SEO copywriting w kancelarii prawnej

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

SEO copywriting w kancelarii prawnej - czyli jak napisać treści, które wspomogą pozycjonowanie

15 cze 2021
SEO copywriting

Podstawowe założenie SEO jest niezależne od branży: maksymalnie zwiększyć widoczność strony internetowej w Internecie. Im większa widoczność, tym większy ruch i większa szansa na zdobycie klientów. Jak to zrobić w kancelarii prawnej? Przy pomocy przetestowanych technik, które zapewnią wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania.

 

Z artykułu dowiesz się między innymi:

 

Do SEO należy podejść wielotorowo – od organizacji witryny, która jest podstawą skutecznego SEO, przez stworzenie contentu, który pomoże zdobyć pozycję eksperta, do działań stricte technicznych, takich jak optymalizacja struktury strony czy kodu.

 

Jaka powinna być architektura informacji witryny kancelarii prawnej?

Sposób organizacji witryny i miejsce, w którym pojawiają się treści w architekturze witryny, decyduje o tym, czy serwis internetowy jest przyjazny dla wyszukiwarek. Twoja witryna powinna być logicznie zorganizowana i ustrukturyzowana w sposób ułatwiający odwiedzającym znalezienie potrzebnych informacji.

 

Przykład

Nawigacja w serwisie internetowym GJW Private Lawyer Jenerowicz i Wspólnicy umożliwia szybkie znalezienie interesującego grupę docelową rodzaju usług.

 

 

Jaki content musi zawierać serwis internetowy kancelarii prawnej?

Serwis internetowy każdej kancelarii prawnej musi zawierać wartościowy content, zamieszczony na następujących podstronach.

 

  1. Strona główna

Odpowiedz na pytanie, dlaczego wybrać Twoją kancelarię oraz zachęć do odwiedzenia podstron, które szczegółowo opisują Twoje obszary specjalizacji.

  1. Oferta

Opisz zakres oferowanych usług oraz kompetencje i osiągnięcia kancelarii w każdym z obszarów. Upewnij się, że zawierają one słowa kluczowe, jakie grupa docelowa wpisuje do wyszukiwarek w celu znalezienia każdej z tych usług.

  1. Landing page’e dla poszczególnych lokalizacji

Jeżeli masz kilka lokalizacji stwórz landing page dla każdej z nich. Ważne, by zawierały one wartościowe treści, ze słowami kluczowymi zorientowanymi na lokalizację.

  1. O nas

Napisz tekst, który sprawi, że potencjalny klient uwierzy, że właśnie w Twoje ręce warto złożyć jego sprawę.

  1. FAQ

Strona z często zadawanymi pytaniami – dobrze napisana, dostarczy grupie docelowej potrzebnych informacji i wesprze realizację celów marketingowych.

  1. Blog

Posiadanie bloga jest ważną częścią każdej strategii SEO w kancelarii prawnej. Google wyżej ocenia strony internetowe, które często publikują „świeże” treści.

  1. Call to action

Wezwanie do działania, które zawiera odpowiednie słowa przyczynia się do lepszej organizacji informacji na stronie WWW, zwiększa konwersję oraz wspiera działania SEO.

 

Blog w kancelarii prawnej – korzyści

Dzięki blogowi Twoja strona internetowa może zyskać wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania dla fraz, wpisywanych przez osoby, poszukujące informacji. Takie frazy generują duży ruch. Ruch, który możesz zdobyć wyłącznie przy pomocy bloga, bo strony z ofertą są zwykle pozycjonowane na inne frazy – takie, które wskazują na intencję zakupową.

Gdy konsekwentnie dostarczasz nowe treści na bloga:

 

Na jakie frazy pozycjonować stronę kancelarii prawnej i bloga prawniczego?

Zacznij od sprawdzenia, jakie frazy i słowa kluczowe są najczęściej wpisywane przez Twoją grupę docelową do wyszukiwarki. Możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Google Keyword Planner, albo Ahrefs.

Dobierz słowa kluczowe/ frazy, na które najbardziej opłaca się pozycjonować stronę kancelarii prawnej z ofertą.

Istnieją co najmniej 2 kategorie takich słów kluczowych/ fraz. Takie, które:

Na te pierwsze pozycjonuje się zwykle strony z ofertą, a na te drugie - bloga.

 

Przykłady fraz wyrażających intencję zakupową

Osoby, które wpisują poniższe frazy z dużym prawdopodobieństwem poszukują prawnika.

"Usługi prawne Warszawa"
"Adwokat rozwód Wrocław"
"Podział majątku Szczecin"

Problem z tymi frazami jest taki, że są wpisywane przez setki osób, dlatego trudno zdobyć wśród nich wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania.

Z drugiej strony, osoby, które szukają niektórych informacji, w dalszej perspektywie też prawdopodobnie skorzystają usługi. Warto więc pozycjonować stronę na frazy, które wyrażają chęć poszukiwania informacji, a w dalszej perspektywie intencję zakupową. Pozycjonowanie strony na takie frazy jest łatwiejsze, bo są one mniej konkurencyjne. Dlatego tak istotne jest posiadanie bloga.

 

Przykłady fraz, wyrażających chęć poszukiwania informacji

Poniższe frazy wpisują osoby, które z dużym prawdopodobieństwem zamierzają podjąć pewne działania prawne w przyszłości, ale na razie szukają na ten temat informacji

 „Jak zapewnić ciągłość firmy w przypadku śmierci przedsiębiorcy”
„Jak zabezpieczyć firmę na wypadek śmierci przedsiębiorcy”
 „Czy warto pozwać ubezpieczyciela”

 

Jak używać słów kluczowych?

Ważne, by pozycjonowana fraza pojawiła się w tytule strony lub tytule wpisu blogowego – to tak zwany nagłówek H1. Wystarczy jeden nagłówek H1 na wpis.

Warto także zoptymalizować śródtytuły – czyli nagłówki H2 – w całym tekście, oczywiście pod warunkiem, że da się to zrobić tak, żeby brzmiało naturalnie. Pamiętaj o zróżnicowaniu użytych słów kluczowych. Ich zbytnie nagromadzenie może sprawić, że Google zakwalifikuje Twój content, jako spam.

 

Jak długie powinny być teksty na stronie internetowej kancelarii prawnej?

Chociaż nie ma ustalonej z góry pożądanej długości tekstu, Google nagradza dłuższy content. Większość firm pozycjonerskich rekomenduje, żeby strony z opisami usług składały się z minimum 1000 słów.

Dowiedz się więcej o tym jak prowadzić marketing prawniczy i jaki powinien być prawniczy copywriting

 

Potrzebujesz pomocy?

Napisz do mnie. Pomogę Ci zoptymalizować treści, zamieszczone na stronie internetowej Twojej kancelarii pod kątem SEO.

Poproś o niezobowiązującą wycenę

 

O autorce

Joanna Nowak to copywriter i content writer. Swoim klientom - małym i średnim firmom - pomaga przekonywać do współpracy odbiorców przy pomocy treści. Wcześniej redaktorka naczelna PMR Publications

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS