6 sposobów na wykorzystanie case study w content marketingu

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

6 sposobów na wykorzystanie case study w content marketingu

29 gru 2021
Content marketing

O czym myślisz, kiedy słyszysz „content marketing”? O blogu, broszurach produktowych, e-bookach, albo infografikach? A czy pamiętasz także o case study?

Wiele osób nie uświadamia sobie, jak potężnym narzędziem content marketingowym może ono być. Pisanie case study jest w ich firmach często ostatnim punktem do odhaczenia na liście marketera. Robi się to w pośpiechu i bez należytej staranności, bo projekt jest już przecież zakończony, klient zdobyty, trzeba przejść do zdobywania kolejnego… Tymczasem, dobrze napisane case study może skutecznie przekonać do współpracy.

Poniżej znajdziesz 6 sposobów na wykorzystanie case study w content marketingu.

 

Do czego wykorzystać case study?

Case study można wykorzystać na każdym etapie podróży klienta – od edukowania i budowania autorytetu, przez pozyskiwanie i podgrzewanie leadów, aż po etap domykania sprzedaży.

 

  1. Opublikuj case study, jako wpis na blogu

Możesz to zrobić na dwa sposoby.

 

2. Stwórz wpis przeznaczony do mediów społecznościowych

Wykorzystaj najważniejsze informacje ze studium przypadku i opublikuj je w mediach społecznościowych. Jakie informacje się sprawdzą? Referencje, ciekawe tezy i liczby, które je udowadniają.

Napisz post na LinkedIn, podsumowujący wyniki, które osiągnąłeś dla swojego klienta i zamieść link do studium przypadku.

Możesz też tworzyć obrazy z najbardziej przekonującymi statystykami i publikować je w mediach społecznościowych z linkiem do pliku PDF.

 

3. Wykorzystaj case study jako lead magnet

Lead magnet to darmowy prezent, który można zaoferować osobom odwiedzającym stronę internetową w zamian za pozostawienie przez nich danych kontaktowych. Lead magnet może przybierać wiele form, ale najczęściej jest to content, który służy do rozwiązania jakiegoś problemu klienta.

Wykorzystaj jako lead magnet także case study, które szczegółowo pokazuje, jak produkt lub usługa może rozwiązać problem klienta. W tej roli najlepiej sprawdzi się dłuższe case study, ładnie opracowane graficzne, dostępne na przykład w wersji PDF.

 

4. Wyślij case study do osób z listy mailingowej

Ponieważ Twoja lista mailingowa składa się z osób, które znają już Twoją firmę i dobrowolnie podały Ci swój adres e-mail można założyć, że są zainteresowani tym, co masz do powiedzenia.

Za każdym więc razem, kiedy stworzysz case study, poinformuj o tym osoby z listy mailingowej. Być może będzie ono rzeczą, która ostatecznie przekona potencjalnych klientów, że jesteś dostawcą, którego szukają.

Napisz imienną wiadomość z wyjaśnieniem, dlaczego jesteś tak dumny z rezultatów, opisanych w case study. Zasugeruj, że także firma adresata mogłaby osiągnąć takie wyniki i podaj link do case study.

 

5. Dołącz case study do wysyłanej e-mailem oferty

Wysyłasz odpowiedź na request for proposal? Starannie opracowane case study w atrakcyjnej formie graficznej:

 

6. Wykorzystaj, jako narzędzie do domknięcia sprzedaży

Kiedy sprzedawca rozmawia z klientem, ważne jest, aby miał pod ręką odpowiednie treści, które pomogą w uzasadnieniu potrzeby zakupu i wyczerpująco odpowiedzą na pytania klienta.

„Pomogliśmy klientowi, takiemu, jak ty zwiększyć sprzedaż o 200%. Tutaj możesz o tym przeczytać” – może powiedzieć sprzedawca załączając link do case study, opublikowanego na stronie internetowej, w sekcji „Realizacje”. 

Opis przypadku w sekcji „Realizacje” serwisu internetowego to najczęściej spotykany sposób zaprezentowania case study.

 

Przykład case study opublikowanego w serwisie internetowym firmy Zendesk

 

Najważniejszy wniosek

Kiedy stworzysz case study, nie chowaj go gdzieś głęboko w czeluściach swojej strony internetowej. Dziel się nim. Pokazuj klientom i potencjalnym klientom. Wysyłaj partnerom.

Case study jest ważnym narzędziem marketingowym i, jako takie je wykorzystuj, a zdobędzie dla Ciebie wielu klientów.

 

Potrzebujesz pomocy przy napisaniu case study?

Poproś o niezobowiązującą ofertę. Jako copywriter mam duże doświadczenie w opisywaniu historii sukcesów klientów. Po polsku i po angielsku.

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - małym i średnim firmom - pomaga przekonywać do współpracy odbiorców przy pomocy treści. Wcześniej redaktorka naczelna PMR Publications

 

Zainteresował Cię ten artykuł? Poniżej znajdziesz podobne...

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS