Jak napisać tekst "o nas" czy "o firmie", by więcej sprzedać?

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak napisać tekst "o nas" czy "o firmie", by więcej sprzedać?

27 cze 2013
Teksty na strony internetowe

Od kogo chÄ™tniej kupiÅ‚byÅ› używany samochód? Od przyjaciela, który wÅ‚aÅ›nie wymienia go na nowszy model czy od osoby, której adres e-mail znalazÅ‚eÅ› w internecie? 

No wÅ‚aÅ›nie! Statystyki mówiÄ…, że im wiÄ™ksze zaufanie ma do sprzedajÄ…cego kupujÄ…cy, tym wiÄ™ksza szansa na sfinalizowanie transakcji. 

Im wiÄ™cej pozytywnych rzeczy dowie siÄ™ o twojej firmie potencjalny klient, tym Å‚atwiej bÄ™dzie ci go przekonać do wspóÅ‚pracy. A informacji tych szukać bÄ™dzie najpierw na stronie internetowej. To jej zadaniem jest przekonanie, że warto ci zaufać.

 

Zaufanie to słowo klucz do wyższej konwersji

PotwierdzajÄ… to badania Nielsen Norman Group. Prawie wszyscy ankietowani przez niÄ… od 1994 r. użytkownicy internetu, wÅ‚aÅ›nie na stronach internetowych chcieli znaleźć informacje o firmie, które pozwolÄ… im ocenić, czy mogÄ… jej zaufać.

Godne zaufania firmy sÄ… poszukiwane. Można nawet powiedzieć, że wiarygodność to wartość, za którÄ… wielu klientów jest skÅ‚onnych wiÄ™cej zapÅ‚acić. W postrzeganie firmy jako wiarygodnego gracza warto wiÄ™c zainwestować.

W przekonaniu potencjalnych klientów, że twoja firma jest wiarygodna pomoże Ci umieszczenie na stronie internetowej dobrze zredagowanej sekcji "o firmie".

 

Dlaczego niektóre strony "o nas" czy "o firmie" nie budzÄ… zaufania?

Poniżej omawiam 4 najczęstsze problemy z sekcją "o firmie".

 

1. Klisze i ogólnikowe, wyÅ›wiechtane zwroty

Masz w sekcji "o firmie" zdanie podobne do nastÄ™pujÄ…cego: "JesteÅ›my liderem w branży [wstawić wÅ‚aÅ›ciwe sÅ‚owo] Å›wiadczÄ…cym najwyższej jakoÅ›ci usÅ‚ugi i gwarantujÄ…cym wysoki poziom obsÅ‚ugi klienta"? Marnujesz potencjaÅ‚ serwisu internetowego.

SÅ‚owa takie jak "lider", "usÅ‚ugi najwyższej jakoÅ›ci" czy "wysoki poziom obsÅ‚ugi klienta" sÄ… tak czÄ™sto używane, że przestaÅ‚y brzmieć przekonujÄ…co. SÄ… ogólnikowe i nie dostarczajÄ… potencjalnym klientom praktycznie żadnych informacji. Dowiedz siÄ™ wiÄ™cej na ten temat z artykuÅ‚u "15 sÅ‚ów, których nie powinno być na Twojej stronie internetowej".

Jeżeli chcesz przekonać o wyjÄ…tkowoÅ›ci Å›wiadczonych przez ciebie usÅ‚ug wyjaÅ›nij, dlaczego klient bÄ™dzie wyjÄ…tkowo zadowolony, jeżeli zrobi zakupy wÅ‚aÅ›nie w twojej firmie i dlaczego można jej zaufać. W ten sposób, przechodzimy do nastÄ™pnego punktu...

 

2. Za maÅ‚o faktów

O tym, że to wÅ‚aÅ›nie u ciebie warto kupować trudno przekonać potencjalnych klientów jeżeli, jak w serwisach internetowych wielu firm, informacji jest za maÅ‚o.

Dane o zrealizowanych projektach, wysokiej dynamice zatrudnienia, rosnÄ…cej powierzchni hal produkcyjnych czy niskim wskaźniku reklamacji mogÄ… zdecydować o tym, że ktoÅ› skontaktuje siÄ™ z twojÄ… firmÄ…. Podobnie, jak lista otrzymanych certyfikatów czy nagród. Sprawdź, czy Twój serwis internetowy zawiera odpowiedzi na wszystkie pytania odbiorców.

 

3. Za maÅ‚o autentycznoÅ›ci

Czy osoby, czytajÄ…ce teksty na stronie "o firmie" mogÄ… poczuć jaka jest twoja firma? Dynamiczna, energiczna i sympatyczna, czy może bezosobowa i nudna...tak, jak sugerujÄ… teksty? 

 

4. Nieprzyjazne formatowanie tekstu

PamiÄ™taj, że nawet najciekawsze informacje o firmie, bez nagÅ‚ówków, odstÄ™pów i wyróżnieÅ„ nie zachÄ™cÄ… nikogo do czytania. Odpowiednie sformatowanie tekstu do publikacji na stronie internetowej w dużej mierze decyduje o jego skutecznoÅ›ci.

 

4 wskazówki, jak stworzyć skutecznÄ… sekcjÄ™ "o firmie"

 

Wykorzystaj racjonalne argumenty,...

Pokaż swojÄ… przewagÄ™. Wypunktuj wszystkie fakty, które Å›wiadczÄ… o tym, że twojej firmie warto zaufać (np. kwalifikacje zespoÅ‚u, zaplecze produkcyjne, wyjÄ…tkowa metodologia pracy czy proces kontroli jakoÅ›ci) i, krok po kroku, wytÅ‚umacz, jakie korzyÅ›ci odniesie twój klient, dziÄ™ki temu, że twoja firma je oferuje. W zależnoÅ›ci od ich znaczenia, każdemu z tych elementów możesz poÅ›wiÄ™cić oddzielnÄ… zakÅ‚adkÄ™. Zobacz jak robi to firma Bluerank.

 

...i odwołaj się do emocji

Kiedy bÄ™dziesz odpowiadać na podstawowe pytanie, które zadaje sobie każdy czytelnik: "dlaczego mam zaufać tej firmie?" zrób to tak, żeby klient nie tylko to zrozumiaÅ‚, ale także poczuÅ‚.

PrzykÅ‚ad? Robi tak, na przykÅ‚ad, firma the Software House, która na swojej stronie "o nas" stwierdza "The right software development partner can change everything". 

 

Pokaż się od "ludzkiej" strony

Upewnij siÄ™, że teksty sÄ… autentyczne. UmożliwiajÄ… poznanie ludzi, którzy stojÄ… za markÄ… nie tylko z zawodowego punktu widzenia, ale także od tzw. „ludzkiej” strony. Twój zespóÅ‚ jest dowcipny i dynamiczny? Takie powinny twoje teksty. Trzon firmy stanowi zapatrzona w monitory grupa geeków? Pozwól im siÄ™ przedstawić.

Zastanawiasz się, jak może wyglądać w praktyce? Osobowość firmy wyraźnie prześwieca przez stronę "o firmie" firmy InFakt.

 

Wyeksponuj najważniejsze informacje

przyjaznym czytelnikom formatowaniem tekstu. WiÄ™kszość ludzi tylko skanuje wzrokiem teksty na stronie internetowej, dlatego wyróżniajÄ…c najważniejsze informacje zwiÄ™kszysz szanse na to, że zostanÄ… zauważone.

 

PodsumowujÄ…c...

Sekcja "o firmie" to szansa na przekonanie potencjalnych klientów, że twojej firmie można zaufać. Tylko od ciebie zależy, czy wykorzystasz jÄ… do zwiÄ™kszenia konwersji i wywindowania przychodów.

 

Jeżeli potrzebujesz przy tym wsparcia już dziÅ› poproÅ› o ofertÄ™ na napisanie tekstów do serwisu internetowego.

 

Podobne artykuły:

Więcej o tym, jak pisać teksty na strony internetowe.

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS