Ile kosztują teksty na strony internetowe?

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Ile kosztują teksty na stronę internetową?

19 kwi 2013
Teksty na strony internetowe

Dobre teksty konwertują czyli skutecznie nakłaniają grupę docelową do działania: pobrania e-booka, zaprenumerowania newslettera, dodania produktu do koszyka, wypróbowania demo, złożenia zapytania ofertowego. Ile kosztują teksty reklamowe, które gwarantują wysoką konwersję?

Stawki za copywriting różnią się i w dużej mierze zależą od doświadczenia i umiejętności copywritera. Im większe, tym więcej zapłacisz. Wyższe stawki doświadczonych copywriterów nie wynikają jednak tylko z tego, że mają już oni stałych klientów i popyt na ich usługi jest większy. Chodzi o coś jeszcze.

 

Napisanie skutecznych tekstów jest czasochłonne

Doświadczony copywriter niekoniecznie pracuje szybciej. Doświadczeni copywriterzy wiedzą, że pominięcie któregokolwiek etapu pracy nad tekstem natychmiast odbije się na jego jakości. Dlatego zarówno mnie, jak i wielu moim koleżankom i kolegom po fachu napisanie skutecznych tekstów zabiera dużo czasu. A to musi mieć swoje odzwierciedlenie w stawkach za copywriting.

 

4 zasady, których przestrzeganie umożliwia napisanie tekstów, które konwertują oraz wpływa na wysokość stawek za copywriting

 

1. Dużo czasu poświęcam na zrozumienie, co jest przewagą konkurencyjną klienta.

Czytam brief, dopytuję, wyjaśniam, przeglądam strony konkurencji – czyli staram się, jak najwięcej dowiedzieć o grupie docelowej i jak najdokładniej zrozumieć jej potrzeby.

2. Nigdy nie traktuję pierwszej napisanej przeze mnie wersji tekstów, jako ostatecznej.

Po kilkakrotnych poprawkach samej siebie odkładam tekst na kilka godzin, a najlepiej cały dzień. Dopiero po takim leżakowaniu dopracowuję pierwszą wersję tekstów.

3. Proszę o informację zwrotną i zmieniam teksty uwzględniając komentarze klienta

Nawet, jeżeli uwag jest niewiele, są cenne. To przecież klient rozmawia codziennie ze swoją grupą docelową, wie, czego chciałaby się dowiedzieć i co może powstrzymywać ją przed zakupem. Nie wszystkie swoje odczucia udaje mu się zwerbalizować i przekazać mi za pomocą briefa, albo rozmowy jeszcze przed stworzeniem pierwszej wersji. Czasem łatwiej powiedzieć co jest nie tak w już napisanych tekstach.

Bywa, że informacja zwrotna brzmi „Teksty są super. O to właśnie mi chodziło”. Czasem poprawiam jakąś nieścisłość merytoryczną. Kilka razy zdarzyło się, że klient poprosił, żeby napisać teksty jeszcze raz, zmieniając je całkowicie i dokładnie wyjaśnił dlaczego. Miał ważne powody. Kolejna wersja tekstów, którą dla niego napisałam jest na jego stronie internetowej do tej pory, choć minęło już kilka lat. Jest naprawdę skuteczna.

4. Jeżeli mogę obserwuję dane o skuteczności tekstów.

Dane o konwersji pokazują czy tekst jest skuteczny, czy nie. Tylko wysoka konwersja świadczy o tym, że praca nad tekstem jest ukończona, przynajmniej na jakiś czas. Bo tak,  jak ewoluują potrzeby grupy docelowej, tak samo powinny ewoluować teksty.

 

Skuteczne, bo droższe? 

Oferowanie w cenie dwóch, a czasem trzech wersji tekstów jest z mojego punktu widzenia bardziej czasochłonne, co ma odzwierciedlenie w stawkach za copywriting. Ale teksty pisane tym sposobem są po prostu lepsze. A inwestycja w skuteczne teksty zwraca się po wielokroć. Przekonaj się sam, zlecając mi napisanie tekstów na swoją stronę.

Poproś o ofertę

Zobacz cennik pisania tekstów 2020

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS