Jak napisać e-booka? Podsumowanie dobrych praktyk i przykładowa realizacja

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak napisać e-booka: podsumowanie dobrych praktyk i przykładowa realizacja

28 maj 2021
Content marketing

Ręka do góry, kto w swoim arsenale narzędzi marketingowych ma e-booka z setkami lub tysiącami pobrań! Dziękuję, Państwo mogą nie czytać dalej. Wszystkim pozostałym przyda się to podsumowanie dobrych praktyk pisania e-booków lub ich drukowanych odpowiedników – poradników.

Ostatnio pracowałam nad poradnikiem przeznaczonym dla lekarzy „Kompendium wiedzy o pessaroterapii”, przygotowanym na zlecenie firmy Dr Herbich. Była to dobra okazja do odświeżenia sobie najlepszych praktyk związanych z tworzeniem e-booków. Poniżej podsumowuję najważniejsze z nich.

 

Z artykułu dowiesz się między innymi:

 

Dlaczego warto wydać e-booka?

Łatwy do przeglądania, krótki content, taki jak blog, to coś z czym można daleko zajść, jeżeli Twoim celem jest edukowanie potencjalnych klientów i budowanie autorytetu firmy. W branży B2B, jednak, niewiele dalej. Serce każdej strategii content marketingowej stanowią bowiem obszerne, bogate w wiedzę i wartościowe dla grupy docelowej formy treści – e-booki, zwane też poradnikami lub kompendiami wiedzy.

E-booki z założenia zawierają wskazówki poszukiwane przez potencjalnych klientów. Są solidną dawką wiedzy przekazywaną przez eksperta. Możesz udostępnić je grupie docelowej na stronie internetowej w zamian za podanie adresu email i/lub telefonu. W takim wypadku e-book zapewni Ci nie tylko kliknięcia, ale także coś znacznie trudniejszego do zdobycia – gorące leady.

 

Tworzenie e-booków i poradników – dobre praktyki

Nie będę pisać o rzeczach oczywistych, takich jak wybór tematu e-booka. Wiadomo, że poradnik musi dotyczyć zagadnień interesujących dla grupy docelowej i zawierać poszukiwane przez nią informacje, bo w przeciwnym razie w ogóle nie spełni swojej roli. Poniżej skupię się wyłącznie na kwestiach warsztatowych.

Najważniejsze to pamiętać, że:

To determinuje decyzje odnośnie struktury, zawartości merytorycznej, tonu i języka oraz długości.

 

  1. Struktura e-booka

Jeżeli chodzi o strukturę e-booka, powinna być ona zbliżona do budowy dobrego podręcznika. E-book powinien przede wszystkim ułatwiać czytanie i przyswajanie informacji. Potrzebna będzie:

 

 

  1. Zawartość merytoryczna – czyli o czym powinien być e-book

E-booki, kompendia, poradniki czy white papery służą najczęściej do przekazania praktycznych rad i wskazówek, które ułatwiają coś grupie docelowej. Nikt nie szuka wiedzy teoretycznej dostępnej w książkach, bo przełożenie teorii na praktykę nigdy nie jest łatwe. Tym, co przyciągnie grupę docelową są praktyczne porady.

Wskazówki:

 

  1. Ton i język

Musisz być dobrze rozumiany. Dlatego pisz krótkimi zdaniami. Postaw na zwięzłość i komunikatywność. Zadbaj o to, żeby informacje były jednoznaczne – bez tzw. „owijania w bawełnę”.

 

  1. Jak długi powinien być e-book?

E-book powinien wyczerpująco opisywać temat. W praktyce znaczy to, że powinien zawierać co najmniej 2500 słów.

 

Kto powinien napisać Twojego e-booka?

E-booki i poradniki to jedna z najtrudniejszych do napisania form treści. Dlatego osoba, która napisze Twój poradnik, albo Twojego e-booka powinna:

Jeżeli w Twojej firmie jest ktoś, kto ma wszystkie powyższe umiejętności, a także czas na napisanie e-booka, godząc to z licznymi obowiązkami – masz szczęście. Jeżeli jednak tak nie jest, weź pod uwagę inne rozwiązanie.

 

Redakcja e-booków

Zleć firmowemu ekspertowi napisanie e-booka, a mnie – jego redakcję i korektę. Mam doświadczenie w redagowaniu i korekcie e-booków, których pierwsza wersja została napisana przez firmowych ekspertów. Nadaję treściom optymalną z punktu widzenia czytelników strukturę, poprawiam język, skracam i eksponuję to, co najistotniejsze. Sugeruję wykresy, tabele, checklisty czy inne grafiki. Daje to bardzo dobre rezultaty. Przykładową realizację możesz zobaczyć poniżej.

 

Pisanie e-booków

Zleć mi napisanie e-booka od A-Z. Jak to działa? Zrobię dokładny desk research i porozmawiam z Twoimi firmowymi ekspertami. Napiszę tekst. Zaproponuję wyróżnienia i grafiki. Efekt? Mniej poprawek i krótszy czas potrzebny na napisanie e-booka.

 

Żeby dowiedzieć się więcej o moich usługach odwiedź stronę o pisaniu tekstów.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS