3 kroki do stworzenia skutecznego case study – na przykładzie pracy nad studium przypadku dla firmy BMM

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

3 kroki do stworzenia skutecznego case study – na przykładzie pracy nad studium przypadku dla firmy BMM

30 mar 2020
Content marketing

Są sytuacje, w których case studies są nie do zastąpienia. Bo jaka inna forma contentu lepiej przekona firmy z grupy docelowej do umieszczenia cię na krótkiej liście potencjalnych dostawców?

Z drugiej strony, case study to jedna z najtrudniejszych do napisania form contentu. Dowiedz się, jak napisać skuteczne case study w 3 krokach.

 

Spis treści:

 

Case study - najważniejsze zalety

Case study czyli opis przypadku, albo historia sukcesu klienta to jedyny w swoim rodzaju format (definicja case study) . 

 

Pisanie case study - wyzwania

Napisanie skutecznego case study jest trudne.

1. Trudno jest zebrać wiarygodne i wyczerpujące dane, a jeżeli nie opiszesz sytuacji wystarczająco szczegółowo, cała praca pójdzie na marne.

2. Wyzwaniem jest przekonanie klientów do opublikowania historii ich sukcesu. Jeżeli Ci się to nie uda, możesz napisać anonimowe case study.

3. Problemem jest sama forma, czyli warsztat. Siłę przekonywania tracą case studies, które popełniają poniższe błędy.

Przykład: Kiedy przeciętna firma, opowiada o sytuacji, w której się znalazła powie raczej „Nasza organizacja pracy była zupełnie do bani. Nie mieliśmy pojęcia gdzie leży problem” niż „Musieliśmy sprostać wielu wyzwaniom organizacyjnym związanym z prawidłowym zaplanowaniem organizacji pracy”.

 

Strategia – czyli jakie case study chcesz stworzyć

To wszystko determinuje sposób zaprezentowania historii sukcesu klienta. Dlatego zanim rozpoczniesz pracę nad case study odpowiedz na powyższe pytania i zdecyduj, jaka będzia optymalna dla Ciebie forma case study.

 

Z jakich etapów składała się praca nad case study dla BMM?

Kiedy firma BMM zaproponowała mi napisanie studium przypadku o tym, jak pomogła rozwiązać problemy szpitala w Tarnobrzegu bardzo się ucieszyłam. Patrząc na liczby wiedziałam, że BMM wydatnie przyczyniła się do usprawnienia pracy szpitala. Wyzwaniem pozostawało opisanie tego w taki sposób, żeby case study było wartościowe, autentyczne i przekonujące.

Żeby stworzyć wartościowy content nie pomijam nigdy żadnego z ważnych etapów, wymienionych w tym artykule. Na pracę nad case study dla firmy BMM składały się dodatkowo następujące elementy.

Poprosiłam o możliwe szczegółowy opis sytuacji napotkanej w szpitalu, z uwzględnieniem problemów, podjętych działań i ich efektów. Przejrzałam wewnętrzne materiały BMM, dotyczące opisywanego rozwiązania.

Porozmawiałam przez telefon z osobą odpowiedzialną za projekt po stronie BMM. Co ważne, była to osoba, która zarządzała projektem, będącym przedmiotem case study, a nie specjalista od sprzedaży lub marketingu, który mógłby być zainteresowany „przemycaniem” treści marketingowych. W dodatku miałam szczęście trafić na rozmówcę, który nawet skomplikowane sprawy wyjaśniał prostymi słowami.

Ustaliłam, co powinno się znaleźć w case study, które fakty należy wyeksponować, a które szczegóły można opuścić i opisałam wsparcie, jakiego BMM udzieliło szpitalowi w Tarnobrzegu.

 

Przykład case study

Poniżej znajdziesz case study, jakie powstało w rezultacie wspomnianych wyżej czynności. Dotyczy działań podjętych przez BMM w celu przejścia na elektroniczną ewidencję zleceń i rozchodów leków w szpitalu w Tarnobrzegu.

 

Potrzebujesz pomocy przy napisaniu case study?

Poproś o niezobowiązującą ofertę. Jako copywriter mam duże doświadczenie w opisywaniu historii sukcesów klientów. Po polsku i po angielsku.

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - małym i średnim firmom - pomaga przekonywać do współpracy odbiorców przy pomocy treści. Wcześniej redaktorka naczelna PMR Publications

 

Zainteresował Cię ten artykuł? Poniżej znajdziesz podobne...

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS