Jak pisać teksty na strony internetowe małych firm i start-upów

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak pisać teksty na strony internetowe małych firm i start-upów

21 wrz 2015
Teksty na strony internetowe

Twoja strona WWW jest tylko wizytówkÄ…? Nie udaje Ci siÄ™ za jej poÅ›rednictwem przyciÄ…gać klientów? Być może chodzi o zaufanie.

Wiadomo, że wiÄ™kszość potencjalnych klientów, zanim zdecyduje siÄ™ na wspóÅ‚pracÄ™ sprawdzi nie tylko, czy firma ma rozwiÄ…zanie dla ich problemów. Poszuka też informacji o tym, ilu klientom już pomogÅ‚a, czy ma dobre referencje i jakÄ… opiniÄ… cieszy siÄ™ w branży. Najlepiej, by wszystko to znalazÅ‚ na stronie internetowej.

 

Z artykułu dowiesz się między innymi:

 

Jak o swojej wiarygodnoÅ›ci ma przekonać start-up?  

Jak ma zdobyć zaufanie klientów firma, która:

Odpowiedź jest prosta – musisz pokazać, jaka jest twoja firma i jak bardzo godni zaufania sÄ… ludzie, którzy jÄ… tworzÄ….

 

Jakie informacje zamieścić, żeby zdobyć zaufanie?

W maÅ‚ej firmie, gdzie jedna lub kilka osób decyduje o wszystkim i robi wszystko, umiejÄ™tnoÅ›ci ludzi i ich podejÅ›cie do pracy majÄ… bezpoÅ›redni wpÅ‚yw na jakość Å›wiadczonych usÅ‚ug. Firma dziaÅ‚a dokÅ‚adnie tak, jak chce wÅ‚aÅ›ciciel i jego zespóÅ‚. Dlatego najważniejszÄ… rzeczÄ…, którÄ… możesz zrobić, jeżeli jesteÅ› maÅ‚Ä… firmÄ…, jest pokazanie na stronie internetowej, kto stoi za twojÄ… firmÄ….

  1. Pokaż, jakie kompetencje ma każdy członek zespołu i jakie możliwości mają, jeżeli połączą siły.

  2. WyjaÅ›nij, w jaki sposób pracujÄ… i jakie wspólne cele chcÄ… osiÄ…gnąć.

  3. Przekaż wartoÅ›ci, którymi siÄ™ kierujÄ… i co myÅ›lÄ… na temat istotnych dla ludzi z branży zagadnieÅ„.

Åšwietnym sposobem na zrobienie powyższego jest prowadzenie firmowego bloga. Idealnie, gdy treÅ›ci tworzone sÄ… przez różnych czÅ‚onków zespoÅ‚u i poruszajÄ… wiele zagadnieÅ„.

 

Dlaczego warto być autentycznym?

Wielu wÅ‚aÅ›cicieli maÅ‚ych firm uważa, że klienci zaufajÄ… im, gdy uwierzÄ…, że majÄ… do czynienia z firmÄ… zatrudniajÄ…cÄ… co najmniej kilkanaÅ›cie osób. Dlatego próbujÄ… ukryć to, kim sÄ… naprawdÄ™.

Pracowałam niedawno z ekspertem o tak dużej renomie, że pomimo braku jakiejkolwiek reklamy, był popularny. Klienci zgłaszali się do niego, bo był znany w branży, słyszeli o nim od innych firm. Chciał, żeby nigdzie na stronie nie znalazła się informacja, że prowadzi firmę jednoosobowo, ani jego zawodowa biografia. Zamiast tego, zawsze miała być mowa o zespole.

Niestety, takie podejście nie zawsze działa.

Przede wszystkim, jego wynikiem jest stworzenie ogólnikowych tekstów – bo skoro nie można mówić o szczegóÅ‚ach, mówi siÄ™ o ogólnikach, które można znaleźć na stronie internetowej niemal każdej firmy z branży. Tym sposobem, zamiast pokazywać swojÄ… wyjÄ…tkowość, firmy dobrowolnie zrównujÄ… siÄ™ w oczach klientów z konkurencjÄ….

MaÅ‚e firmy majÄ… ogromny potencjaÅ‚. Jest tak, miÄ™dzy innymi, dlatego, że kierujÄ…cy nimi ludzie majÄ… czÄ™sto ogromnÄ… motywacjÄ™ do pracy na swoim. DecydujÄ… o wszystkim i robiÄ… wszystko, dlatego firma dziaÅ‚a dokÅ‚adnie tak, jak chcÄ…. Decyzje podejmowane sÄ… szybko, bo nikt nie musi czekać na aprobatÄ™ góry. WartoÅ›ci, jakie realizuje firma sÄ… ich wartoÅ›ciami. Nie warto dobrowolnie rezygnować z takiej przewagi.

CzÄ™sto zdarza siÄ™, że ludzie zakÅ‚adajÄ… firmÄ™, bo majÄ… pomysÅ‚, jak coÅ› robić inaczej – lepiej. NajważniejszÄ… przewagÄ… tworzonej przez nich firmy nie jest wiÄ™c to, że istnieje ona od 20 lat, ale to, że wie, jak coÅ› robić lepiej. W takim wypadku, to wÅ‚aÅ›nie powinna być najważniejsza informacja, którÄ… przekazuje strona internetowa.

 

Teksty, które pokazujÄ… wyjÄ…tkowość maÅ‚ej firmy to podstawa skutecznoÅ›ci jej strony internetowej.

Napisanie tekstów, pokazujÄ…cych, jaka twoja maÅ‚a firma jest naprawdÄ™, wymaga czasu, namysÅ‚u i umiejÄ™tnoÅ›ci. Jest to, jednak, niezbÄ™dne, jeżeli chcesz mieć stronÄ™, która przekona klientów. Weź pod uwagÄ™ powyższe przy najbliższej przebudowie twojej strony internetowej, a bÄ™dziesz o krok bliżej do wykorzystania peÅ‚ni jej potencjaÅ‚u.

 

Powiązane artykuły:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS