By przyciągnąć właściwych klientów, dobrze sformułuj swoje kluczowe przesłanie marketingowe.

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

By przyciągnąć właściwych klientów, dobrze sformułuj przesłanie marketingowe.

15 kwi 2015
Inbound marketing

Każdy, kto odwiedza firmową stronę internetową chce wiedzieć czym firma się zajmuje i czy potrafi rozwiązać jego problem.

Większość serwisów internetowych informuje tylko o tym pierwszym.

W ten sposób, tylko częściowo zaspokajasz zainteresowanie i już na starcie ograniczasz możliwości serwisu internetowego.

To, co robisz interesuje klientów tylko w kontekście ich własnych potrzeb. Dlatego, oprócz podkreślania twoich mocnych stron, musisz:

Taki komunikat przekaże to, co istotne, ale też zainteresuje na tyle, by skłonić do przeczytania więcej. 

Oto przykłady:

Przesłanie marketingowe – najistotniejsza z punktu widzenia organizacji myśl, którą chcesz zakomunikować światu – nie jest tylko zgrabnym sformułowaniem.

To pierwsza i najważniejsza rzecz, którą mówisz grupie docelowej. Coś, w co wierzysz, co wypływa z twoich przekonań i informuje, jak ułatwisz życie grupie docelowej. Na tyle ważne, że może być podstawą wszystkiego, co robisz.

Przesłanie marketingowe determinuje tematykę treści, które publikujesz. Z kolei rodzaj treści dostępnych online i to, jakie słowa kluczowe trzeba wpisać do wyszukiwarki, by je znaleźć wpływa na to, jacy klienci do ciebie przychodzą. To, czy są odpowiedni decyduje o powodzeniu lub nie twojej firmy.

Wbrew pozorom, znalezienie i ujęcie w kilku zdaniach tego kluczowego przesłania – jest trudne i czasochłonne. Oto, jak można to zrobić.

Ustal grupę docelową. Czyje problemy rozwiążą twoje usługi? Komu ułatwią pracę? Kto jest twoim idealnym klientem? Właściciel niewielkiej rodzinnej firmy czy kierownik działu w korporacji? Im bardziej precyzyjnie to zrobisz, im bardziej konkretnie określisz taką osobę, tym łatwiej ci będzie stworzyć komunikat, który do niej przemówi.

Zrozum, jakie przeszkody, w drodze do realizacji celu musi pokonać twój klient. Co utrudnia życie twojej grupie docelowej? Rozwiązanie jakich problemów ułatwiłoby jej codzienną pracę? Czego nie mogą sami zrobić? Jakie zagrożenia/ okoliczności muszą sobie uświadomić? Pamiętaj, nikt cię nie zatrudni, jeżeli nie ma potrzeb, które są niezaspokojone.

Określ, jakie rozwiązanie oferujesz i dlaczego działa ono lepiej niż inne dostępne na rynku. Jak zmieni się życie biznesowe klienta, jeżeli skorzysta z twoich rozwiązań. Dlaczego są one wyjątkowe? A co się stanie, jeżeli nie skorzysta z twoich rozwiązań?

Określ misję. Jakie są twoje cele? Co chcesz zmienić w swojej branży? Jakie standardy chciałbyś uczynić powszechnymi?

Jasne odpowiedzi na powyższe pytania to wszystko, czego potrzeba, by stworzyć silne przesłanie marketingowe, które stanie się fundamentem udanego content marketingu.

Pozwiązane artykuły:

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS