Dlaczego nie pisać na stronie tego samego, co konkurencja?

Joanna Nowak | Copywriting

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 
 

Dlaczego nie pisać na stronie internetowej tego samego, co konkurencja?

29 lip 2016
Marketing B2B

Nierzadko dostaję następujące instrukcje od klientów.

Firm o podobnym profilu jak nasza jest mnóstwo. Proszę napisać czemu klient ma skorzystać akurat z naszych usług. Otrzymała Pani linki do konkurencji – trzeba napisać praktycznie to samo, tylko inaczej – tu nie ma cudów, wszyscy zajmujemy się tym samym.

O ile z pierwszą częścią tego zalecenia się zgadzam – klient powinien uzyskać jasną odpowiedź na pytanie, czemu ma skorzystać z usług konkretnej firmy – o tyle druga część to najlepsza droga do nieefektywnej strony internetowej.

Nie da się napisać tego samego, co konkurencja i jednocześnie przekonać, że warto skorzystać z usług konkretnej firmy. Te dwie rzeczy się wykluczają.  Albo, albo. No bo, skoro wszyscy robią to samo, tak samo, to co za różnica z usług której firmy się skorzysta? Dobór słów nic tu nie zmieni…

Nie bez powodu stara zasada mówi, że jeżeli teksty reklamowe jednej firmy B2B mogłyby - bez większych zmian - być wykorzystane przez firmę konkurencyjną to znaczy, że są zbyt ogólne (czytaj: nieskuteczne).

Pokaż, że jesteś lepszy.

Choć biura rachunkowe, kancelarie adwokackie czy biura tłumaczeń mają podobną ofertę, zasób wiedzy i umiejętności – wiele je też różni. Jednak, to co je wyróżnia jest trudne do przekazania.

Bo jak pokazać swoją rzetelność, dbałość o szczegóły, wewnętrzną motywację czy sposób, w jaki wspierasz zapał młodych pracowników?   

Po prostu pisz o tym na swojej stronie internetowej:

4 powody, dla których warto mówić i pisać na stronie internetowej, co się myśli.

  1. Przekonujesz klientów, dlaczego warto coś robić „po twojemu”. Nie poprzestajesz na mówieniu „robię tak i tak”, mówisz: „robię tak, bo….”. Tłumacząc, jednocześnie przekonujesz do swoich racji.

  2. Dajesz się lepiej poznać. Wiele firm tego nie robi. Jeżeli więc klienci mają wybierać między niewiadomą, a kimś kto zadaje sobie trud,  by wyjaśnić swoje stanowisko i robi to przekonująco  – wybierają to drugie.

  3. Dajesz sobie czas refleksję. Zaczynasz lepiej rozumieć, co jest twoją mocną stroną i wiedzieć, jaki obraz twojej firmy strona internetowa ma pozostawić w głowie każdego, kto na nią trafi. Innymi słowy, odkrywasz decydujący powód, dla którego klient powinien pracować właśnie z tobą.

  4. Zyskujesz wartościową treść. Wartościowa treść sprawia, że masz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, a twoja strona internetowa ma więcej odwiedzających.

Prezentowanie poglądów – jak i gdzie?

W serwisach internetowych, tak jak we wszystkich materiałach które mają zainteresować czytelnika i dostarczyć mu potrzebnych informacji sprawdza się zasada odwróconej piramidy – od ogółu do szczegółu – a nie w  odwrotną stronę.

Dlatego nie zachęcam cię do tego, żeby w centralnym miejscu strony głównej pisać o tym, co sądzisz o jednym z etapów procesu obsługi klienta, albo o tym, co powiedział jeden z twoich klientów. Lepszym miejscem do tego będzie twój blog.

Ale kiedy już uświadomisz sobie przeciwko czemu jesteś, a co popierasz możesz stworzyć na stronie internetowej specjalną zakładkę „nasze wartości”, albo „manifest” w której jasno wyartykułujesz swój pogląd na to, co ważne dla klientów z twojej branży.

Przykładowy manifest opublikowany na stronie firmy Mozilla.

Możesz także jeszcze raz napisać wszystkie teksty na stronę internetową w taki sposób, żeby eksponowały najważniejsze rzeczy, jakie masz do przekazania i jasno informowały grupę docelową, dlaczego warto współpracować właśnie z tobą.

Kiedy dojdziesz do tego etapu twoja strona internetowa jasno pokaże, że jednak bardzo różnisz się od konkurencji. Na twoją korzyść :-)

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze wpisy

Kategorie

Archiwum


Powered by CouchCMS