Czy case study to tylko Å‚adnie sformatowany graficznie plik w formacie PDF? Niekoniecznie. To także prezentacja, wideo, albo rozbudowana opinia klienta. Które case study najbardziej Ci siÄ™ przyda? Najlepiej opowiedz historiÄ™ klienta w różnych formatach.
Spis treści:
Zacznij od zastanowienia siÄ™ dla kogo jest przeznaczone case study, czyli kto je bÄ™dzie czytaÅ‚ oraz na jakim etapie podróży klienta bÄ™dziesz je wykorzystywać. Odpowiedzi na te pytania determinujÄ… formÄ™ case study i jego dÅ‚ugość.
Czy Twoje case study będzie czytane przez osoby decyzyjne czy ludzi, zajmujących się wdrożeniem lub wykorzystaniem produktu albo usługi?
CEO i inni czÅ‚onkowie zarzÄ…du nie bÄ™dÄ… raczej zainteresowani szczegóÅ‚ami technicznymi wdrożenia. Ponieważ nie bÄ™dÄ… zarzÄ…dzać wdrożeniem rozwiÄ…zania, bÄ™dÄ… chcieli poznać tylko najważniejsze informacje, żeby wiedzieć, czy rozwiÄ…zanie siÄ™ sprawdzi w praktyce. MogÄ… też nie mieć czasu na czytanie rozbudowanych treÅ›ci wiÄ™c bardziej bÄ™dzie im odpowiadać krótkie case study.
Osoby, które bÄ™dÄ… wdrażać rozwiÄ…zanie lub takie, które bÄ™dÄ… rekomendować je osobom decyzyjnym sÄ… zainteresowane szczegóÅ‚ami. ChcÄ… wiedzieć wszystko o możliwych problemach, etapach wdrożeniach, co poszÅ‚o dobrze, a co powodowaÅ‚o trudnoÅ›ci oraz, jak pracowaÅ‚o siÄ™ z zespoÅ‚em wdrożeniowym. Odpowiedzi na te wszystkie pytania powinny siÄ™ wiÄ™c znaleźć w opisie przypadku, przeznaczonym dla kierowników projektów.
Kolejnym czynnikiem, jaki warto wziąć pod uwagę przy planowaniu formatu opisu przypadku jest to, do czego zamierzasz wykorzystywać case study.
Czy Twój opis przypadku bÄ™dzie narzÄ™dziem do edukowania i budowania autorytetu, generowania leadów czy domykania sprzedaży? A może bÄ™dzie realizować wszystkie te funkcje?
Case study, którego zadaniem jest dostarczenie wiedzy na etapie wyboru rozwiÄ…zania może być krótkie i zwiÄ™zÅ‚e. Wystarczy, że zawiera najważniejsze informacje, bo odbiorca na tym etapie po prostu nie jest zainteresowany szczegóÅ‚ami i zbyt dÅ‚ugi tekst mógÅ‚by go zniechÄ™cić.
Także, gdy robisz kampaniÄ™ e-mailingowÄ…, której adresatami sÄ… potencjalni klienci, którzy nie wyrazili jeszcze zainteresowania TwojÄ… ofertÄ…, lepiej sprawdzi siÄ™ krótkie case study.
Historie sukcesu klientów kierowane do osób poszukujÄ…cych potencjalnych dostawców powinny być dÅ‚uższe i bardziej szczegóÅ‚owe. Potencjalni klienci prawdopodobnie stworzyli już krótkÄ… listÄ™ dostawców wiÄ™c bÄ™dÄ… chcieli dowiedzieć siÄ™ o Tobie czegoÅ› wiÄ™cej. Zaoferuj im case study, które dokÅ‚adnie opisze etapy wdrażania rozwiÄ…zania, wyzwania, jakim dostawca musiaÅ‚ stawić czoÅ‚a i w jaki sposób sobie z nimi poradziÅ‚. W tym wypadku odpowiednie bÄ™dzie dÅ‚uższe case study.
Co wynika z powyższego? Å»e potrzebujesz zarówno krótkich i dÅ‚uższych opisów przypadków. Dlatego najlepsze rozwiÄ…zanie to opowiedzenie tej samej historii sukcesu klienta w różnych formatach.
Case study może być niewiele dłuższe od rozbudowanej opinii klienta, ale może także być długim tekstem, prezentacją lub materiałem wideo.
Ponieważ wiÄ™kszość pracy przy tworzeniu studium przypadku polega na zdobywaniu zgody klienta na publikacjÄ™, przeprowadzaniu badaÅ„ i wywiadach z klientem, a samo pisanie w różnych formatach jest szybsze i Å‚atwiejsze, warto mieć pod rÄ™kÄ… tÄ… samÄ… historiÄ™ klienta w różnych formatach.
Krótkie case study przedstawia tylko najważniejsze liczby i najważniejsze fakty: wyzwania, rozwiÄ…zania i rezultaty. Zawiera także opiniÄ™ klienta i możliwość pobrania peÅ‚nego case study w pliku PDF.
Tutaj zamieszczam tÄ… samÄ… historiÄ™ klienta, co powyżej, tylko w rozbudowanej wersji. PeÅ‚na wersja case study dostÄ™pna w pliku PDF i Å‚adnie sformatowana przez grafika ma 5 stron. SzczegóÅ‚owo opisuje wyzwania, podjÄ™te dziaÅ‚ania oraz przedstawia dokÅ‚adne dane liczbowe. Zawiera też rozbudowane opinie klientów.
PoproÅ› o niezobowiÄ…zujÄ…cÄ… ofertÄ™. Jako copywriter mam duże doÅ›wiadczenie w opisywaniu historii sukcesów klientów. Po polsku i po angielsku.
Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - maÅ‚ym i Å›rednim firmom - pomaga przekonywać do wspóÅ‚pracy odbiorców przy pomocy treÅ›ci. WczeÅ›niej redaktorka naczelna PMR Publications