Prowadzenie bloga przez zewnętrzną firmę: dobry pomysł czy porażka?

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Prowadzenie bloga przez zewnętrzną firmę: dobry pomysł czy porażka?

10 wrz 2014
Content marketing

Niedawno przeczytałam ciekawy wpis Igora Bielobradka – autora bloga na temat marketingu firm B2B.

Stawia w nim, między innymi, pytanie czy outsourcing treści na potrzeby content marketingu jest możliwy. Innymi słowy, czy  możliwe jest stworzenie przez osoby z zewnątrz na tyle wartościowych treści, by „umożliwiły nawiązanie z potencjalnym klientem relacji, pozyskanie jego zaufania i zbudowanie pozycji eksperta”.

Zdaniem Igora:

To wszystko prawda.

Nikt nie poprowadzi firmowego bloga lepiej niż grupa kreatywnych pracowników.

Ale wartościowy content to nie tylko blogi.

To także, między innymi:

Treści można publikować w wielu formach medialnych. Im ta forma bardziej przyjazna dla grupy docelowej, tym większa szansa na zainteresowanie użytkowników. Ale często stworzenie takiego contentu jest czasochłonne i wymaga umiejętności wykraczających poza bycie ekspertem w branży.

Ekspert może dodać wpis na blogu stosunkowo szybko. Ale by stworzyć ciekawą infografikę musi mieć nie tylko dobrą koncepcję, ale też czas by rozwinąć ją wspólnie z grafikiem.

Artykuł jest doceniony wtedy, kiedy oprócz wartościowych informacji ma interesujący tytuł, nagłówki i przyjazną szatę graficzną. Prezentacja, którą chętnie dzielą się użytkownicy, oprócz puli wartościowych informacji ma też zwykle celne (czasem dowcipne) hasła, których wymyślenie wymaga czasu.

Oprócz wartościowych informacji i ciekawej formy wartościowy content musi być także wyjątkowy, dlatego twórca contentu musi analizować też, co robi konkurencja choćby po to, żeby uniknąć powielania tego.

Niewiele małych firm zatrudnia ludzi dobrych w każdym aspekcie content marketingu.

Takich, którzy są ekspertami w swojej branży, mają lekkie pióro, umieją pisać zwięźle, ciekawie, a czasem nieco prowokacyjnie, a do tego zadbać o ciekawą formę graficzną.

Wykorzystując wewnętrzną wiedzę, a specyficzne umiejętności zlecając osobom spoza firmy można mieć dokładnie to, czego się potrzebuje – wartościową wiedzę, pochodzącą od ekspertów z firmy, zamienioną w ciekawy, chętnie czytany content.

Czego można oczekiwać od zewnętrznych współpracowników?

Czego nie warto zlecać osobom z zewnątrz?

Podsumowując, choć najlepiej jest, gdy do tworzenia wartościowych treści wykorzystuje się wiedzę, która jest wewnątrz organizacji, zewnętrzni specjaliści mogą z dobrym skutkiem pomagać w wielu aspektach content marketingu.

Inne artykuły o content marketingu:

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS