Dlaczego nie pisać na stronie tego samego, co konkurencja?

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Dlaczego nie pisać na stronie internetowej tego samego, co konkurencja?

29 lip 2016
Marketing B2B

Jak copywriterka nierzadko dostaję następujące instrukcje od klientów:

"Firm o podobnym profilu jak nasza jest mnóstwo. Proszę napisać czemu klient ma skorzystać akurat z naszych usług. Otrzymała Pani linki do konkurencji – trzeba napisać praktycznie to samo, tylko inaczej – tu nie ma cudów, wszyscy zajmujemy się tym samym."

O ile z pierwszą częścią tego zalecenia się zgadzam – klient powinien uzyskać jasną odpowiedź na pytanie, czemu ma skorzystać z usług konkretnej firmy – o tyle druga część to najlepsza droga do strony internetowej, która nie konwertuje.

Nie da się napisać tego samego, co konkurencja i jednocześnie przekonać, że warto skorzystać z usług konkretnej firmy. Te dwie rzeczy się wykluczają. No bo, skoro wszyscy robią to samo, tak samo, to co za różnica, z usług której firmy się skorzysta? Dobór słów niczego tu nie zmieni…

Nie bez powodu stara marketingowa zasada mówi, że jeżeli teksty reklamowe jednej firmy B2B mogłyby, bez większych zmian, być wykorzystane przez firmę konkurencyjną to znaczy, że są zbyt ogólne (czytaj: nieskuteczne).

Pokaż, że jesteś lepszy.

Choć biura rachunkowe, kancelarie adwokackie czy biura tłumaczeń mają podobną ofertę, zasób wiedzy i umiejętności – wiele je też różni. Jednak, to co je wyróżnia jest trudne do przekazania.

Bo jak pokazać swoją rzetelność, wewnętrzną motywację czy sposób, w jaki wspierasz zapał młodych pracowników?   

Po prostu pisz o tym na swojej stronie internetowej:

4 powody, dla których warto mówić i pisać na stronie internetowej, co się myśli.

  1. Przekonujesz klientów, dlaczego warto coś robić „po twojemu”. Nie poprzestajesz na mówieniu „robię tak i tak”, mówisz: „robię tak, bo….”. Tłumacząc, jednocześnie przekonujesz do swoich racji.

  2. Dajesz się lepiej poznać. Wiele firm tego nie robi. Jeżeli więc klienci mają wybierać między niewiadomą, a kimś kto zadaje sobie trud,  by wyjaśnić swoje stanowisko i robi to przekonująco  – wybierają to drugie.

  3. Dajesz sobie czas refleksję. Zaczynasz lepiej rozumieć, co jest twoją mocną stroną i wiedzieć, jaki obraz twojej firmy strona internetowa ma pozostawić w głowie każdego, kto na nią trafi. Innymi słowy, odkrywasz decydujący powód, dla którego klient powinien pracować właśnie z tobą.

  4. Zyskujesz wartościową treść. Wartościowa treść sprawia, że masz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, a twoja strona internetowa ma więcej odwiedzających.

Prezentowanie poglądów – jak i gdzie?

W serwisach internetowych, tak jak we wszystkich materiałach, które mają zainteresować czytelnika i dostarczyć mu potrzebnych informacji sprawdza się zasada odwróconej piramidy – od ogółu do szczegółu – a nie w odwrotną stronę.

Dlatego nie zachęcam cię do tego, żeby w centralnym miejscu strony głównej pisać o tym, co sądzisz o jednym z etapów procesu obsługi klienta, albo o tym, co powiedział jeden z twoich klientów. Lepszym miejscem do tego będzie twój blog.

Ale kiedy już uświadomisz sobie przeciwko czemu jesteś, a co popierasz możesz stworzyć na stronie internetowej specjalną zakładkę „nasze wartości”, albo „manifest”, w której jasno wyartykułujesz swój pogląd na to, co ważne dla klientów z twojej branży.

Przykładowy manifest opublikowany na stronie firmy Mozilla.

Możesz także jeszcze raz napisać wszystkie teksty na stronę internetową w taki sposób, żeby eksponowały najważniejsze rzeczy, jakie masz do przekazania i jasno informowały grupę docelową, dlaczego warto współpracować właśnie z tobą.

Kiedy dojdziesz do tego etapu twoja strona internetowa jasno pokaże, że jednak bardzo różnisz się od konkurencji. Na twoją korzyść :-)

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS