Chcesz mieć skuteczne teksty? Daj copywriterowi szansę na ich stworzenie

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Chcesz mieć skuteczne teksty? Daj copywriterowi szansę na ich stworzenie

2 lut 2016
Teksty na strony internetowe

ZastanawiaÅ‚am siÄ™ ostatnio, które z napisanych przeze mnie tekstów sÄ… najlepsze. Najbardziej przejrzyste, zwiÄ™zÅ‚e, najskuteczniej przekonujÄ…ce, że oferta warta jest swojej ceny. OkazaÅ‚o siÄ™, że takie prace powstaÅ‚y dla klientów, którzy udzielali wyczerpujÄ…cych i przemyÅ›lanych odpowiedzi na pytania, jakie im zadawaÅ‚am. Bo solidne informacje o firmie – jej wyjÄ…tkowoÅ›ci, celach i strategii – otrzymane od klienta to podstawa skutecznych, wartoÅ›ciowych tekstów.

 

SÄ… usÅ‚ugi, przy realizacji których nie musisz w niczym pomagać

Kiedy pÅ‚acisz komuÅ› za sprzÄ…tanie mieszkania oczekujesz, że wyrÄ™czy ciÄ™ we wszystkim, co z tym zwiÄ…zane. Przyjdzie, posprzÄ…ta, ty zapÅ‚acisz. Tak samo, kiedy ktoÅ› myje twój samochód, albo naprawia zegarek. Zlecasz wykonanie usÅ‚ugi, pÅ‚acisz, gdy wszystko gotowe. Nie musisz w niczym pomagać.

 

Inaczej jest z usÅ‚ugÄ… pisania tekstów na stronÄ™ internetowÄ…

Twój udziaÅ‚ jest niezbÄ™dny. Copywriter musi zadać ci dużo pytaÅ„, a ty musisz znaleźć czas, by wyczerpujÄ…co na nie odpowiedzieć.

SkÄ…d inaczej mógÅ‚by siÄ™ dowiedzieć:

Bez przemyÅ›lanych odpowiedzi na te i wiele innych pytaÅ„ nie da siÄ™ napisać dobrych tekstów. A sÅ‚abe teksty do niczego ci siÄ™ nie przydadzÄ….

 

Sposób na owocnÄ… pracÄ™ nad tekstami

Kiedy zaczynam pracÄ™ nad tekstami proszÄ™ klienta o wypeÅ‚nienie kwestionariusza, który skÅ‚ada siÄ™ z 35 pytaÅ„.

Jeżeli odpowiedzi są precyzyjne i wyczerpujące, stanowi to dobry początek pracy nad zleceniem.

Z drugiej strony, gdy sÄ… niekompletne i ogólnikowe kwestionariusz to tylko punkt wyjÅ›cia do dalszej pracy – szukania wÅ‚aÅ›ciwych odpowiedzi na najważniejsze pytania w czasie rozmów telefonicznych i wymian mailowych. Cel to peÅ‚na klarowność na temat tego, kim klient jest i jak chce być postrzegany.

„Po co zadawać kilkadziesiÄ…t pytaÅ„, żeby napisać kilka haseÅ‚, kilka nagÅ‚ówków i kilka stron tekstu?”

Jeżeli tak, jak niektórym moim klientom koÅ‚acze ci siÄ™ w gÅ‚owie to pytanie, pomyÅ›l, że od kilku stron tekstu, który powstanie zależy, jak ludzie bÄ™dÄ… postrzegać twojÄ… firmÄ™.

Czy pomyślą, że ma im do zaoferowania coś wartościowego?
Czy uznają, że jest godna zaufania?
Czy umieszczÄ… jÄ… na krótkiej liÅ›cie?

Innymi sÅ‚owy, dobrze dobrane sÅ‚owa zdobÄ™dÄ… klientów, a źle dobrane ich odstraszÄ….

Dlatego znajdź czas, by usiąść, spokojnie pomyÅ›leć i przekazać copywriterowi wszystkie informacje, niezbÄ™dne do napisania tekstów, które speÅ‚niÄ… swojÄ… rolÄ™.

 

Powiązane artykuły:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS