Firmy z dobrze zdefiniowanym przesłaniem marketingowym mogą więcej.

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Firmy z dobrze zdefiniowanym przesłaniem marketingowym mogą więcej.

28 sty 2015
Inbound marketing

Jest coś, co sprawia, że serwisy internetowe części firm są nieskuteczne.

Chodzi o słabo zdefiniowane i słabo wyeksponowane przesłanie marketingowe.

Ostatnio pracowałam nad tekstami do trzech serwisów internetowych firm B2B. Każda z nich działa od lat i ma ugruntowaną pozycję w swojej niszy, ale dla żadnej strona WWW nie jest istotnym źródłem pozyskiwania klientów.  

Już na pierwszym etapie pracy nad tekstami okazywało się, że przesłanie marketingowe, które wyróżniałoby te firmy nie zostało jeszcze zdefiniowane.

Z różnych powodów.

Wiem z doświadczenia, że opisane wyżej firmy nie są wyjątkami.

Taka sytuacja dotyczy wielu firm.

Szczególnie tych, działających w branży IT, nowych technologii czy przemysłowej.

Ich serwisy internetowe opisują ofertę, jako zbiór cech i korzyści, ale nie mówią bezpośrednio, dlaczego warto skorzystać z usług lub produktów ich firm i dlaczego taka współpraca pomogłaby rozwiązać problemy grupy docelowej.

Na przykład, firma zajmująca się plastyczną obróbką metalu mówi „Do obróbki metalu wykorzystujemy najnowocześniejsze technologie”. Ponieważ inne firmy z tej branży mówią dokładnie to samo, nie jest to coś co wyróżniłoby firmę.

Albo: „Z naszymi możliwościami technicznymi możemy zrobić wszystko, czego chcą nasi klienci”. Tak ogólne przesłanie jest kuszące, bo wydaje się, że poszerza możliwości, ale w rzeczywistości nie informuje, w czym firma jest naprawdę dobra, co mogłoby przyciągnąć szukającą takich usług grupę docelową.

Niestety, brak trafnie zdefiniowanego przesłania marketingowego powoduje, że żadne pieniądze zainwestowane w serwis internetowy czy content marketing nie zwrócą się, bo

nie możesz trafić do grupy docelowej, jeżeli nie wiesz, z czym chcesz do niej dotrzeć.

Firmy, które rozumieją, że ważniejsze od tego, JAK coś mówisz, jest to CO powiesz, definiują i eksponują swoje przesłanie marketingowe w taki sposób, że jest czytelne dla każdego. Trudno przejrzeć ich serwis internetowy, albo przeczytać wpis na blogu, żeby nie zrozumieć, co jest ich przesłaniem marketingowym.

Gdy przesłanie marketingowe formułuje rozwiązanie dla problemów grupy docelowej, a firma naprawdę w nie wierzy i w zawartych treściach daje dowody na jego skuteczność, trudno jest mu się oprzeć.

Oto przykład.

Rafał Chmielewski jest ekspertem z zakresu marketingu prawniczego, który prowadzi bloga na temat marketingu kancelarii prawnych. Jego firma web.lex pomaga kancelariom prawnym zdobywać klientów w sieci i upraszcza im działalność świadcząc pomoc z zakresu internetu i nowych technologii.

Rafał publikuje w sieci duże ilości contentu, głównie w postaci wpisów blogowych, w których podkreśla znaczenie publikowania w sieci wartościowych informacji.

Jeżeli przeczytasz artykuły zawarte na www.e-marketingprawniczy.pl zdasz sobie sprawę, że wiele z tego, o czym pisze sprowadza się do tłumaczenia na różne sposoby, dlaczego prowadzenie bloga i publikowanie wartościowych porad z zakresu prawa jest skutecznym sposobem pozyskania klientów dla kancelarii prawniczej.

Trudno przejrzeć jego stronę internetową lub jej większą część, by nie natknąć się na przykłady, które na różne sposoby udowadniają skuteczność tego sposobu pozyskiwania klientów kancelarii prawnych.

Właśnie pomoc w prowadzaniu bloga, który jest najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów dla kancelarii prawnej jest jego przesłaniem marketingowym – ideą, w którą wierzy i którą promuje, której skuteczność dowodzi na własnym przykładzie.

Jakie można z tego wyciągnąć wnioski?

By przesłanie marketingowe było silne i trafiało do grupy docelowej musi spełnić szereg warunków.

Przesłanie marketingowe musi być wyjątkowe.

Musisz powiedzieć swoim potencjalnym klientom coś nowego, świeżego i innego niż mówi twoja konkurencja.

Przesłanie marketingowe musi dotyczyć problemów grupy docelowej, które wymagają rozwiązania.

W centrum zainteresowania każdego jest on sam, jego problemy, jego firma i jego rozwój. Dlatego, zaproponowanie sposobu na rozwiązanie codziennych problemów grupy docelowej, który jest lepszy od tych powszechnie stosowanych, ma szanse przemówić do grupy docelowej. Rozwinięcie tego przesłania w tekstach wraz z dowodami, że te sposoby działają, oznacza większe zainteresowanie ze strony grupy docelowej, większy autorytet autora i więcej klientów.

Przesłanie marketingowe musi być czymś, w co sam wierzysz.

Tylko wtedy będziesz w stanie stworzyć treści, które przemówią do twojej grupy docelowej, a twój entuzjazm będzie zaraźliwy.

Moje przesłanie marketingowe brzmi: „Pomagam firmom B2B określić, co powiedzieć, żeby przyciągnąć klientów i zdobyć ich zaufanie, a nie tylko, jak to napisać.”

Mogę mówić i pisać to na różne sposoby, bo naprawdę wierzę, że żeby stworzyć skuteczny serwis internetowy trzeba dokładnie wiedzieć, co i komu chcemy powiedzieć. Dlatego z pełnym przekonaniem i entuzjazmem staram się przekonywać o tym grupę docelową.

Wiem, wiem. Określenie tego, co jest przesłaniem marketingowym firmy jest trudne.

Trudne dlatego, że nie jest łatwo spojrzeć na swoją firmę z zewnątrz, będąc cały czas wewnątrz, a wyjątkowość firmy często opiera się trudnych do zdefiniowania rzeczach.  Ale też dlatego, że precyzując swoje przesłanie, zawężasz też grupę docelową i w pewnym sensie ograniczasz możliwości. Wiele firm się tego obawia. Nie chce do końca definiować swojej oferty, obawiając się, że tym samym zamknie przed sobą jakieś drzwi.

Musisz wiedzieć, że jest dokładnie odwrotnie.

Tylko mając świadomość, dlaczego twój sposób na rozwiązanie problemów grupy docelowej jest lepszy od innych możesz zakomunikować to światu w jasny, dobitny sposób przez serwis internetowy i umieszczone tam teksty i inne treści.

Jeżeli nie wiesz, co konkretnie chcesz przekazać, próbujesz być wszystkim dla wszystkich, twoja siła przekonywania rozmywa się i słabnie.

Więc, jeżeli twoje przesłanie marketingowe nie jest jeszcze jasne dla ciebie i każdego w twojej firmie, zacznij myśleć, pytać i rozmawiać, a jeżeli to nie wystarczy znajdź pomoc na zewnątrz.

Dotrzyj do samego serca tego, co stanowi o twojej wyjątkowości i stwórz przesłanie, dzięki któremu trafisz do klientów i osiągniesz cele.

Inne artykuły na ten temat:

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS