Promujesz firmę B2B? Sprawdź, czy wypróbowałeś już te rodzaje contentu

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Promujesz firmę B2B? Sprawdź, czy wypróbowałeś już te rodzaje contentu

26 lut 2014
Content marketing

Każdy ma swoją ulubioną formę treści. Jedni lubią czytać, inni słuchać, jeszcze inni oglądać. Dlatego, idealna sytuacja to publikowanie wielu rodzajów contentu. Chodzi o to, by firma miała coś interesującego dla każdego idealnego klienta, a wszystkie osoby z grupy docelowej, będące na różnych etapach cyklu sprzedażowego i mające różne preferencje znalazły coś dla siebie.

Dobrze mieć, więc, coś dla osób zastanawiających się, jaki produkt, albo usługa rozwiąże ich problemy i dla tych, którzy chcą zdefiniować kryteria, jakie powinien spełniać wykonawca lub dostawca. Równie ważne jest posiadanie treści przeznaczonych dla osób, które wiedzą już, kogo szukają i chcą przekonać się, kto odpowiada ich wymaganiom.

Mając to na uwadze, poniżej zebrałam formy contentu, wykorzystywane przez firmy B2B do promowania produktów i usług, edukowania, albo dostarczania podstawowych informacji, jakich szuka czasem grupa docelowa.

Są to zarówno formy sprawdzone, jak i wykorzystywane od niedawna.

 

Broszura

Broszura to niezbędnik B2B marketingu. Może podkreślać przewagę konkurencyjną firmy i oferowanych przez nią usług. Być kompendium wiedzy o produktach. Broszura może istnieć w formie papierowej książeczki reklamowej – idealnej do wyeksponowania na targach, konferencjach czy wręczenia klientowi w czasie rozmowy. Może być też w formie elektronicznego pliku gotowego do wysłania potencjalnym klientom. Unikaj natomiast publikowania broszur w formacie PDF na stronach internetowych, bo, jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Nielsen Norman Group, często powoduje to niezadowolenie czytelników. 

 

Case study

Case study to jedyny w swoim rodzaju format. Pokazuje, w jaki sposób usługa pomogła rozwiązać czyjś problem i jakie rezultaty pomogła osiągnąć. Posługuje się faktami i liczbami, co uwiarygadnia informacje. Case study podaje nazwę firmy, dla której wykonałeś pracę i opinie jej pracowników oraz zawiera ich opinie o Twojej firmie. To najlepszy możliwy social proof.

 

Infografika

Infografiki to grafiki informacyjne, które prezentują dane i informacje wykorzystujące ilustracje, zdjęcia, obrazy, mapy, wykresy, diagramy, schematy i inne formy prezentacji zjawisk i zależności pomiędzy nimi. Przyciągają wzrok, są przejrzyste, czytelne i zrozumiałe. Dlatego są lubiane przez czytelników.

Interesujące przykłady:

Infografika Microsoft: Bądź bezpieczniejszy w sieci

Infografika Google: Ewolucja w reklamie i marketingu

 

Pokaz slajdów/ prezentacja

Prezentacje to połączenie najważniejszych treści z ciekawą formą wizualną i szczyptą humoru. Prostota, przejrzystość, oryginalność. Idealnie nadają się do przedstawiania treści, które są skomplikowane merytorycznie. Pokaż więcej, pisz i mów mniej – to motto, jakie przyświeca najlepszym twórcom prezentacji.

Prezentacje wykorzystywane są na spotkaniach z klientami czy konferencjach, ale także na stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. Umieszczone na portalach typu SlideShare, których głównym celem jest dzielenie się prezentacjami mogą stać się ważnym narzędziem content marketingowym.

Potencjał prezentacji dostrzegło wiele osób, o czym świadczy sukces slideshare.net. Z 60 milionami odwiedzających miesięcznie jest wśród 200 najczęściej odwiedzanych stron na świecie.

Oto szczególnie ciekawy styl prezentacji: Freshmail: Jak z subskrybenta zrobić klienta.

 

Blogi

Prowadzenie bloga firmowego to jedno z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych narzędzi content marketingu. Firmy, które blogują mają wyższy ruch na stronie od tych, które tego nie robią i generują więcej leadów. Częściej są postrzegane, jako eksperci, przez co sprzedają swoje usługi po wyższych cenach. Z drugiej strony, blogowanie wymaga czasu i systematyczności.

Kilka ciekawych przykładów.

Blog Axa Direct

Blog agencji Bluerank

 

Kompleksowy poradnik

Niewiele firm B2B zdaje sobie sprawę, jak podstawowych informacji szuka czasem ich grupa docelowa. Ci, którzy to rozumieją i, którzy tą potrzebę użytkowników chcą zaspokoić publikują poradniki poświęcone jakiemuś zagadnieniu. I korzystają na tym.

Tutaj ciekawy przykład kompendium wiedzy:

Baza porad Kuzniewski.pl

 

Newsletter/ artykuły o sytuacji w branży

Każdy jest zainteresowany sytuacją w branży, w której pracuje. Dlatego cyklicznie publikowane aktualności, artykuły i analizy mogą cieszyć się popularnością odbiorców niemal w każdej branży.

Ciekawym przykładem są kwartalne raporty o zagrożeniach Kaspersky Lab.

 

Webinar i webcast

Webcast to transmisja przez internet nagranej wcześniej prezentacji. Można ją oglądać w dowolnym czasie i miejscu.

Webinar to interaktywna prezentacja przez Internet. Umożliwia transmisję informacji w dwie strony – pomiędzy prowadzącym i słuchaczami – zadawanie pytań i odpowiadanie na nie. Webinary często nadawane są na żywo, dlatego trzeba być gotowym na udział w określonym dniu, o określonej porze. Często stosowane są przez firmy do interaktywnej prezentacji produktów i edukowania grupy docelowej. Są powszechnym narzędziem marketingowym największych firm, takich jak Cisco, Microsoft, Bosch, Oracle czy Apple.

Ciekawy przykład: seria webinarów Cisco.

 

Podkasty (Podcasty)

Podkast to internetowa audycja głosowa, dostępna do pobrania, co jakiś czas. Zwykle istnieje możliwość zaprenumerowania podkastów, a wtedy aktualne wersje można pobierać automatycznie na iPoda lub jako plik MP3.

Podcasty można stworzyć szybko, niewielkim nakładem środków. Mają wiele zalet. Pozwalają na:

To, że korzystanie z tego rodzaju contentu jest możliwe w czasie wykonywania innych czynności, stanowi dodatkową zachętę do korzystania z nich.

Ciekawym przykładempodkasty Deloitte.

 

Kalkulatory/ specjalne oprogramowanie

Kalkulatory, które po wpisaniu kilku danych umożliwiają uzyskanie informacji idealnie dopasowanych do potrzeb grupy docelowej są znane od dawna. To nie przeszkadza im skutecznie działać: zwiększać ruch na stronie i przekonywać do proponowanych rozwiązań, pokazując ich opłacalność na konkretnych liczbach.

Przykład:

Kalkulator IGF firmy IBM

 

Chcesz zyskać uwagę grupy docelowej i pomóc jej podjąć właściwe decyzje?

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu treści? Poproś o ofertę.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS