Jak wybrać copywritera?

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak wybrać copywritera?

24 cze 2013
Teksty na strony internetowe

Im lepsze teksty na stronie internetowej, tym jest ona skuteczniejsza i częściej odwiedzana.

Jednak, znalezienie osoby, która napisze teksty użyteczne, przekonujące i równocześnie przyjazne wyszukiwarkom jest dużym wyzwaniem.

Żeby takie teksty napisać potrzebna jest solidna wiedza i doświadczenie biznesowe. Znajomość technik perswazji i zagadnień związanych z użytecznością stron internetowych i pozycjonowaniem. To znacznie więcej niż tzw. lekkie pióro.

Jak odróżnić osoby, które mają wiedzę i umiejętności od tych, które tylko twierdzą, że umieją pisać teksty?

Ciekawe portfolio i doświadczenie w pisaniu tekstów na pewno działają na plus. Ale zanim zdecydujesz się na zatrudnienie kogoś, jako copywritera zadaj mu kilka pytań.

Jakie informacje będą potrzebne?

Nie da się napisać dobrych tekstów bez znajomości strategii marketingowej firmy.

Copywriter musi mieć jasną świadomość tego, co Cię wyróżnia i do kogo chcesz dotrzeć.

Dobry copywriter zagłębi się w sytuację Twojej firmy i zadając szczegółowe pytania pomoże w doprecyzowaniu strategii marketingowej, jeżeli wcześniej nie poświęciłeś jej wystarczająco dużo namysłu.

Z drugiej strony, jeżeli copywriter mało pyta o Twoją firmę i jej cele nie będzie wiedział wystarczająco dużo, żeby napisać dobre teksty.

Ile czasu poświęci na pracę? Jaką stawkę proponuje za pisanie tekstów?

Żeby teksty na stronę internetową przemawiały do konkretnej grupy klientów ich pisanie musi poprzedzać zrozumienie firmy. To etap pracy, w czasie którego copywriter ma szansę stwierdzić, co trzeba napisać. Etap równie ważny, co… czasochłonny.

Pominięcie go, albo poświęcenie mu zbyt małej ilości czasu zwiększa szansę na przeoczenie tego, co ważne.

Jeżeli Twój copywriter chce pracować za stawkę znacznie niższą od rynkowej możesz podejrzewać, że chce napisać teksty szybko i nie zamierza dobrze poznać firmy. W rezultacie, teksty, które napisze nie będą skuteczne.

Co copywriter może zrobić w kwestii wsparcia pozycjonowania?

Bardzo wiele.

Może na przykład sprawić, żeby strona była łatwa do znalezienia. Wymaga to, jednak, wiedzy i umiejętności.

Z drugiej strony, odpowiednie wyeksponowanie słów kluczowych jest ważne nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania. Potencjalny klient, który w tytule strony, opisach meta albo nagłówkach zobaczy słowa, których użył do wyszukania informacji stwierdzi, że jest w miejscu, gdzie znajdzie interesujące go informacje. I będzie czytał dalej.

Sprecyzowanie, jakie słowa kluczowe powinny zawierać Twoje teksty to coś, co musi poprzedzać pracę nad tekstami.

Twój copywriter nie prosi o podanie słów kluczowych, które powinny się znaleźć w tekstach? Uciekaj, jak najszybciej.

Pisanie tekstów to więcej niż ładna forma. To realizowanie strategii marketingowej, strategii SEO i strategii sprzedażowej. Tworzenie wizerunku firmy.

Jeżeli copywriter, z którym pracujesz nie zadaje kluczowych pytań, nie stara się dobrze poznać Twojej firmy, ani Twojej strategii – czas znaleźć innego.

Będziesz zadowolony z tego, że to zrobiłeś. Gwarantuję.

Obserwuj mnie na Google+

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS