Jak zaplanować pracę nad stworzeniem strony WWW

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Zanim zlecisz projektowanie strony internetowej, stwórz content

4 cze 2014
Inbound marketing
 
Czy zastanawialiście się, w jaki sposób powstają takie serwisy internetowe
Serwisy, w których:

 

Wszystko kręci się wokół contentu

Proces powstawania dobrze zaplanowanego serwisu internetowego różni się od sposobu, w jaki przez lata tworzono strony WWW. 

Jak zawsze, wszystko zaczyna się od zdefiniowania tego, co i komu chcemy powiedzieć, a także określenia czego oczekujemy. Ale na tym podobieństwa się kończą.

Następnym etapem jest stworzenie contentu. Nie tylko na stronę główną, ale też strony dotyczące firmy i jej oferty. Dopiero wtedy grafik przystępuje do projektowania. Nadaje wizualną formę tekstom.

Efekt? Poszczególne paragrafy, zdania, a nawet słowa mają odpowiednią rangę. Projekt i content realizują swój nadrzędny cel, jakim jest bycie pomocnym dla grupy docelowej.

 

Dlaczego praca nad contentem powinna poprzedzać pracę nad projektem?

Content jest najważniejszym powodem, dla którego istnieje serwis internetowy. Zadaniem projektanta jest atrakcyjne wizualne wyeksponowanie tego, co najistotniejsze. Nie da się tego zrobić, nie mając contentu przed oczami.

Pracując bez contentu projektant nie jest w stanie ocenić, ile miejsca pozostawić na teksty na każdej z podstron. Dlatego zwykle zakłada, że treść zostanie umieszczona w mniejszych lub większych blokach. W jednej, dwóch lub trzech kolumnach. Często nie jest to najlepszy sposób na wyeksponowanie przesłania.

Jeżeli w momencie projektowania serwisu nie istnieje jeszcze treść, nie ma znaczenia, jak bardzo utalentowany jest projektant. Bez względu na umiejętności, może jedynie bardzo dobrze zaprojektować ogólny wizualny charakter serwisu.

A ogólne serwisy nie osiągają celów, których oczekują ich założyciele. Osiągają je strony, które są zbudowane wokół treści.

 

Planowanie serwisu internetowego - kolejność prac

Przepis na dobrze zaplanowany serwis internetowy w 4 krokach.

 

1. Planowanie treści. Na tym etapie ustal:

2. Pisanie tekstów. Napisz wszystkie najważniejsze teksty do serwisu internetowego, takie jak: teksty na stronę "o mnie", "dlaczego my", "oferta", hasła i teksty na stronę główną, FAQ. 

3. Planowanie architektury informacji. Stwórz interaktywny szkic projeku serwisu internetowego, tzw. wireframe. Zaplanuj rozkład tekstów na każdej stronie serwisu internetowego.

4. Wykonanie. Zleć wykonanie serwisu internetowego grafikowi i deweloperowi. 

 

Zleć napisanie skutecznych tekstów i zaplanowanie serwisu internetowego.

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS