Czy masz problem z wiarygodnością firmowej strony WWW?

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Czy masz problem z wiarygodnością firmowej strony WWW?

22 sie 2015
Marketing B2B

Strony internetowe, które nie budzą zaufania generują mało zapytań ofertowych.

Dlatego, jeżeli po przejrzeniu twojego serwisu internetowego grupa docelowa nie ma wrażenia, że można ci zaufać, tracisz cenne możliwości.

Z drugiej strony, jeżeli chcesz, żeby potencjalni klienci uwierzyli, że możesz im skutecznie pomóc, twoja strona internetowa musi udowodnić, że rzeczywiście tak jest.

Oto, jak możesz to zrobić.

Umieść w serwisie internetowym wyczerpujące informacje o firmie.

Firmy szukające w sieci potencjalnego dostawcy usług oczekują, że na stronie internetowej znajdą konkretne informacje dotyczące firmy, jej klientów i osiągnięć.

Według B2B Usability Report 2015 wydanego przez KoMarketing Associates w maju 2015 roku, treści, które w największym stopniu pomagają serwisom internetowym zyskać wiarygodność to: informacje kontaktowe, informacje o doświadczeniu firmy i członków jej zespołu, realizacjach oraz artykuły i listy klientów.

Bądź autentyczny. Unikaj szablonów.

Wiadomo, że firmy wybierają marki, które postrzegają jako prawdziwe.

Według badań firmy Cohn & Wolf z 2014 roku, The Age of Authenticity, 63% respondentów woli kupować produkty firm, które są w ich oczach autentyczne, bardziej niż produkty jej konkurencji. Takie marki zapamiętują i takim ufają.

Oznacza to, że szablonowe wersje stron „o firmie” nie są dobrym rozwiązaniem. Teksty, które mogłyby się znaleźć na stronie każdej firmy z danej branży, nie służą żadnej z nich. Nie pokazują, jaka firma jest naprawdę.

Niech twój serwis internetowy pokazuje twoją wyjątkowość. Oddaje zaangażowanie pracowników, szybkość działania twojego punktu serwisowego i uczynność działu obsługi klienta. Przedstawia zespół, jego doświadczenie i tłumaczy, dlaczego to, co robi zmienia branżę na lepsze.

Zadbaj o spójny przekaz.

Czy wierzysz komuś, kto, w zależności od okoliczności opowiada inną wersję wydarzeń? Kiedy ja wykryję w czyjejś opowieści nieścisłości, trudno jest mi następnym razem uwierzyć w to, co mówi.

Tak samo jest z komunikacją marketingową.

Jeżeli chcesz, by ci ufano, twój przekaz musi być spójny we wszystkich kanałach marketingowych. Główna myśl, którą przekazujesz na stronie internetowej, musi być spójna z tym, co głosisz na portalach społecznościowych i za pośrednictwem reklam.

Zapewnij łatwy dostęp do ważnych informacji.

Według Nielsen Norman Group, światowego lidera w badaniach użyteczności, nie wystarczy, że informacje świadczące o wiarygodności firmy są gdzieś w serwisie internetowym.

Podsumowanie najważniejszych informacji powinno być przejrzyste i dostępne na stronie „o firmie” bez żadnego dodatkowego przewijania.

„Zachęcanie ludzi do dodatkowej pracy (nawet, jeżeli jest nią tylko przewinięcie strony w dół), żeby otrzymać podstawowe informacje – to złe maniery i ma negatywny wpływ na twoją organizację.” – tak pisze Hoa Loranger w artykule na www.nngroup.com.

Poniżej jest kilka przykładów serwisów internetowych, których strony "o firmie" budzą zaufanie.

Bluerank

Ta strona „o firmie” zawiera komplet informacji o najważniejszych osiągnięciach, klientach, organizacjach branżowych, w których firma działa, otrzymanych certyfikatach oraz osobach zarządzających. Wszystko, co powinien wiedzieć potencjalny klient, który zastanawia się czy ma do czynienia z wiarygodną firmą.

AdRem Software

Zwięzłe podsumowanie informujące, czym zajmuje się firma oraz podkreślające fakty dotyczące firmy, które świadczą o tym, że można jej zaufać. Strona jest przejrzysta, co ułatwia czytanie. Linki do bardziej szczegółowych informacji o klientach, pracy dla nich oraz zarządzie są dostępne nieco niżej.

Dropbox

 

Podsumowanie najważniejszych korzyści, jakie może odnieść grupa docelowa, dzięki skorzystaniu z usługi. Najważniejsze fakty, które świadczą o tym, że usługa jest popularna na całym świecie, również wśród wiodących przedsiębiorstw. Podstawowe informacje „o firmie” ilustrujące szybki rozwój firmy. Czyli podsumowując, same istotne informacje, żadnych ogólników.

Podsumowanie

Pokaż, że jesteś wiarygodną firmą, a skuteczność twojego serwisu internetowego zauważalnie wzrośnie.

Dając grupie docelowej łatwy dostęp do informacji, które są dla nich istotne, sprawiasz, że postrzegają cię jako przejrzystą firmę. Dobrze napisane podsumowania najważniejszych informacji o firmie podkreślą twoją wyjątkowość na tle branży i zdobędą zaufanie grupy docelowej.

 

Więcej artykułów o tworzeniu skutecznych serwisów internetowych, które mogą cię zainspirować:

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS