Idealny format case study, czyli jak zaprezentować historię sukcesu klienta

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Idealny format case study, czyli jak zaprezentować historię sukcesu klienta

3 sty 2022
Content marketing

Czy case study to tylko ładnie sformatowany graficznie plik w formacie PDF? Niekoniecznie. To także prezentacja, wideo, albo rozbudowana opinia klienta. Które case study najbardziej Ci się przyda? Najlepiej opowiedz historię klienta w różnych formatach.

 

Spis treści:

 

Zacznij od zastanowienia się dla kogo jest przeznaczone case study, czyli kto je będzie czytał oraz na jakim etapie podróży klienta będziesz je wykorzystywać. Odpowiedzi na te pytania determinują formę case study i jego długość.

 

Grupa docelowa a forma case study

Czy Twoje case study będzie czytane przez osoby decyzyjne czy ludzi, zajmujących się wdrożeniem lub wykorzystaniem produktu albo usługi?

CEO i inni członkowie zarządu nie będą raczej zainteresowani szczegółami technicznymi wdrożenia. Ponieważ nie będą zarządzać wdrożeniem rozwiązania, będą chcieli poznać tylko najważniejsze informacje, żeby wiedzieć, czy rozwiązanie się sprawdzi w praktyce. Mogą też nie mieć czasu na czytanie rozbudowanych treści więc bardziej będzie im odpowiadać krótkie case study.

Osoby, które będą wdrażać rozwiązanie lub takie, które będą rekomendować je osobom decyzyjnym są zainteresowane szczegółami. Chcą wiedzieć wszystko o możliwych problemach, etapach wdrożeniach, co poszło dobrze, a co powodowało trudności oraz, jak pracowało się z zespołem wdrożeniowym. Odpowiedzi na te wszystkie pytania powinny się więc znaleźć w opisie przypadku, przeznaczonym dla kierowników projektów.

 

Forma case study a jego przeznaczenie

Kolejnym czynnikiem, jaki warto wziąć pod uwagę przy planowaniu formatu opisu przypadku jest to, do czego zamierzasz wykorzystywać case study

Czy Twój opis przypadku będzie narzędziem do edukowania i budowania autorytetu, generowania leadów czy domykania sprzedaży? A może będzie realizować wszystkie te funkcje?

Case study, którego zadaniem jest dostarczenie wiedzy na etapie wyboru rozwiązania może być krótkie i zwięzłe. Wystarczy, że zawiera najważniejsze informacje, bo odbiorca na tym etapie po prostu nie jest zainteresowany szczegółami i zbyt długi tekst mógłby go zniechęcić.

Także, gdy robisz kampanię e-mailingową, której adresatami są potencjalni klienci, którzy nie wyrazili jeszcze zainteresowania Twoją ofertą, lepiej sprawdzi się krótkie case study.

Historie sukcesu klientów kierowane do osób poszukujących potencjalnych dostawców powinny być dłuższe i bardziej szczegółowe. Potencjalni klienci prawdopodobnie stworzyli już krótką listę dostawców więc będą chcieli dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej. Zaoferuj im case study, które dokładnie opisze etapy wdrażania rozwiązania, wyzwania, jakim dostawca musiał stawić czoła i w jaki sposób sobie z nimi poradził. W tym wypadku odpowiednie będzie dłuższe case study.

 

Jedna historia sukcesu klienta w wielu formatach

Co wynika z powyższego? Że potrzebujesz zarówno krótkich i dłuższych opisów przypadków. Dlatego najlepsze rozwiązanie to opowiedzenie tej samej historii sukcesu klienta w różnych formatach.

Case study może być niewiele dłuższe od rozbudowanej opinii klienta, ale może także być długim tekstem, prezentacją lub materiałem wideo.

Ponieważ większość pracy przy tworzeniu studium przypadku polega na zdobywaniu zgody klienta na publikację, przeprowadzaniu badań i wywiadach z klientem, a samo pisanie w różnych formatach jest szybsze i łatwiejsze, warto mieć pod ręką tą samą historię klienta w różnych formatach.

 

Przykład krótkiego case study

Krótkie case study przedstawia tylko najważniejsze liczby i najważniejsze fakty: wyzwania, rozwiązania i rezultaty. Zawiera także opinię klienta i możliwość pobrania pełnego case study w pliku PDF.

 

 

Przykład rozbudowanego case study

Tutaj zamieszczam tą samą historię klienta, co powyżej, tylko w rozbudowanej wersji. Pełna wersja case study dostępna w pliku PDF i ładnie sformatowana przez grafika ma 5 stron. Szczegółowo opisuje wyzwania, podjęte działania oraz przedstawia dokładne dane liczbowe. Zawiera też rozbudowane opinie klientów.

 

 

Potrzebujesz pomocy przy napisaniu case study?

Poproś o niezobowiązującą ofertę. Jako copywriter mam duże doświadczenie w opisywaniu historii sukcesów klientów. Po polsku i po angielsku.

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - małym i średnim firmom - pomaga przekonywać do współpracy odbiorców przy pomocy treści. Wcześniej redaktorka naczelna PMR Publications

 

Zainteresował Cię ten artykuł? Poniżej znajdziesz podobne...

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS