Twoja strona WWW jest tylko wizytówkÄ…? Nie udaje Ci siÄ™ za jej poÅ›rednictwem przyciÄ…gać klientów? Być może chodzi o zaufanie.
Wiadomo, że wiÄ™kszość potencjalnych klientów, zanim zdecyduje siÄ™ na wspóÅ‚pracÄ™ sprawdzi nie tylko, czy firma ma rozwiÄ…zanie dla ich problemów. Poszuka też informacji o tym, ilu klientom już pomogÅ‚a, czy ma dobre referencje i jakÄ… opiniÄ… cieszy siÄ™ w branży. Najlepiej, by wszystko to znalazÅ‚ na stronie internetowej.
Z artykułu dowiesz się między innymi:
Jak ma zdobyć zaufanie klientów firma, która:
nie obsÅ‚użyÅ‚a jeszcze setek klientów,
nie otrzymaÅ‚a żadnych nagród branżowych,
pomogÅ‚a pewnej liczbie firm, które jednak nie chcÄ…, by ich przypadek zostaÅ‚ opisany na stronie internetowej?
Odpowiedź jest prosta – musisz pokazać, jaka jest twoja firma i jak bardzo godni zaufania sÄ… ludzie, którzy jÄ… tworzÄ….
W maÅ‚ej firmie, gdzie jedna lub kilka osób decyduje o wszystkim i robi wszystko, umiejÄ™tnoÅ›ci ludzi i ich podejÅ›cie do pracy majÄ… bezpoÅ›redni wpÅ‚yw na jakość Å›wiadczonych usÅ‚ug. Firma dziaÅ‚a dokÅ‚adnie tak, jak chce wÅ‚aÅ›ciciel i jego zespóÅ‚. Dlatego najważniejszÄ… rzeczÄ…, którÄ… możesz zrobić, jeżeli jesteÅ› maÅ‚Ä… firmÄ…, jest pokazanie na stronie internetowej, kto stoi za twojÄ… firmÄ….
Pokaż, jakie kompetencje ma każdy członek zespołu i jakie możliwości mają, jeżeli połączą siły.
WyjaÅ›nij, w jaki sposób pracujÄ… i jakie wspólne cele chcÄ… osiÄ…gnąć.
Przekaż wartoÅ›ci, którymi siÄ™ kierujÄ… i co myÅ›lÄ… na temat istotnych dla ludzi z branży zagadnieÅ„.
Åšwietnym sposobem na zrobienie powyższego jest prowadzenie firmowego bloga. Idealnie, gdy treÅ›ci tworzone sÄ… przez różnych czÅ‚onków zespoÅ‚u i poruszajÄ… wiele zagadnieÅ„.
Wielu wÅ‚aÅ›cicieli maÅ‚ych firm uważa, że klienci zaufajÄ… im, gdy uwierzÄ…, że majÄ… do czynienia z firmÄ… zatrudniajÄ…cÄ… co najmniej kilkanaÅ›cie osób. Dlatego próbujÄ… ukryć to, kim sÄ… naprawdÄ™.
Pracowałam niedawno z ekspertem o tak dużej renomie, że pomimo braku jakiejkolwiek reklamy, był popularny. Klienci zgłaszali się do niego, bo był znany w branży, słyszeli o nim od innych firm. Chciał, żeby nigdzie na stronie nie znalazła się informacja, że prowadzi firmę jednoosobowo, ani jego zawodowa biografia. Zamiast tego, zawsze miała być mowa o zespole.
Niestety, takie podejście nie zawsze działa.
Przede wszystkim, jego wynikiem jest stworzenie ogólnikowych tekstów – bo skoro nie można mówić o szczegóÅ‚ach, mówi siÄ™ o ogólnikach, które można znaleźć na stronie internetowej niemal każdej firmy z branży. Tym sposobem, zamiast pokazywać swojÄ… wyjÄ…tkowość, firmy dobrowolnie zrównujÄ… siÄ™ w oczach klientów z konkurencjÄ….
MaÅ‚e firmy majÄ… ogromny potencjaÅ‚. Jest tak, miÄ™dzy innymi, dlatego, że kierujÄ…cy nimi ludzie majÄ… czÄ™sto ogromnÄ… motywacjÄ™ do pracy na swoim. DecydujÄ… o wszystkim i robiÄ… wszystko, dlatego firma dziaÅ‚a dokÅ‚adnie tak, jak chcÄ…. Decyzje podejmowane sÄ… szybko, bo nikt nie musi czekać na aprobatÄ™ góry. WartoÅ›ci, jakie realizuje firma sÄ… ich wartoÅ›ciami. Nie warto dobrowolnie rezygnować z takiej przewagi.
CzÄ™sto zdarza siÄ™, że ludzie zakÅ‚adajÄ… firmÄ™, bo majÄ… pomysÅ‚, jak coÅ› robić inaczej – lepiej. NajważniejszÄ… przewagÄ… tworzonej przez nich firmy nie jest wiÄ™c to, że istnieje ona od 20 lat, ale to, że wie, jak coÅ› robić lepiej. W takim wypadku, to wÅ‚aÅ›nie powinna być najważniejsza informacja, którÄ… przekazuje strona internetowa.
Napisanie tekstów, pokazujÄ…cych, jaka twoja maÅ‚a firma jest naprawdÄ™, wymaga czasu, namysÅ‚u i umiejÄ™tnoÅ›ci. Jest to, jednak, niezbÄ™dne, jeżeli chcesz mieć stronÄ™, która przekona klientów. Weź pod uwagÄ™ powyższe przy najbliższej przebudowie twojej strony internetowej, a bÄ™dziesz o krok bliżej do wykorzystania peÅ‚ni jej potencjaÅ‚u.