Jak zbudować chwytliwy przekaz marketingowy

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

By przyciągnąć właściwych klientów, dobrze sformułuj przesłanie marketingowe

15 kwi 2015
Inbound marketing

Czy zastanawiałeś się, czego szukają na twojej stronie internetowej osoby, które ją odwiedzają? Zdecydowana większość chce wiedzieć w czym możesz im pomóc i czy potrafisz rozwiązać ich problem, jednak wiele serwisów internetowych zaspokaja ich ciekawość tylko połowicznie.

„Zajmujemy się kompleksową obróbką plastyczną metali”

„Tworzymy rozwiązania IT dopasowane do potrzeb klientów”

„Produkujemy komponenty do mebli biurowych”

Informując wyłącznie o tym, czym się zajmujesz tylko częściowo zaspokajasz zainteresowanie potencjalnych klientów i już na starcie ograniczasz możliwości serwisu internetowego. Bo to, co robisz interesuje klientów tylko w kontekście ich własnych potrzeb. Dlatego, oprócz informowania czym się zajmujesz udowodnij, że jesteś w stanie osiągnąć oczekiwany przez grupę docelową rezultat lub wskaż obszar, w którym twoje kompetencje przewyższają możliwości konkurencji. Taki komunikat przekaże to, co istotne, ale też zainteresuje na tyle, by skłonić do przeczytania więcej. 

Oto przykłady:

 

Przesłanie marketingowe to najistotniejsza z punktu widzenia organizacji myśl, którą chcesz zakomunikować światu. 

Nie jest ona tylko zgrabnym sformułowaniem. To pierwsza i najważniejsza rzecz, którą warto powiedzieć grupie docelowej. Coś, w co wierzysz, co wypływa z twoich przekonań i poinformuje, jak ułatwisz życie grupie docelowej. Na tyle ważne, że może być podstawą wszystkiego, co robisz.

Przesłanie marketingowe determinuje tematykę treści, które publikujesz. Z kolei rodzaj treści dostępnych online i to, jakie słowa kluczowe trzeba wpisać do wyszukiwarki, by je znaleźć wpływa na to, jacy klienci do ciebie przychodzą. To, czy są odpowiednie decyduje o powodzeniu twojej firmy.

Wbrew pozorom, znalezienie i ujęcie w kilku zdaniach kluczowego przesłania jest trudne i czasochłonne. Oto, jak można to zrobić, krok po kroku.

 

4 kroki do sformułowania trafnego przesłania marketingowego

 

1. Ustal grupę docelową.

Czyje problemy rozwiążą twoje usługi? Komu ułatwią pracę? Kto jest twoim idealnym klientem? Właściciel niewielkiej rodzinnej firmy czy kierownik działu w korporacji? Im bardziej precyzyjnie to zrobisz, im bardziej konkretnie określisz taką osobę, tym łatwiej ci będzie stworzyć komunikat, który do niej przemówi.

 

2. Zrozum, jakie przeszkody, w drodze do realizacji celu musi pokonać twój klient.

Co utrudnia życie twojej grupie docelowej? Rozwiązanie jakich problemów ułatwiłoby jej codzienną pracę? Czego nie mogą sami zrobić? Jakie zagrożenia/ okoliczności muszą sobie uświadomić? Pamiętaj, nikt cię nie zatrudni, jeżeli nie ma potrzeb, które są niezaspokojone.

 

3. Określ, jakie rozwiązanie oferujesz i dlaczego działa ono lepiej niż inne dostępne na rynku.

Jak zmieni się sytuacja biznesowa klienta, jeżeli skorzysta z twoich rozwiązań? Dlaczego są one wyjątkowe? A co się stanie, jeżeli z nich nie skorzysta?

 

4. Sformułuj misję.

Jakie są twoje cele? Co chcesz zmienić w swojej branży? Jakie standardy chciałbyś uczynić powszechnymi?

 

Jasne odpowiedzi na powyższe pytania to wszystko, czego potrzeba, by stworzyć silne i trafne przesłanie marketingowe, które stanie się fundamentem udanego content marketingu.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS