3 kroki do stworzenia skutecznego tekstu prezentacji

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Tekst do prezentacji ofertowej – stworzony w zgodzie z 3 zasadami pisania skutecznych tekstów

4 maj 2021
Marketing B2B

Udało się! Twój potencjalny klient chce się z Tobą spotkać i posłuchać, co masz do zaoferowania. Zabierasz się więc do stworzenia prezentacji, przy pomocy której pokażesz się z jak najlepszej strony. Zastanawiasz się, jak stworzyć tekst do prezentacji ofertowej, który skutecznie przekona potencjalnych klientów? Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta – pokaż, że jesteś dla nich najlepszym partnerem. I tu często pojawia się pytanie: jak to zrobić?

Kiedy otrzymałam zlecenie napisania tekstów w j. angielskim do prezentacji ofertowej agencji brandingowej Admind postanowiłam wykorzystać 3 sprawdzone zasady tworzenia przekonujących prezentacji. Poznałam je w ciągu kilkunastu lat zgłębiania sztuki pisania tekstów ofertowych.

 

  1. Idealna struktura

Dobrze, gdy cała prezentacja ma strukturę błyskotliwej historii. Zaczyna się od pokazania jak jest: “83% fuzji i przejęć kończy się porażką” i jak mogłoby być: „Jeżeli zadbasz o profesjonalny branding szansa na sukces fuzji lub przejęcia znacząco wzrośnie”. Następnie podaje rozwiązanie „Pomożemy Ci zrealizować oczekiwane cele przy pomocy mądrej strategii brandingowej” i wyczerpująco oraz przekonująco odpowiada na pytanie „dlaczego mam Ci uwierzyć”:

Dobrze zbudowana prezentacja kończy się wezwaniem do działania, które dodatkowo pokazuje grupie docelowej korzyści z wdrożenia w życie proponowanych przez Ciebie pomysłów.

 

  1. Zdecydowane i wyraziste tezy

Dobra prezentacja pokazuje, że świetnie wiesz o czym mówisz, a Twoje argumenty są silne, wyraziste i przekonujące. Warto przestrzegać zasady – jeden slajd, jeden argument.

Czego się wystrzegać? Stonowanych, ostrożnych stwierdzeń lub zalewu niepotrzebnych, niewiele znaczących szczegółów, wśród których to, co naprawdę chcesz powiedzieć może być trudne do znalezienia.

 

  1. Zwięzłość i treściwość

Największym wyzwaniem przy pisaniu tekstu do prezentacji jest wymuszona zwięzłość.  Twoja grupa docelowa nie chce czytać książki, tylko obejrzeć prezentację. Chce jak najszybciej dowiedzieć się tego, co najistotniejsze. 

Pamiętaj jednak, że prezentacja ofertowa i prezentacja tematyczna to dwie zupełnie różne rzeczy.

Prezentacja ofertowa nie zawsze towarzyszy wystąpieniom. Bywa wysyłana potencjalnym klientom e-mailem zamiast standardowego PDF-a. Jest przeznaczona do czytania, więc musi zawierać więcej informacji niż prezentacja tematyczna. 

Prezentacja tematyczna zwykle wspiera czyjeś wystąpienie i nie jest przeznaczona do czytania, tylko czytania i słuchania jednocześnie. Z tego powodu powinna charakteryzować się bardzo dużą zwięzłością.

Pisanie tekstu do prezentacji, który jest jednocześnie zwięzły i wciągający – a przy tym dostarcza wszystkich wymaganych informacji – to umiejętność, która przychodzi z doświadczeniem.

 

Przykład

Wszystkie powyższe zasady zostały wprowadzone w życie w prezentacji ofertowej, przygotowanej na zlecenie Admind. I prawdę mówiąc, jestem z nich bardzo zadowolona. Przykładowy fragment w języku angielskim poniżej.

 

 

Potrzebujesz prezentacji, która przekona potencjalnych klientów do współpracy z Tobą?

Mam doświadczenie w pisaniu takich tekstów dla firm B2B różnej wielkości, w językach polskim i angielskim. Moje teksty skutecznie realizowały różne cele – od umacniania wizerunku eksperta, aż po przekonanie klientów do współpracy.

Żeby dowiedzieć się więcej o moich usługach odwiedź stronę o pisaniu tekstów.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS