W serwisie internetowym sÅ‚owa majÄ… znaczenie. Nieodpowiednie powodujÄ…, że tracisz szansÄ™ na zdobycie klientów.
Dlatego dowiedz się, jakie słowa nigdy nie powinny się znaleźć na stronie internetowej, a jeżeli są na twojej, zamień je na inne.
Czy poniżej znajdziesz wszystkie zwroty, jakich trzeba unikać w serwisie internetowym? Nie mogÄ™ tego zagwarantować, ale obiecujÄ™ 15 praktycznych wskazówek w jednym blogowym wpisie.
Choć sÅ‚owo tani znaczy czÄ™sto niedrogi, jest także synonimem niskiej jakoÅ›ci. WedÅ‚ug SÅ‚ownika JÄ™zyka Polskiego PWN tani, znaczy również lichy, marny. Zamiast pisać o czymÅ›, że jest tanie po prostu podaj cenÄ™. Na przykÅ‚ad: Serwery już od 99 groszy miesiÄ™cznie. Oprócz tego, że nie bÄ™dziesz kojarzyć siÄ™ użytkownikom z kiepskim wykonaniem lub marnÄ… obsÅ‚ugÄ…, zwiÄ™kszysz ruch z wyszukiwarek. Dlaczego? Cenniki należą do najbardziej poszukiwanych, a także najczęściej wyszukiwanych informacji w internecie.
Wyrażenie nadużywane, wyświechtane, nieprecyzyjne. Zamiast pisać o wysokiej jakości zawsze wyjaśnij, co sprawia, że produkt jest wyjątkowo trwały, solidny i dlaczego usługa jest wartościowsza, niż analogiczna w ofercie konkurencji.
Zapewnianie klientom odpowiedniej obsÅ‚ugi jest bardzo ważne. Jeżeli tego nie zrobisz, nie przetrwasz. Problem z tym stwierdzeniem jest taki, że jest ono ogólne i niewiele wyjaÅ›nia.
Na co mogę liczyć, jako klient?
Czy odpowiadasz na wszystkie pytania w ciÄ…gu godziny?
Czy twoja firma czynna jest także w godzinach wieczornych?
Powiedz mi, jakiej obsługi mogę oczekiwać, a wtedy mnie zainteresujesz i być może przekonasz.
Mnóstwo firm, szczególnie tych z branży nowych technologii, twierdzi, że jest innowacyjna. WiÄ™kszość nie jest i nie ma w tym nic zÅ‚ego. Nie musisz być innowacyjny, żeby odnieść sukces. Ale jeżeli jesteÅ› – pokaż to. Opisz produkty, które wymyÅ›liÅ‚eÅ›, procesy, jakie zmodyfikowaÅ‚eÅ›. Pokaż coÅ› innowacyjnego, a inni uwierzÄ… w twojÄ… innowacyjność.
To sformuÅ‚owanie budzi czujność i rodzi podejrzenie, że… gdzieÅ› kryjÄ… siÄ™ ukryte opÅ‚aty. To dziaÅ‚a tak samo jak polecenie nie myÅ›l o niebieskim. DokÅ‚adnie na odwrót. Zamiast umieszczać takie sformuÅ‚owania lepiej pracować na zaufanie klientów otwarcie i przejrzyÅ›cie przedstawiajÄ…c ceny, zasady wspóÅ‚pracy i politykÄ™ prywatnoÅ›ci.
To, że Christiano Ronaldo, jest Å›wiatowej klasy piÅ‚karzem, a Roger Federer Å›wiatowej klasy tenisistÄ… jest oczywiste dla każdego. Ale jak okreÅ›lić, która firma jest Å›wiatowej klasy, a która nie? Kto wyznacza europejskie standardy usÅ‚ug i jakie one sÄ…? To, że Å›wiadczysz usÅ‚ugi dla klientów z caÅ‚ego Å›wiata nie czyni z ciebie automatycznie firmy Å›wiatowej klasy. WiÄ™c nie używaj tego i podobnych sformuÅ‚owaÅ„ – najlepszy w swojej klasie, wiodÄ…cy, pierwszorzÄ™dny – chyba, że dysponujesz badaniami, które mogÄ… to potwierdzić.
To wszystko różne wersje stwierdzeÅ„, które choć czÄ™sto bywajÄ… prawdÄ…, sÄ… tak czÄ™sto używane, że spowszedniaÅ‚y. StraciÅ‚y swojÄ… moc. StaÅ‚y siÄ™ niewidzialne. SÄ… lepsze sposoby na pokazanie, że robisz to, co kochasz i wkÅ‚adasz w to caÅ‚e swoje serce.
Niemal każda firma twierdzi, że robi coÅ› inaczej niż konkurencja. Wiele z nich faktycznie wyróżnia siÄ™ sposobem pracy, kulturÄ… organizacyjnÄ… czy podejÅ›ciem do klienta. Jedno jest pewne, jeżeli chcesz powiedzieć, że robisz coÅ› niestandardowego, po prostu opisz lub pokaż, co potrafisz. Nie używaj wyÅ›wiechtanych sformuÅ‚owaÅ„, które już siÄ™ opatrzyÅ‚y i niewiele znaczÄ….
To znaczy? Co dokÅ‚adnie robisz? Powiedz to samo, ale tak, by zrozumiaÅ‚ ciÄ™ nie tylko czÅ‚owiek z twojej branży, ale każdy. WedÅ‚ug badaÅ„ Nielsen Norman Group wszyscy ludzie, także eksperci i profesjonaliÅ›ci wolÄ… na stronach internetowych jasnÄ…, zwiÄ™zÅ‚Ä… informacjÄ™ wolnÄ… od żargonu i trudnych sÅ‚ów.
WyjÄ…tkiem sÄ… sektory, w których specjaliÅ›ci posÅ‚ugujÄ… siÄ™ specjalistycznym sÅ‚ownictwem, kiedy rozmawiajÄ… ze sobÄ… na co dzieÅ„, np. branża technologiczna, a teksty przeznaczone sÄ… wÅ‚aÅ›nie dla nich. Tutaj dowiesz siÄ™, jak tworzyć content dla firm IT.
Każdy, kto odwiedza firmowy serwis internetowy chce wiedzieć, w czym możesz mu pomóc. I tylko dlatego chce wiedzieć czym siÄ™ zajmujesz. Dlatego choć sÅ‚ów ja czy my nie da siÄ™ caÅ‚kowicie wyeliminować, nie powinny dominować w serwisie internetowym. Jeżeli tak siÄ™ dzieje, potrzebujesz nowych tekstów.
To stwierdzenie tak oczywiste, że aż zbędne. Każdy właściciel strony internetowej do tego zachęca. Dużo skuteczniejsze niż użycie tego sformułowania jest więc pokazanie, że przejrzeć serwis internetowy jest po prostu warto. Na przykład po to, żeby poprawić sprzedaż, wiedzieć, jak naprawić cieknący dach, albo uciec przed zbliżającą się katastrofą :-).
UżywajÄ…c tego sformuÅ‚owania chcesz zachÄ™cić do klikniÄ™cia, nie wyjaÅ›niajÄ…c po co ktoÅ› ma to zrobić. Å»eby to wiedzieć, użytkownik musi przeczytać sÅ‚owa wokóÅ‚ linku, co zabiera czas. Lepiej wiÄ™c umieść na stronie wezwania do dziaÅ‚ania, które mówiÄ… kliknij tutaj nie używajÄ…c tych sÅ‚ów.
Zamiast pustych obietnic twoi klienci woleliby się dowiedzieć kiedy produkt zostanie dostarczony.
NaprawdÄ™ dobry pomysÅ‚ jest tak samo dobry jak dobry pomysÅ‚. Bardzo rzetelna praca znaczy to samo, co rzetelna praca. A wyjÄ…tkowo skuteczna pomoc jest po prostu skuteczna. Nadużywanie wzmacniaczy na stronie internetowej podważa wiarygodność i niepotrzebnie wydÅ‚uża tekst. UsuniÄ™cie ich pozwoli na zachowanie znaczenia. JednoczeÅ›nie zdania bÄ™dÄ… krótsze, czytelniejsze i bardziej przekonujÄ…ce.
Zdania zaczynajÄ…ce siÄ™ od takich sÅ‚ów czÄ™sto odwracajÄ… uwagÄ™ od tego, co najważniejsze. Niby chcesz wyjaÅ›nić, że rozumiesz perspektywÄ™ klienta, że rozumiesz, co jest jego problemem. Z drugiej strony napisanie, że o tym wiesz niczego nie dowodzi i niewiele wnosi. Lepiej skoncentruj siÄ™ na faktach. Innymi sÅ‚owy, zamiast pisać: Rozumiemy, że wszystko pÄ™dzi i masz za maÅ‚o czasu, żeby do nas przyjść napisz po prostu: Z nami wszystko zaÅ‚atwisz przez telefon.
Na stronie internetowej pisz prosto i zwięźle, a unikaj zdaÅ„ zÅ‚ożonych. WymyÅ›lne sÅ‚owa i ogólniki, by zastÄ…p zwyczajnymi, trafnymi, zrozumiaÅ‚ymi dla każdego sformuÅ‚owaniami. BÄ™dziesz lepiej rozumiany i bardziej przekonujÄ…cy.
Jeżeli potrzebujesz przy tym wsparcia już dziÅ› poproÅ› o ofertÄ™ na napisanie tekstów do serwisu internetowego.
odwiedź stronÄ™ o pisaniu tekstów