Jak prowadzić bloga w branży B2B, jeżeli nie jesteś urodzonym blogerem

Joanna Nowak | Copywriting

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 
 

Jak oswoić prowadzenie bloga w branży B2B, jeżeli nie jesteś urodzonym blogerem

26 wrz 2017
Content marketing

Jeżeli uważasz, że twoja firma potrzebuje bloga, by skutecznie konkurować, ale nie czujesz się na siłach, by go prowadzić – ten artykuł jest dla ciebie.

Powstał pod wpływem zapytań, jakie otrzymuję od klientów – kompetentnych firm, należących do najbardziej doświadczonych w branży, które są w stanie zaoferować klientom niezwykle konkurencyjne rozwiązania. Niestety, o  ich przewadze wie wąska grupa klientów, która stanowi jedynie ułamek grupy docelowej.

Oczywiście firmy, o których piszę informują o swoich mocnych stronach na stronie internetowej. To jednak nie wystarcza, bo nie każdy ich potencjalny klient tam trafia.

Choć wiadomo, że ponad 80% firm szuka w internecie informacji o usługach i produktach, zanim zdecyduje się na ich zamówienie, potrzebują wartościowych wskazówek i porad, a nie ofert. Dlatego blog, zawierający poszukiwane przez nich informacje, z wysoką pozycją dla wpisywanych przez nich fraz:

Mimo tych wszystkich oczywistych zalet posiadania bloga wiele firm business-to-business (B2B) nie bloguje.

Choć wiedzą, jak bardzo w marketingu firmy B2B pomocny jest blog, choć mają dużo do powiedzenia, a nawet sporo pomysłów na wpisy blogowe, nie mają czasu na to, by je urzeczywistnić lub nie czują się na siłach. Dlatego nie prowadzą bloga tylko patrzą bezradnie, jak potencjalni klienci wybierają pozornie tańszą, lecz na dłuższą metę gorszą ofertę konkurencji.

Blogowanie jest mniej skomplikowane niż myślisz. Oto, jak możesz je oswoić.

Dobry blog nie musi mieć dużo treści. Musi zawierać jedynie istotne i pomocne dla grupy docelowej informacje. Dlatego, do blogowania

wybierz wąski zakres tematyczny, w którym jesteś prawdziwym ekspertem.

Najlepiej, żeby pokrywał się on z zakresem tematycznym, w którym ekspertem jest twoja firma. Wtedy twoi potencjalni klienci staną się wierną grupą czytelników.

Kiedy wiesz już, o czym ma być blog możesz zaczynać pracę.

Pisz tak, żeby pomóc jednej konkretnej firmie.

Rób to za każdym razem, kiedy pomyślisz, że jakaś firma niepotrzebnie walczy z czymś, co można z łatwością załatwić dzięki wiedzy, doświadczeniu i odpowiednim narzędziom. Pisz tak, jakbyś chciał pomóc tej jednej konkretnej firmie. Pomyśl, że jeżeli ci się to uda już odniosłeś sukces. Nieważne czy przeczyta i wykorzysta to ktoś jeszcze, choć NA PEWNO tak właśnie będzie.

Poproś kogoś, komu ufasz o sprawdzenie tekstu.

Jeżeli pisanie nie jest twoją mocną stroną i obawiasz się, że możesz popełniać błędy stylistycznie, a tekst będzie brzmiał niezręcznie i mało zachęcająco nie rezygnuj z prowadzenia bloga.

Poproś kogoś o przeczytanie tekstu, zaproponowanie ciekawego tytułu, napisanie przyciągającego uwagę wstępu, wymyślenie śródtytułów oraz ogólne wygładzenie tekstu. Wielu copywriterów świadczy takie usługi, w tym, pisząca te słowa. smiley

Pamiętaj, że najważniejsze jest to, co chcesz powiedzieć. Jest wielu copywriterów czy redaktorów, którzy mogą sprawić, że twój tekst będzie się czytać z przyjemnością, ale tylko ty wiesz (i może jeszcze kilka innych firm z twojej branży), jak pomóc twojej grupie docelowej. Wykorzystaj tą wiedzę i dziel się nią, a zyskasz wierne grono czytelników i...potencjalnych klientów, którzy ufają twojej firmie!

Opublikuj swój tekst

Możesz to zrobić na swojej stronie internetowej. Możesz to zrobić na LinkedIn lub w innym miejscu w internecie, z którego korzysta twoja grupa docelowa. To bardzo łatwe.

Powtarzaj powyższe czynności

Za każdym razem, kiedy pomyślisz, że jakaś firma niepotrzebnie walczy z czymś, co można z łatwością załatwić dzięki wiedzy, doświadczeniu i odpowiednim narzędziom, napisz artykuł na ten temat według powyższych wskazówek.

Jeżeli zrobisz to raz w miesiącu, to wystarczy, by stać się właścicielem wartościowego, pomocnego dla firm z grupy docelowej bloga, który przez całe lata będzie zaskarbiać ci uwagę i zaufanie klientów.

Jest jeszcze jedna możliwość...

Jeżeli napisanie nawet kilku najważniejszych myśli także jest dla ciebie zbyt czasochłonne, nagraj to, co chcesz powiedzieć na dyktafon, albo nakręć wideo i przekaż je dowolnemu copywriterowi lub redaktorowi do obróbki.

Najważniejsze to dojść do celu – prowadzić bloga, który pomoże grupie docelowej.  

Bo w blogowaniu nie chodzi o to, żeby zaraz zamieniać ją w klientów. Najważniejsze jest, żeby ta grupa docelowa korzystała dzięki twojej wiedzy i wiedziała do kogo się zwrócić, kiedy nadejdzie dzień,  w którym potrzebować będzie pomocy. Wtedy na pewno da ci znać, nawet jeżeli wcześniej nie będziesz jej specjalnie zachęcać do konwersji. 

Interesuje cię wsparcie w prowadzeniu bloga? 

Poproś o ofertę.

Chcesz jeszcze poczytać na ten temat?

Przejrzyj powiązane artykuły:

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

Najpopularniejsze wpisy

Najnowsze wpisy

Kategorie

Archiwum


Powered by CouchCMS