuższą metę gorszą ofertę konkurencji.

Blogowanie jest mniej skomplikowane niż myślisz. Oto, jak możesz je oswoić.

 

Prowadzenie bloga firmowego w 5 krokach

 

1. Wybierz zakres tematyczny, w którym jesteś ekspertem.

Najlepiej, żeby pokrywał się on z przedmiotem, w którym specjalizuje się twoja firma. Tematy wpisów wybieraj tak, by drobiazgowo odpowiadały na pytania grupy docelowej.

Po pierwsze więc dokładnie określ, kogo chcesz zainteresować swoim contentem i stwórz persony (tu dowiesz się, jak stworzyć persony).

Dopiero kiedy już siedzisz w głowie potencjalnego czytelnika, możesz zabrać się za tworzenie listy tematów. Jakimi kryteriami warto się przy tym kierować? Twórz content przydatny dla twojej grupy docelowej. A przydatny content odpowiada na konkretne potrzeby i proponuje rozwiązanie problemów. Tylko jeżeli Ci się uda prowadzić takiego bloga, zrealizujesz cel. 

W tworzeniu przydatnego contentu bardzo pomaga krok 2.

2. Pisz tak, żeby pomóc konkretnej firmie.

Rób to za każdym razem, kiedy pomyślisz, że jakaś firma niepotrzebnie walczy z czymś, co można z łatwością załatwić dzięki wiedzy, doświadczeniu i odpowiednim narzędziom.

Pisz tak, jakbyś chciał jak najskuteczniej pomóc konkretnemu klientowi. Drobiazgowo wyjaśnij możliwe sposoby rozwiązania jego problemów. Zaproponuj kroki i narzędzia. To dobry sposób na napisanie treści, które pomogą wielu biznesom z twojej grupy docelowej. 

3. Poproś kogoś, komu ufasz o sprawdzenie tekstu.

Jeżeli pisanie nie jest twoją mocną stroną i obawiasz się, że możesz popełniać błędy stylistycznie, a tekst będzie brzmiał niezręcznie i mało zachęcająco nie rezygnuj z prowadzenia bloga.

Poproś kogoś o przeczytanie tekstu, zaproponowanie ciekawego tytułu, napisanie przyciągającego uwagę wstępu, wymyślenie śródtytułów oraz ogólne wygładzenie tekstu. Wielu copywriterów świadczy takie usługi, w tym, pisząca te słowa. smiley

Pamiętaj, że najważniejsze jest to, co chcesz powiedzieć. Jest wielu copywriterów czy redaktorów, którzy mogą sprawić, że twój tekst będzie się czytać z przyjemnością, ale tylko ty wiesz (i może jeszcze kilka innych firm z twojej branży), jak pomóc twojej grupie docelowej. Wykorzystaj tą wiedzę i dziel się nią, a zyskasz wierne grono czytelników i...potencjalnych klientów, którzy ufają twojej firmie!

4. Opublikuj swój tekst

Możesz to zrobić na swojej stronie internetowej. Możesz to zrobić na LinkedIn lub w innym miejscu w internecie, z którego korzysta twoja grupa docelowa. 

5. Powtarzaj powyższe czynności

Jeżeli zrobisz to raz w miesiącu, to wystarczy, by stworzyć wartościowego, pomocnego dla firm z grupy docelowej bloga, który przez lata będzie zdobywać dla ciebie uwagę i zaufanie klientów. Pamiętaj, że ważniejsza jest jakość niż ilość. Dopracowane, użyteczne treści mogą być interesujące dla czytelników i generować ruch na stronie przez  lata. 

 

Jest jeszcze jedna możliwość...

Jeżeli napisanie nawet kilku najważniejszych myśli także jest dla ciebie zbyt czasochłonne, nagraj to, co chcesz powiedzieć na dyktafon i przekaż mi nagranie do obróbki. Tak możesz się ze mną skontaktować.

Najważniejsze to dojść do celu – prowadzić bloga, który pomoże grupie docelowej.  Bo w blogowaniu nie chodzi o to, żeby zaraz zamieniać czytelników w klientów. Najważniejsze jest, żeby korzystali dzięki twojej wiedzy i wiedzieli do kogo się zwrócić, kiedy nadejdzie dzień, w którym potrzebować będą pomocy. Wtedy na pewno dadzą ci znać, nawet jeżeli wcześniej nie będziesz ich specjalnie zachęcać do konwersji. 

 

Interesuje cię wsparcie w prowadzeniu bloga? 

Poproś o ofertę.

 

Chcesz jeszcze poczytać na ten temat?

Przejrzyj powiązane artykuły:

*Według DemandMetric, artykuł Hubspot 

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - małym i średnim firmom - pomaga przekonywać do współpracy odbiorców przy pomocy treści. Wcześniej redaktorka naczelna PMR Publications


 

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS