Marketing prawniczy - copywriter dla Twojej kancelarii prawnej

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Skuteczny marketing prawniczy to także przekonujący copywriting

11 cze 2021
Marketing B2B

Marketing prawniczy bez wartościowych i przekonujących tekstów po prostu nie działa. Dlatego do pracy nad tekstami, promującymi Twoją kancelarię prawną wybierz copywritera z doświadczeniem w branży prawniczej.

 

Specyfika branży prawniczej sprawia, że stworzenie odpowiednich treści jest wyzwaniem

Jako copywriter jestem wyjątkiem, bo branża prawnicza to jedna z moich specjalizacji. Pracowałam zarówno dla znanych korporacji prawniczych, jak i prawniczych start-upów – notariuszy, radców prawnych oraz adwokatów.

 

Teksty na stronach internetowych kancelarii prawnych podlegają wyjątkowym zasadom 

Poza tym, że nie mogą zawierać stwierdzeń, które mogłyby wprowadzać klientów w błąd, ani składać zapewnień, co do których nie ma gwarancji realizacji, nie powinny też bezpośrednio zachęcać do zawarcia umowy.

Mimo tych ograniczeń, teksty na stronach WWW kancelarii prawnych mają ogromny potencjał.

 

4 cele, które zrealizuje każda kancelaria prawna, dzięki przekonującym treściom

 

  1. Przekonaj do współpracy

Strony internetowe wielu kancelarii prawnych są podobne. Ich właściciele są przekonani, że jeżeli nie chcą być negatywnie postrzegani muszą prezentować się oficjalnie i bezosobowo. Niestety, nie wyróżniając się niczym, nie przekonują.

Wyraźnie poinformuj grupę docelową, co jest przewagą konkurencyjną Twojej kancelarii. Skup się na wyjaśnieniu korzyści płynących z Twoich usług

 

  1. Daj się znaleźć

Im wyższy ranking strony, tym większy ruch w serwisie internetowym. Ale to nie wszystko. Jeżeli Twoja firma pojawi się na szczycie listy wyszukiwania w Google w Twojej lokalizacji, wielu Twoich klientów automatycznie uzna, że jesteś leaderem w swojej branży. Ta zwiększona wiarygodność pomoże Ci się wyróżnić wśród konkurencji. Jedynym sposobem na wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania jest stworzenie treści, które promują usługi prawne i są przyjazne SEO

Jak to zrobić? Przeczytaj bezpłatny poradnik SEO copywriting w kancelarii prawnej

 

  1. Pokaż, że jesteś ekspertem

Upewnij się, że dzielisz się wiedzą. Ludzie chcą zatrudnić prawnika, który pomoże im w konkretnej sytuacji. Pokaż, że masz doświadczenie i wiesz, jak to zrobić, publikując wpisy na blogu i w mediach społecznościowych.

 

  1. Zadbaj o wysoką konwersję

Duży ruch na stronie internetowej to dopiero pierwszy krok w kierunku zwiększenia sprzedaży. W kolejnym, zamień osoby odwiedzające stronę w klientów. Jak to zrobić? Publikuj użyteczne dla grupy docelowej informacje. To sposób na pozyskanie jej zaufania. 

 

Tylko świetne teksty zapewniają zwrot z inwestycji

Usługi prawne to jeden z obszarów, w którym potencjalni klienci nie mają wiedzy specjalistycznej, dlatego w Internecie szukają odpowiedzi na swoje pytania. Ważne jest więc, aby oferować im wiarygodne, aktualne i jednoznaczne informacje, które jednocześnie realizują cele marketingowe. Różnica w skuteczności tekstów pisanych przez różnych copywriterów może być gigantyczna.

Jako copywriter mam doświadczenie w branży prawnej i wiedzę, dzięki której przekażę skomplikowane informacje prawne w sposób przystępny dla grupy docelowej.

 

Oferuję 6 najważniejszych form contentu – "must have" w każdej kancelarii prawnej

 

  1. Strona internetowa

Twój serwis internetowy jest podstawą obecności w Internecie. To miejsce, które wyjaśnia Twoje podejście, Twoją wyjątkowość i decyduje o podjęciu lub nie – decyzji o współpracy. Zapewnia potencjalnym klientom i współpracownikom – np. innym prawnikom – wgląd w portfolio Twoich usług  i dogłębne zrozumienie wielu kwestii prawniczych.

 

  1. Opis oferty – opis usług prawnych

Kiedy nadchodzi moment, żeby przybliżyć potencjalnym klientom ofertę Twojej kancelarii prawnej, strona z dokładnym opisem poszczególnych usług sprawi, że dokładnie zrozumieją w czym możesz im pomóc.

 

  1. Teksty ofert i e-maili

Zadbaj o to, żeby Twój e-mail marketing charakteryzował się wysokim zwrotem z inwestycji. Napiszę teksty ofertowe, które wywołają oczekiwaną reakcję Twoich interesariuszy lub klientów.

 

  1. Ponadczasowy „evergreen” content

Zamieść na stronie tzw. evergreen content, czyli ponadczasowe treści, takie jak porady, definicje czy wskazówki. Będą one generować ruch na stronie nie przez tydzień czy dwa, ale przez kolejne miesiące, a nawet lata.

 

  1. Artykuły lub wpisy na bloga

Odpowiadaj na prawdopodobne pytania potencjalnych klientów lub częste pytania istniejących. Oferuj podsumowania lub komentuj nowe przepisy lub wyroki i informuj o publikacjach swoich prawników – Twój blog to najlepszy sposób na zwiększenie ruchu na stronie internetowej i przekonanie potencjalnych klientów do współpracy.

 

  1. Prowadzenie profilu na LinkedIn

Przyciągające uwagę treści na LinkedIn pomogą Ci zdobywać klientów, bez wysokich kosztów. Jego potencjał doceniają amerykańscy prawnicy,  z których 95% ma profil na LinkedIn (dane American Bar Association).

 


Copywriting prawniczy – ceny

Teksty do serwisu internetowego, składającego się z 5 podstron: od 799 zł

Prowadzenie firmowego bloga:  Cena uzależniona od liczby i charakteru wpisów; np. 3 różnego rodzaju wpisy miesięcznie – od 450 zł

Redakcja artykułów/ wpisów na bloga napisanych przez innych autorów – od 35 zł za 1000 znaków ze spacjami

Prowadzenie profilu na LinkedIn: stworzenie profilu z pakietem 5 wpisów miesięcznie – od 300 zł

 


 

Jak pisać teksty prawnicze? – wskazówki

Żeby tekst był przekonujący, to czytelnik musi być w centrum uwagi – wszystkie wyjaśnienia muszą być dostosowane do jego potrzeb, podczas gdy tzw. język prawniczy – ograniczony do minimum.

Co ciekawe, w branży prawniczej, to jest właśnie punkt, na którym potyka się wielu copywriterów. Teksty na stronach internetowych wielu kancelarii prawnych są bardzo formalne. Często ograniczają się do wyjaśnienia obszarów prawa, w jakich specjalizuje się kancelaria prawna. To nie spełnia roli, bo klient, który szuka rozwiązania swojego problemu może nie wiedzieć czy potrzebuje specjalisty z dziedziny prawa cywilnego czy administracyjnego. Wie tylko, że interesuje go pomoc w konkretnej sprawie np. w kwestii zadłużenia konsumenckiego.  Lektura polskich serwisów internetowych pokazuje, że wiele kancelarii prawnych nadal nie szanuje potrzeb grupy docelowej.

Z drugiej strony, copywriter z doświadczeniem we współpracy z branżą prawniczą  będzie wiedział, że to co przekona innego prawnika, może nie przemówić do klienta.

Więcej o tym, jak pisać teksty, które promują usługi prawne.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS