Każdy marketingowiec wie, że Å›wietne teksty na stronie internetowej mogÄ… przekonać do wspóÅ‚pracy znacznie wiÄ™cej klientów niż te przeciÄ™tne. Co wiÄ™c zrobić, żeby takie teksty znalazÅ‚y siÄ™ w Twoim serwisie internetowym? O czym pamiÄ™tać, jeżeli zdecydujesz siÄ™ na outsourcing komunikacji marketingowej? Weź pod uwagÄ™ kilka poniższych wskazówek.
Możesz starać siÄ™ obniżyć koszty pisania tekstów na stronÄ™ internetowÄ… zlecajÄ…c pracÄ™ nad nimi stażyÅ›cie, albo poloniÅ›cie z pobliskiego liceum. Niestety, nie jest to najlepszy pomysÅ‚, jeżeli zależy ci na stronie internetowej, która sprawi, że klienci sami bÄ™dÄ… siÄ™ do ciebie zgÅ‚aszać.
Pisanie tekstów – oprócz lekkiego pióra, czyli talentu – wymaga Å›wietnego warsztatu, który można nabyć jedynie dziÄ™ki doÅ›wiadczeniu, wiedzy biznesowej i znajomoÅ›ci zasad marketingu online. A im wyższe umiejÄ™tnoÅ›ci, tym wyższe stawki. Innymi sÅ‚owy, tani i dobry copywriter nie istnieje.
Biorąc, jednak, pod uwagę, że
jednorazowa oszczędność 1000 zł nie ma aż takiego znaczenia.
Kiedy na napisanie tekstów dajesz copywriterowi za maÅ‚o czasu, cierpi na tym ich jakość.
Copywriter, który pracuje w poÅ›piechu, nie ma czasu na to, żeby naprawdÄ™ dobrze poznać firmÄ™, albo wielokrotnie polerować tekst. Daj mu czas, jakiego potrzebuje, a przekonasz siÄ™, że warto.
Lepiej zlecić pisanie tekstów na stronÄ™ internetowÄ… copywriterowi spoza firmy czy osobom z wÅ‚asnego dziaÅ‚u marketingu? To zależy. Chociaż ktoÅ›, kto pracuje w firmie lepiej zna twojÄ… ofertÄ™, copywriting może nie być jego wyÅ‚Ä…cznym zajÄ™ciem i pisaniu tekstów może nie być w stanie poÅ›wiÄ™cić odpowiednio dużo uwagi. Niekoniecznie też ma warsztat i talent niezbÄ™dne do tego, by napisać przekonujÄ…cy tekst. W takiej sytuacji warto zdecydować siÄ™ na outsourcing pisania tekstów.
Udzielenie dokÅ‚adnych i przemyÅ›lanych odpowiedzi na pytania copywritera jest absolutnie niezbÄ™dne, by mógÅ‚ on stworzyć naprawdÄ™ dobry tekst. Nie warto, wiÄ™c, żaÅ‚ować na to czasu, bo inwestycja nawet kilku godzin bÄ™dzie, dziÄ™ki wyjÄ…tkowo skutecznej stronie internetowej, przynosić ci korzyÅ›ci przez lata.
WyjaÅ›nij najlepiej, jak potrafisz, kim jest i czego szuka twój idealny klient, dlaczego podejÅ›cie twojej firmy jest inne i lepsze niż innych graczy w twojej branży. Miej wystarczajÄ…co dużo pewnoÅ›ci siebie, by podzielić siÄ™ z copywriterem i potencjalnymi klientami wÅ‚asnymi poglÄ…dami – dlaczego czujesz, że twoja firma jest potrzebna na rynku i bÄ™dzie stanowić na nim nowÄ… jakość – i prawdziwÄ… historiÄ… powstania twojej firmy. Bycie autentycznym siÄ™ opÅ‚aca.
Wiele rzeczy ma wpływ na sukces lub porażkę inwestycji w serwis internetowy, ale jedną z najważniejszych jest kolejność prac.
CzÄ™sto zdarza siÄ™, że najpierw powstaje projekt graficzny. Dopiero wtedy do wspóÅ‚pracy zapraszany jest copywriter. Zastanawia siÄ™ on, jak stworzyć przekaz, który wzbudzi zainteresowanie, zaufanie i przekona do przejÅ›cia na kolejny poziom wspóÅ‚pracy. Jeżeli projekt graficzny na to nie pozwala i konieczne sÄ… jego zmiany – rosnÄ… koszty.
Z drugiej strony, gdy najpierw powstajÄ… teksty i szkic serwisu internetowego, a dopiero potem grafika, mamy optymalny przekaz, bez zbÄ™dnych wydatków.
ZwiÄ™zÅ‚ość i prosty design pomagajÄ… wyeksponować przekaz. I odwrotnie, nadmiar sÅ‚ów i przeÅ‚adowana grafika sprawiajÄ…, że to, co najważniejsze może Å‚atwo zgubić siÄ™ miÄ™dzy wierszami. Zleć wiÄ™c pracÄ™ nad tekstami copywriterowi i grafikowi, którzy ceniÄ… prostotÄ™ przekazu i upewniÄ… siÄ™, że sÅ‚owa i obrazy wspólnie przekażą to, co najważniejsze.
NajwyższÄ… pozycjÄ™ w rezultatach wyszukiwania majÄ… strony, które zawierajÄ… informacje poszukiwane przez grupÄ™ docelowÄ… – interesujÄ…ce dla nich, liczne i aktualne. Dlatego serwisowi internetowemu, skÅ‚adajÄ…cemu siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie ze strony gÅ‚ównej, oferty i strony „o firmie” trudno konkurować z serwisem, gdzie artykuÅ‚y na interesujÄ…ce potencjalnych klientów tematy publikowane sÄ… przez lata.
TreÅ›ci wyÅ‚Ä…cznie promocyjne, nawet nasycone sÅ‚owami kluczowymi nie zapewniÄ… ci ani wysokiej pozycji w rezultatach wyszukiwania, ani zaufania klientów. Jeżeli zależy ci na tych rzeczach rozważ prowadzenie bloga.
Powyżej zebraÅ‚am najważniejsze rzeczy istotne dla każdego, kto zaczyna pracÄ™ nad stworzeniem lub modyfikacjÄ… serwisu internetowego i napisaniem do niego tekstów. OczywiÅ›cie, możesz zgÅ‚Ä™bić każdy z tych 7 punktów, czytajÄ…c na tym blogu wiÄ™cej artykuÅ‚ów na ich temat.