Promujesz firmę B2B? Sprawdź, czy wypróbowałeś już te rodzaje contentu.

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Promujesz firmę B2B? Sprawdź, czy wypróbowałeś już te rodzaje contentu.

26 lut 2014
Content marketing

Każdy ma swoją ulubioną formę treści. Jedni lubią czytać, inni słuchać, jeszcze inni oglądać…

Dlatego, idealna sytuacja to posiadanie wielu rodzajów contentu. Chodzi o to, by firma miała coś interesującego dla każdego idealnego klienta. Tak, by osoby z grupy docelowej, będące na różnych etapach cyklu sprzedażowego i mające różne preferencje znalazły coś dla siebie.

Dobrze mieć, więc, coś dla osób zastanawiających się, jaki produkt, albo usługa rozwiąże ich problemy i dla tych, którzy chcą zdefiniować kryteria, jakie powinien spełniać wykonawca. Równie ważne jest posiadanie treści przeznaczonych dla osób, które wiedzą już, kogo szukają i chcą przekonać się, kto odpowiada ich wymaganiom.

Mając to na uwadze, poniżej zebrałam

formy contentu, wykorzystywane przez firmy B2B

do promowania produktów i usług, edukowania, albo dostarczania podstawowych informacji, jakich szuka czasem grupa docelowa.

Są to zarówno formy sprawdzone, jak i wykorzystywane od niedawna.

Broszura

Broszura to niezbędnik B2B marketingu. Może podkreślać przewagę konkurencyjną firmy i oferowanych przez nią usług. Być kompendium wiedzy o produktach. Broszura może istnieć w formie papierowej książeczki reklamowej – idealnej do wyeksponowania na targach, konferencjach czy wręczenia klientowi w czasie rozmowy. Może być też w formie elektronicznego pliku gotowego do wysłania potencjalnym klientom albo do pobrania na stronie internetowej.

Kilka przykładów:

Konica Minolta: System biurowy bizhub

Przewodnik rozwiązań IBM dla małych i średnich przedsiębiorstw

Infografika

Infografiki to grafiki informacyjne, które prezentują dane i informacje wykorzystujące ilustracje, zdjęcia, obrazy, mapy, wykresy, diagramy, schematy i inne formy prezentacji zjawisk i zależności pomiędzy nimi. Przyciągają wzrok, są przejrzyste, czytelne i zrozumiałe.

Dlatego są lubiane przez czytelników.

Interesujący przykład:

Infografika Microsoft: Bądź bezpieczniejszy w sieci

Infografika Google: Ewolucja w reklamie i marketingu.

Pokaz slajdów/ prezentacja

Prezentacje to połączenie najważniejszych treści – samego sedna – z ciekawą formą wizualną i szczyptą humoru. Prostota, przejrzystość, oryginalność. Są idealne do przedstawiania treści, które są skomplikowane merytorycznie. Pokaż więcej, pisz i mów mniej – to motto, jakie przyświeca najlepszym twórcom prezentacji.

Prezentacje wykorzystywane są na spotkaniach z klientami czy konferencjach, ale także na stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. Umieszczone na portalach typu SlideShare, których głównym celem jest dzielenie się prezentacjami mogą stać się ważnym narzędziem content marketingu. Potencjał prezentacji dostrzegło wiele osób, o czym świadczy sukces slideshare.net. Z 60 milionami odwiedzających miesięcznie jest wśród 200 najczęściej odwiedzanych stron na świecie.

Oto szczególnie ciekawy styl prezentacji: Freshmail: Jak z subskrybenta zrobić klienta.

Blogi

Jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi content marketingu. Firmy, które blogują mają wyższy ruch na stronie od tych, które nie blogują. Częściej są postrzegane, jako eksperci, przez co sprzedają swoje usługi po wyższych cenach. Z drugiej strony, blogowanie wymaga czasu i systematyczności.

Kilka ciekawych przykładów.

Blog Axa Direct

Blog agencji interaktywnej Eura 7

Blog agencji Bluerank

Kompleksowy poradnik

Niewiele firm B2B zdaje sobie sprawę, jak podstawowych informacji szuka czasem ich grupa docelowa. Ci, którzy to rozumieją i, którzy tą potrzebę użytkowników chcą zaspokoić publikują poradniki poświęcone jakiemuś zagadnieniu. I korzystają na tym.

Tutaj ciekawe przykłady przewodników:

Baza porad Kuzniewski.pl

Przewodnik Cisco: Najlepsze sposoby na optymalizację inwestycji w Contact Center

Newsletter/ artykuły o sytuacji w branży

Każdy jest zainteresowany sytuacją w branży, w której pracuje. Dlatego cykliczne publikowanie tego typu artykułów i analiz może zainteresować grupę docelową niemal każdej firmy.

Ciekawym przykładem są kwartalne raporty o zagrożeniach Kaspersky Lab.

Webinar i webcast

Webcast to transmisja przez internet nagranej wcześniej prezentacji. Można ją oglądać w dowolnym czasie i miejscu.

Webinar to interaktywna prezentacja przez Internet. Umożliwia transmisję informacji w dwie strony – pomiędzy prowadzącym i słuchaczami – zadawanie pytań i odpowiadanie na nie. Webinary często nadawane są na żywo, dlatego trzeba być gotowym na udział w określonym dniu, o określonej porze. Często stosowane są przez firmy do interaktywnej prezentacji produktów i edukowania grupy docelowej. Są powszechnym narzędziem marketingowym największych, firm takich jak Cisco, Microsoft, Bosch, Oracle czy Apple.

Ciekawy przykład: seria webinarów Cisco.

Podkasty (Podcasty)

Podkast to internetowa audycja głosowa, dostępna do pobrania, co jakiś czas. Zwykle istnieje możliwość zaprenumerowania podkastów, a wtedy aktualne wersje można pobierać automatycznie na iPoda lub jako plik MP3.

Podcasty można stworzyć szybko, niewielkim nakładem środków. Mają wiele zalet. Pozwalają na:

To, że korzystanie z tego rodzaju contentu jest możliwe w czasie wykonywania innych czynności, stanowi zachętę do korzystania z nich dla wielu rodzajów użytkowników.

Ciekawym przykładem są podkasty Deloitte.

Kalkulatory/ specjalne oprogramowanie

Kalkulatory, które po wpisaniu kilku danych umożliwiają uzyskanie informacji idealnie dopasowanych do potrzeb grupy docelowej są znane od dawna. To nie przeszkadza im skutecznie działać: zwiększać ruch na stronie i przekonywać do proponowanych rozwiązań, pokazując ich opłacalność na konkretnych liczbach.

Przykłady:

Kalkulator IGF firmy IBM

Kalkulator zwrotu z inwestycji w system projektowania inżynierskiego.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu treści, które pomogą twojej grupie docelowej podjąć właściwe decyzje, a tobie zyskać uwagę grupy docelowej? Poproś o ofertę.

Więcej o content marketing B2B

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS