CzÄ™sto pracujÄ™ dla biznesów, dziaÅ‚ajÄ…cych w tzw. „trudnych” branżach, takich jak przemysÅ‚ czy IT. PiszÄ™ zarówno dla start-upów, jak i firm z kilkudziesiÄ™cioletniÄ… tradycjÄ…. I kiedy pytam klientów, jak wyobrażajÄ… sobie swoje teksty niemal każdy wymienia podobne rzeczy.
Teksty mają być:
Teksty nie mogÄ…:
Te pożądane i niepożądane cechy tekstów na strony internetowe sÄ… powszechnie znane wiÄ™c nie bÄ™dÄ™ poÅ›wiÄ™cać im wiÄ™cej czasu. SkupiÄ™ siÄ™ na tym, o czym wielu wÅ‚aÅ›cicieli firm B2B zapomina.
Wszystkie teksty, jakie znajdują się na stronie interntowej powinny służyć realizacji konkretnego celu.
Chcesz zainteresować grupÄ™ docelowÄ… produktem lub usÅ‚ugÄ…? Zaoferuj treÅ›ci, które szeroko wyjaÅ›niÄ… korzyÅ›ci z ich zastosowania. Edukuj.
Twoim celem, jest przekonanie do kupienia rozwiÄ…zania informatycznego, jakie oferujesz? Przedstaw kilka konkretnych powodów, dla których jego wdrożenie siÄ™ opÅ‚aca. WyjaÅ›nij, co siÄ™ stanie, jeżeli czytelnik tego nie zrobi.
Chcesz, żeby potencjalny klient wszedÅ‚ w interakcjÄ™ z TwojÄ… firmÄ…? Zachęć do prenumeraty newslettera, wypróbowania demo, albo kontaktu z zespoÅ‚em sprzedażowym.
Nikt nie zÅ‚oży zamówienia wartego kilkadziesiÄ…t tysiÄ™cy zÅ‚otych jedynie po przeczytaniu tekstu na stronie internetowej. Niemniej, każdy tekst w serwisie internetowym i każda podstrona powinny w jakiÅ› sposób przyczyniać siÄ™ do realizacji nadrzÄ™dnego celu, a caÅ‚y serwis internetowy jasno i jednoznacznie go komunikować.
WSKAZÓWKA
Å»eby teksty byÅ‚y skuteczne cel istnienia strony internetowej musisz znać zarówno ty, twój copywriter i designer, jeszcze przed rozpoczÄ™ciem pracy nad serwisem.
Na stronie internetowej można pisać tak, jak wiÄ™kszość firm: „mamy wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie, nasze produkty sÄ… wysokiej jakoÅ›ci, a nasze usÅ‚ugi kompleksowe”. Można, ale ponieważ tak piszÄ… wszyscy to nie przekonuje.
Z drugiej strony, można pokazać, jaka jest twoja firma, kto za niÄ… stoi oraz co, i jak robi. Można pochwalić siÄ™ realizacjami, referencjami, wiedzÄ… czÅ‚onków zespoÅ‚u. Liczba tych, którzy uwierzÄ… na pewno wzroÅ›nie.
WSKAZÓWKA
Zamiast wyjaÅ›niać, jaka jest Twoja firma, pokaż jaka jest. Przedstaw czÅ‚onków zespoÅ‚u. Dziel siÄ™ wiedzÄ… na blogu. Chwal siÄ™ realizacjami i referencjami.
Powodem, dla którego firmy rodzinne czÄ™sto majÄ… przewagÄ™ nad wiÄ™kszymi konkurentami sÄ… wartoÅ›ci, którymi siÄ™ kierujÄ… wÅ‚aÅ›ciciele i osobowość poszczególnych czÅ‚onków zespoÅ‚u. Przez to, że sÄ… ogromnie zmotywowani do rozwoju, do wychodzenia naprzeciw potrzebom grupy docelowej, firma oferuje ponadprzeciÄ™tnÄ… jakość usÅ‚ug.
Sama pracowaÅ‚am kiedyÅ› w firmie zarzÄ…dzanej przez charyzmatycznego wÅ‚aÅ›ciciela z wizjÄ… wiÄ™c wiem, jak bardzo taki zapaÅ‚ siÄ™ udziela i sprawia, że kultura organizacyjna wspiera rozwój, wytężonÄ… pracÄ™ i dobre pomysÅ‚y, co musi mieć odzwierciedlenie także w jakoÅ›ci usÅ‚ug.
Jeżeli uda siÄ™ sprawić, by takie niezwykÅ‚e osobowoÅ›ci „przeÅ›wiecaÅ‚y” przez content (wideo, blog, teksty w serwisie) może to wystarczyć, by wyróżnić siÄ™ i zyskać zaufanie.
Niestety, osobowość wÅ‚aÅ›ciciela czÄ™sto chowa siÄ™ za utartymi formuÅ‚kami. A zwolennikami takiego stanu rzeczy sÄ… paradoksalnie… sami prezesi, którzy wyjÅ›cie treÅ›ci poza schemat czÄ™sto uważajÄ… za nieprofesjonalne.
Wbrew temu, co sÄ…dzi wiele osób, również teksty na stronÄ™ firmy B2B mogÄ… być pisane prostym jÄ™zykiem, krótkimi zdaniami i budzić pozytywne emocje. Soczyste, nieco potoczne sformuÅ‚owania również nie sÄ… zabronione.
Zastanawiasz się, co zrobić, by teksty na twojej stronie internetowej były bardziej wartościowe i skuteczniejsze? Chętnie zrobię to razem z tobą. Zacznij od wysłania wiadomości.