WiÄ™kszość osób, które zwracajÄ… siÄ™ do mnie z proÅ›bÄ… o pisanie tekstów prosi o „profesjonalne” teksty. Najlepiej takie, jakie ma konkurencja.
To błędne podejście.
SpÄ™dzam sporo czasu przeglÄ…dajÄ…c artykuÅ‚y i raporty dotyczÄ…ce użytecznoÅ›ci stron internetowych. I wynika z nich, że użyteczność tekstów polega, przede wszystkim, na ich wyjÄ…tkowoÅ›ci.
Dlatego warto pamiÄ™tać, że teksty nie bÄ™dÄ… pracować tak, jak chcesz, dopóki nie poczujesz, że oddajÄ… Twój ton gÅ‚osu, zaangażowanie, albo temperament. CaÅ‚Ä… energiÄ™ Twojego punktu serwisowego, albo drobiazgowość i rzetelność ksiÄ™gowych w Twoim biurze rachunkowym. Twoje poczucie humoru, przemyÅ›lenia i poglÄ…dy na zagadnienia branżowe.
Teksty nie mogÄ… być stworzone wyÅ‚Ä…cznie po to, żeby pomóc osiÄ…gnąć lepszÄ… pozycjÄ™ w wynikach wyszukiwania. Albo, żeby dorównać konkurencji. MuszÄ… za to Å›wietnie pasować do Twojej firmy i eksponować powód, dla którego bÄ™dziesz dla grupy docelowej najlepszym partnerem do wspóÅ‚pracy.
Teksty na stronę internetową to inwestycja w coś, z czym klienci przez lata będą utożsamiali firmę. Dlatego nie warto stawać się ofiarą mody, albo ślepego naśladownictwa.
Trzeba zrozumieć, co zwabi i zainteresuje grupę docelową. Czego chce się dowiedzieć i w czym potrzebuje pomocy.
I dać jej dokładnie to, czego szuka.
Czy teksty na Twojej stronie sÄ… wyjÄ…tkowe? Jeżeli masz pytania dotyczÄ…ce pisania wyróżniajÄ…cych siÄ™ tekstów wyÅ›lij wiadomość na Joanna.Nowak@www-copywriting.pl lub skomentuj ten wpis na Google+.