Cechy użytecznych stron internetowych

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Dlaczego sprzedawanie to pomaganie

29 gru 2014
Content marketing

Wiadomo, że w branży business-to-business (B2B) decyzji zakupowych nie podejmuje siÄ™ ani szybko, ani w pojedynkÄ™. Ten proces trwa – wedÅ‚ug badaÅ„, coraz dÅ‚użej – a wybór musi być poparty solidnymi argumentami.

Co więcej, coraz większa część procesu decyzyjnego odbywa się poza działami sprzedaży firm. Badania Sirius Decisions, prowadzone w Stanach Zjednoczonych w 2014 r. pokazują, że aż 67% procesu zakupowego w branży B2B odbywa się online.

Oznacza to, że zanim ktokolwiek skontaktuje się z działem sprzedaży, decyzja o tym, od kogo nie kupować jest już podjęta.

Å»eby wybrać rozwiÄ…zania najlepiej dopasowane do potrzeb klienci wyszukujÄ… pomocne treÅ›ci online. Na tej podstawie tworzÄ… krótkÄ… listÄ™ produktów lub usÅ‚ug konkretnych firm, których nabycie rozważajÄ…. Co, jeżeli twoja firma takich pomocnych treÅ›ci nie tworzy? Prawdopodobnie nie ma ciÄ™ wtedy na krótkiej liÅ›cie i twoja firma nie bÄ™dzie nawet brana pod uwagÄ™, jako potencjalny dostawca.

Zastanawiasz siÄ™,  czy twój serwis internetowy jest pomocny? Sprawdź poniżej.

 

Cechy użytecznych serwisów internetowych

 

1. Obecność wartoÅ›ciowego contentu

WartoÅ›ciowe dla klientów wskazówki i porady mogÄ… być zamieszczone w formie artykuÅ‚ów, wpisów blogowych, webcastów, podcastów, infografik, wywiadów i w wielu innych formach. 

To, jakie treÅ›ci warto mieć na stronie zależy od  potrzeb użytkowników. Nie istnieje jeden „magiczny” content, który zainteresowaÅ‚by i zadowoliÅ‚by każdego. W procesie decyzyjnym uczestniczÄ… przecież różne osoby, które majÄ… swoje zainteresowania i potrzeby informacyjne dotyczÄ…ce różnych rozwiÄ…zaÅ„.

Zawsze istotne jest, jednak, by mieć na stronie internetowej treÅ›ci, które:

 

2. UÅ‚atwianie wszystkiego

Pomagaj klientom w znalezieniu tego, czego szukajÄ… – produktów, usÅ‚ug lub po prostu informacji.

StrukturÄ™ serwisu, jak i każdy nagÅ‚ówek, tekst, element graficzny lub link tekstowy wykorzystaj do prowadzenia i informowania klientów. Tak, żeby czuli, że serwis wychodzi naprzeciw ich potrzebom, a oni sÄ… tylko o klikniÄ™cie od tego, co chcÄ… znaleźć.

Każdy element w serwisie powinien ułatwić realizację celu. Ze strony internetowej powinno natomiast zniknąć wszystko, co zbędne. Sprawdza się przejrzystość i prostota.

 

3. Aktualne informacje

Wszystko siÄ™ zmienia. W jednej branży szybciej, w innej wolniej, ale zmiana zawsze wystÄ™puje. ZmieniajÄ… siÄ™ wyzwania, przed którymi stojÄ… klienci i rozwiÄ…zania dla ich problemów. ZmieniajÄ… siÄ™ też informacje, jakich klienci poszukujÄ….

Pomocny, użyteczny serwis internetowy aktualizuje zawarte w nim informacje na tyle czÄ™sto, by byÅ‚y postrzegane przez klientów, jako aktualne i istotne dla nich w danym momencie. Z drugiej strony, można przyjąć, że serwis internetowy, nieaktualizowany od miesiÄ™cy nie jest już pomocny dla klientów.

 

4. Zrozumiały język

Firmy B2B czÄ™sto sprzedajÄ… zaawansowane technologicznie produkty lub Å›wiadczÄ… usÅ‚ugi, wymagajÄ…ce dużej wiedzy technicznej. Ich grupÄ… docelowÄ… sÄ… specjaliÅ›ci. CzÄ™sto, na co dzieÅ„, posÅ‚ugujÄ… siÄ™ oni specyficznym jÄ™zykiem, który dla nich jest najlepiej zrozumiaÅ‚y. Używanie na stronie internetowej "żargonu” grupy docelowej umożliwia jej szybsze przyswojenie treÅ›ci (badania Nielsen Norman Group).

 

To, jak bardzo użyteczny jest serwis internetowy tylko pozornie trudno zmierzyć

W rzeczywistoÅ›ci, pomocny serwis internetowy generuje znaczny ruch z wyszukiwarek, wartoÅ›ciowe leady i ma duży autorytet (domain authority). Jest narzÄ™dziem, które sprawia, że firma jest znana w Å›rodowisku, dobrze postrzegana, a grupa docelowa sama nawiÄ…zuje z niÄ… kontakt. Innymi sÅ‚owy, pomocny serwis internetowy jest jednym z filarów z rozwoju firmy.

 

ArtykuÅ‚y, które mogÄ… CiÄ™ zainteresować:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS