O czym myÅ›lisz, kiedy sÅ‚yszysz „content marketing”? O blogu, broszurach produktowych, e-bookach, albo infografikach? A czy pamiÄ™tasz także o case study?
Wiele osób nie uÅ›wiadamia sobie, jak potężnym narzÄ™dziem content marketingowym może ono być. Pisanie case study jest w ich firmach czÄ™sto ostatnim punktem do odhaczenia na liÅ›cie marketera. Robi siÄ™ to w poÅ›piechu i bez należytej starannoÅ›ci, bo projekt jest już przecież zakoÅ„czony, klient zdobyty, trzeba przejść do zdobywania kolejnego… Tymczasem, dobrze napisane case study może skutecznie przekonać do wspóÅ‚pracy.
Poniżej znajdziesz 6 sposobów na wykorzystanie case study w content marketingu.
Case study można wykorzystać na każdym etapie podróży klienta – od edukowania i budowania autorytetu, przez pozyskiwanie i podgrzewanie leadów, aż po etap domykania sprzedaży.
Możesz to zrobić na dwa sposoby.
Wykorzystaj najważniejsze informacje ze studium przypadku i opublikuj je w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. Jakie informacje siÄ™ sprawdzÄ…? Referencje, ciekawe tezy i liczby, które je udowadniajÄ….
Napisz post na LinkedIn, podsumowujÄ…cy wyniki, które osiÄ…gnÄ…Å‚eÅ› dla swojego klienta i zamieść link do studium przypadku.
Możesz też tworzyć obrazy z najbardziej przekonującymi statystykami i publikować je w mediach społecznościowych z linkiem do pliku PDF.
Lead magnet to darmowy prezent, który można zaoferować osobom odwiedzajÄ…cym stronÄ™ internetowÄ… w zamian za pozostawienie przez nich danych kontaktowych. Lead magnet może przybierać wiele form, ale najczęściej jest to content, który sÅ‚uży do rozwiÄ…zania jakiegoÅ› problemu klienta.
Wykorzystaj jako lead magnet także case study, które szczegóÅ‚owo pokazuje, jak produkt lub usÅ‚uga może rozwiÄ…zać problem klienta. W tej roli najlepiej sprawdzi siÄ™ dÅ‚uższe case study, Å‚adnie opracowane graficzne, dostÄ™pne na przykÅ‚ad w wersji PDF.
Ponieważ Twoja lista mailingowa skÅ‚ada siÄ™ z osób, które znajÄ… już TwojÄ… firmÄ™ i dobrowolnie podaÅ‚y Ci swój adres e-mail można zaÅ‚ożyć, że sÄ… zainteresowani tym, co masz do powiedzenia.
Za każdym wiÄ™c razem, kiedy stworzysz case study, poinformuj o tym osoby z listy mailingowej. Być może bÄ™dzie ono rzeczÄ…, która ostatecznie przekona potencjalnych klientów, że jesteÅ› dostawcÄ…, którego szukajÄ….
Napisz imiennÄ… wiadomość z wyjaÅ›nieniem, dlaczego jesteÅ› tak dumny z rezultatów, opisanych w case study. Zasugeruj, że także firma adresata mogÅ‚aby osiÄ…gnąć takie wyniki i podaj link do case study.
Wysyłasz odpowiedź na request for proposal? Starannie opracowane case study w atrakcyjnej formie graficznej:
Kiedy sprzedawca rozmawia z klientem, ważne jest, aby miaÅ‚ pod rÄ™kÄ… odpowiednie treÅ›ci, które pomogÄ… w uzasadnieniu potrzeby zakupu i wyczerpujÄ…co odpowiedzÄ… na pytania klienta.
„PomogliÅ›my klientowi, takiemu, jak ty zwiÄ™kszyć sprzedaż o 200%. Tutaj możesz o tym przeczytać” – może powiedzieć sprzedawca załączajÄ…c link do case study, opublikowanego na stronie internetowej, w sekcji „Realizacje”.
Opis przypadku w sekcji „Realizacje” serwisu internetowego to najczęściej spotykany sposób zaprezentowania case study.
Przykład case study opublikowanego w serwisie internetowym firmy Zendesk
Kiedy stworzysz case study, nie chowaj go gdzieś głęboko w czeluściach swojej strony internetowej. Dziel się nim. Pokazuj klientom i potencjalnym klientom. Wysyłaj partnerom.
Case study jest ważnym narzÄ™dziem marketingowym i, jako takie je wykorzystuj, a zdobÄ™dzie dla Ciebie wielu klientów.
PoproÅ› o niezobowiÄ…zujÄ…cÄ… ofertÄ™. Jako copywriter mam duże doÅ›wiadczenie w opisywaniu historii sukcesów klientów. Po polsku i po angielsku.
Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - maÅ‚ym i Å›rednim firmom - pomaga przekonywać do wspóÅ‚pracy odbiorców przy pomocy treÅ›ci. WczeÅ›niej redaktorka naczelna PMR Publications