Każda firma B2B musi mieć ten content na stronie internetowej.

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Każda firma B2B musi mieć ten content na stronie internetowej.

14 kwi 2014
Content marketing

Wielokrotnie badano, co powoduje, że serwis internetowy budzi zaufanie potencjalnych klientów i zachęca ich do interakcji, lub – wręcz przeciwnie – zniechęca do tego.

Na początku 2014 r. firma KoMarketingAssociates zbadała to zagadnienie specjalnie w odniesieniu do firm B2B.

Okazało się, że potencjalni klienci oczekują, że na stronach internetowych firm B2B znajdą pewien podstawowy zakres informacji. Gdy tych informacji brak, nabierają przekonania, że firma nie jest wiarygodna i opuszczają stronę.

Elementy, których brak powoduje, że firma nie budzi zaufania.

Aż 55% osób ankietowanych w badaniu stwierdziło, że brak danych kontaktowych/ numeru telefonu na stronie internetowej zmniejsza wiarygodność firmy.

Innymi słowy, wszystkie firmy, z którymi można się skontaktować wyłącznie za pomocą formularza, statystycznie, już „na starcie” tracą więcej niż połowę potencjalnych klientów.

Kolejne 43% ankietowanych opuszcza serwisy internetowe, które nie informują jasno, czym zajmuje się firma. Respondentów zniechęca również, między innymi, bardzo mały tekst (zbyt mała czcionka).

Informacje marketingowe, które są niezbędne na stronach firm B2B.

Większość – 52% osób ankietowanych w badaniu - twierdzi, że za wiarygodną uznaje tylko taką firmę, która ma na stronie internetowej dane kontaktowe i inne wyczerpujące informacje dotyczące firmy.

Dla oceny wiarygodności firmy istotne są również case studies/ white papers/ artykuły, listy klientów, biografie kluczowych pracowników, raporty z badań oraz wpisy blogowe (przez respondentów zostały wskazane w takiej właśnie kolejności).

Z drugiej strony, jedynie 6% ankietowanych stwierdziło, że duży wpływ na podjęcie przez nich decyzji o zakupie ma aktywność potencjalnego dostawcy produktów lub usług w mediach społecznościowych.

Respondenci pytani o to, czego na stronach internetowych firm B2B najbardziej im brakuje najczęściej wskazywali na case studies, white papers i artykuły (54%), cenniki (50%), recenzje produktów i szczegóły dotyczące wsparcia technicznego (42%).

Najważniejsze wnioski z badania

Podsumowując, wyniki badania wskazują jednoznacznie, że:

Wyniki tych badań potwierdzają spostrzeżenia zawarte w wielu poprzednich podobnych badaniach.

Potwierdzają również obserwacje wielu firm, z którymi zdarzyło mi się współpracować, jktóre analizuję swoje statystyki internetowe.

Więc, jeżeli ktoś jeszcze ma wątpliwości czy warto użytkownikom zaoferować wartościowe informacje, przeglądając te wyniki, zyskuje kolejne tego potwierdzenie.

Pełne wyniki badania i informacje o metodologii dostępne są tutaj - The 2014 Web Usability Report.

Powiązany artykuł: Marketing B2B: 6 rzeczy, o których warto wiedzieć.

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS