Prosty sposób na poprawę skuteczności serwisu internetowego

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Prosty sposób na poprawę skuteczności serwisu internetowego

4 cze 2013
Strony internetowe

Skłoń osoby odwiedzające stronę internetową do dokładnego jej przejrzenia, a szanse na to, że złożą zapytanie ofertowe znacznie wzrosną.


Każdy, kto zakłada witrynę internetową chce, żeby realizowała ona określone cele.

Na przykład?

To wszystko cele główne. Żeby je osiągnąć każdy serwis internetowy musi jeszcze zrealizować ważny cel pośredni, jakim jest pomoc osobom odwiedzającym serwis internetowy w znalezieniu tego, czego szukają: produktów, opinii, referencji, wskazówek albo buttonu "dodaj do koszyka". 

Ponieważ serwisy internetowe różnią się między sobą architekturą informacji, nawigacją i wyglądem, nie zawsze jest oczywiste, gdzie tych kluczowych informacji szukać. Nie ma też sprzedawcy, którego, tak jak w tradycyjnym sklepie, można zapytać o poszukiwany towar. Dlatego właśnie klientom potrzebna jest pomoc.

 

Jak stworzyć serwis internetowy, który pomaga w realizacji celów?

Wykorzystaj każdy nagłówek, tekst, element graficzny lub link tekstowy w serwisie do prowadzenia i informowania klientów. Tak, żeby serwis internetowy wychodził naprzeciw ich potrzebom, a oni byli tylko o kliknięcie od tego, co chcą znaleźć.

W praktyce możesz to realizować na wiele różnych sposobów, z których kilka zamieszczam poniżej:

  1. Informuj i zaciekawiaj przy pomocy nagłówków. Często spotykany na stronach firmowych nagłówek: "Witamy w serwisie firmy X" jest, co prawda, informacją, ale rzadko tą, której klient szuka. Wyjątkiem mogą być tylko serwisy firm o dużej renomie. W większości serwisów internetowych bardziej przydatne wydaje się być informowanie w czym możesz pomóc.

  2. Wyjaśnij, dlaczego jesteś najepszym partnerem dla klientów. Zwięzłe wyjaśnienie, co Twoją firmę odróżnia od konkurencji zwiększa szansę na przekonanie klientów, żeby zaufali właśnie tobie. Zastanawiasz się, co Cię odróżnia od konkurencji? Przeczytaj artykuł "By przyciągnąć właściwych klientów, dobrze sformułuj przesłanie marketingowe".

  3. Reklamuj inne podstrony w serwisie internetowym. Z badań użytkowników internetu prowadzonych przez Jakoba Nielsena wynika, że często ignorują oni obszary nawigacji, chętniej klikając na linki umieszczone w tekście. Umieszczając takie linki zwiększasz swoją szansę na odniesienie sukcesu.

  4. Eliminuj zbędne elementy graficzne. Pozbądź się niezwiązanych z tematyką serwisu elementów graficznych, szczególnie tych umieszczonych na wysokości wzroku użytkownika. Są bezużyteczne z punktu widzenia klienta, intensywnie szukającego odpowiedzi na pytanie: "w czym może mi pomóc ten serwis?".

  5. Pozbądź się dużych bloków tekstu. Stosuj wyróżnienia i wypunktowania. 

  6. Rzetelnie zaplanuj architekturę informacjiHasła, wezwania do działania, linki tekstowe, informacje kontaktowe... Wszystko to musi być we właściwych miejscach.

 

Pomocny serwis popłaca

Są 2 powody, dla których warto pomagać potencjalnym klientom w szybkim dotarciu do poszukiwanych informacji.

1. Po pierwsze, zaprowadzisz potencjalnego klienta tam, gdzie chce się dostać za pomocą minimalnej ilości kliknięć i bez marnowania czasu, co powinno przełożyć się na wyższą stopę zwrotu.

2. Po drugie, potencjalny klient łatwo dotrze tam, gdzie chciałby dotrzeć, co pozytywnie nastawi go do marki, serwisu internetowego oraz promowanych w nim produktów i usług. A taki klient chętniej skorzysta z Twojej oferty.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Inne artykuły o tym, jak podnieść skuteczność serwisu internetowego.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS