Idealny format case study, czyli jak zaprezentować historię sukcesu klienta

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Idealny format case study, czyli jak zaprezentować historię sukcesu klienta

3 sty 2022
Content marketing

Czy case study to tylko Å‚adnie sformatowany graficznie plik w formacie PDF? Niekoniecznie. To także prezentacja, wideo, albo rozbudowana opinia klienta. Które case study najbardziej Ci siÄ™ przyda? Najlepiej opowiedz historiÄ™ klienta w różnych formatach.

 

Spis treści:

 

Zacznij od zastanowienia siÄ™ dla kogo jest przeznaczone case study, czyli kto je bÄ™dzie czytaÅ‚ oraz na jakim etapie podróży klienta bÄ™dziesz je wykorzystywać. Odpowiedzi na te pytania determinujÄ… formÄ™ case study i jego dÅ‚ugość.

 

Grupa docelowa a forma case study

Czy Twoje case study będzie czytane przez osoby decyzyjne czy ludzi, zajmujących się wdrożeniem lub wykorzystaniem produktu albo usługi?

CEO i inni czÅ‚onkowie zarzÄ…du nie bÄ™dÄ… raczej zainteresowani szczegóÅ‚ami technicznymi wdrożenia. Ponieważ nie bÄ™dÄ… zarzÄ…dzać wdrożeniem rozwiÄ…zania, bÄ™dÄ… chcieli poznać tylko najważniejsze informacje, żeby wiedzieć, czy rozwiÄ…zanie siÄ™ sprawdzi w praktyce. MogÄ… też nie mieć czasu na czytanie rozbudowanych treÅ›ci wiÄ™c bardziej bÄ™dzie im odpowiadać krótkie case study.

Osoby, które bÄ™dÄ… wdrażać rozwiÄ…zanie lub takie, które bÄ™dÄ… rekomendować je osobom decyzyjnym sÄ… zainteresowane szczegóÅ‚ami. ChcÄ… wiedzieć wszystko o możliwych problemach, etapach wdrożeniach, co poszÅ‚o dobrze, a co powodowaÅ‚o trudnoÅ›ci oraz, jak pracowaÅ‚o siÄ™ z zespoÅ‚em wdrożeniowym. Odpowiedzi na te wszystkie pytania powinny siÄ™ wiÄ™c znaleźć w opisie przypadku, przeznaczonym dla kierowników projektów.

 

Forma case study a jego przeznaczenie

Kolejnym czynnikiem, jaki warto wziąć pod uwagÄ™ przy planowaniu formatu opisu przypadku jest to, do czego zamierzasz wykorzystywać case study

Czy Twój opis przypadku bÄ™dzie narzÄ™dziem do edukowania i budowania autorytetu, generowania leadów czy domykania sprzedaży? A może bÄ™dzie realizować wszystkie te funkcje?

Case study, którego zadaniem jest dostarczenie wiedzy na etapie wyboru rozwiÄ…zania może być krótkie i zwiÄ™zÅ‚e. Wystarczy, że zawiera najważniejsze informacje, bo odbiorca na tym etapie po prostu nie jest zainteresowany szczegóÅ‚ami i zbyt dÅ‚ugi tekst mógÅ‚by go zniechÄ™cić.

Także, gdy robisz kampaniÄ™ e-mailingowÄ…, której adresatami sÄ… potencjalni klienci, którzy nie wyrazili jeszcze zainteresowania TwojÄ… ofertÄ…, lepiej sprawdzi siÄ™ krótkie case study.

Historie sukcesu klientów kierowane do osób poszukujÄ…cych potencjalnych dostawców powinny być dÅ‚uższe i bardziej szczegóÅ‚owe. Potencjalni klienci prawdopodobnie stworzyli już krótkÄ… listÄ™ dostawców wiÄ™c bÄ™dÄ… chcieli dowiedzieć siÄ™ o Tobie czegoÅ› wiÄ™cej. Zaoferuj im case study, które dokÅ‚adnie opisze etapy wdrażania rozwiÄ…zania, wyzwania, jakim dostawca musiaÅ‚ stawić czoÅ‚a i w jaki sposób sobie z nimi poradziÅ‚. W tym wypadku odpowiednie bÄ™dzie dÅ‚uższe case study.

 

Jedna historia sukcesu klienta w wielu formatach

Co wynika z powyższego? Å»e potrzebujesz zarówno krótkich i dÅ‚uższych opisów przypadków. Dlatego najlepsze rozwiÄ…zanie to opowiedzenie tej samej historii sukcesu klienta w różnych formatach.

Case study może być niewiele dłuższe od rozbudowanej opinii klienta, ale może także być długim tekstem, prezentacją lub materiałem wideo.

Ponieważ wiÄ™kszość pracy przy tworzeniu studium przypadku polega na zdobywaniu zgody klienta na publikacjÄ™, przeprowadzaniu badaÅ„ i wywiadach z klientem, a samo pisanie w różnych formatach jest szybsze i Å‚atwiejsze, warto mieć pod rÄ™kÄ… tÄ… samÄ… historiÄ™ klienta w różnych formatach.

 

PrzykÅ‚ad krótkiego case study

Krótkie case study przedstawia tylko najważniejsze liczby i najważniejsze fakty: wyzwania, rozwiÄ…zania i rezultaty. Zawiera także opiniÄ™ klienta i możliwość pobrania peÅ‚nego case study w pliku PDF.

 

 

Przykład rozbudowanego case study

Tutaj zamieszczam tÄ… samÄ… historiÄ™ klienta, co powyżej, tylko w rozbudowanej wersji. PeÅ‚na wersja case study dostÄ™pna w pliku PDF i Å‚adnie sformatowana przez grafika ma 5 stron. SzczegóÅ‚owo opisuje wyzwania, podjÄ™te dziaÅ‚ania oraz przedstawia dokÅ‚adne dane liczbowe. Zawiera też rozbudowane opinie klientów.

 

 

Potrzebujesz pomocy przy napisaniu case study?

PoproÅ› o niezobowiÄ…zujÄ…cÄ… ofertÄ™. Jako copywriter mam duże doÅ›wiadczenie w opisywaniu historii sukcesów klientów. Po polsku i po angielsku.

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - maÅ‚ym i Å›rednim firmom - pomaga przekonywać do wspóÅ‚pracy odbiorców przy pomocy treÅ›ci. WczeÅ›niej redaktorka naczelna PMR Publications

 

Zainteresował Cię ten artykuł? Poniżej znajdziesz podobne...

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS