Cechy użytecznych stron internetowych

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Twoja strona WWW jest użyteczna? Jeżeli nie, nie znajdziesz się na krótkiej liście

29 gru 2014
Content marketing

Wiadomo, że w branży business-to-business (B2B) decyzji zakupowych nie podejmuje się ani szybko, ani w pojedynkę. Ten proces trwa – według badań, coraz dłużej – a wybór musi być poparty solidnymi argumentami.

Co więcej, coraz większa część procesu decyzyjnego odbywa się poza działami sprzedaży firm. Badania Sirius Decisions, prowadzone w Stanach Zjednoczonych w 2014 r. pokazują, że aż 67% procesu zakupowego w branży B2B odbywa się online.

Oznacza to, że zanim ktokolwiek skontaktuje się z działem sprzedaży, decyzja o tym, od kogo nie kupować jest już podjęta.

Żeby wybrać rozwiązania najlepiej dopasowane do potrzeb klienci wyszukują pomocne treści online. Na tej podstawie tworzą krótką listę produktów lub usług konkretnych firm, których nabycie rozważają. Co, jeżeli twoja firma takich pomocnych treści nie tworzy? Prawdopodobnie nie ma cię wtedy na krótkiej liście i twoja firma nie będzie nawet brana pod uwagę, jako potencjalny dostawca.

Zastanawiasz się,  czy twój serwis internetowy jest pomocny? Sprawdź poniżej.

 

Cechy użytecznych serwisów internetowych

 

1. Obecność wartościowego contentu

Wartościowe dla klientów wskazówki i porady mogą być zamieszczone w formie artykułów, wpisów blogowych, webcastów, podcastów, infografik, wywiadów i w wielu innych formach

To, jakie treści warto mieć na stronie zależy od  potrzeb użytkowników. Nie istnieje jeden „magiczny” content, który zainteresowałby i zadowoliłby każdego. W procesie decyzyjnym uczestniczą przecież różne osoby, które mają swoje zainteresowania i potrzeby informacyjne dotyczące różnych rozwiązań.

Zawsze istotne jest, jednak, by mieć na stronie internetowej treści, które:

 

2. Ułatwianie wszystkiego

Pomagaj klientom w znalezieniu tego, czego szukają – produktów, usług lub po prostu informacji.

Strukturę serwisu, jak i każdy nagłówek, tekst, element graficzny lub link tekstowy wykorzystaj do prowadzenia i informowania klientów. Tak, żeby czuli, że serwis wychodzi naprzeciw ich potrzebom, a oni są tylko o kliknięcie od tego, co chcą znaleźć.

Każdy element w serwisie powinien ułatwić realizację celu. Ze strony internetowej powinno natomiast zniknąć wszystko, co zbędne. Sprawdza się przejrzystość i prostota.

 

3. Aktualne informacje

Wszystko się zmienia. W jednej branży szybciej, w innej wolniej, ale zmiana zawsze występuje. Zmieniają się wyzwania, przed którymi stoją klienci i rozwiązania dla ich problemów. Zmieniają się też informacje, jakich klienci poszukują.

Pomocny, użyteczny serwis internetowy aktualizuje zawarte w nim informacje na tyle często, by były postrzegane przez klientów, jako aktualne i istotne dla nich w danym momencie. Z drugiej strony, można przyjąć, że serwis internetowy, nieaktualizowany od miesięcy nie jest już pomocny dla klientów.

 

4. Zrozumiały język

Firmy B2B często sprzedają zaawansowane technologicznie produkty lub świadczą usługi, wymagające dużej wiedzy technicznej. Ich grupą docelową są specjaliści. Często, na co dzień, posługują się oni specyficznym językiem, który dla nich jest najlepiej zrozumiały. Używanie na stronie internetowej "żargonu” grupy docelowej umożliwia jej szybsze przyswojenie treści (badania Nielsen Norman Group).

 

To, jak bardzo użyteczny jest serwis internetowy tylko pozornie trudno zmierzyć

W rzeczywistości, pomocny serwis internetowy generuje znaczny ruch z wyszukiwarek, wartościowe leady i ma duży autorytet (domain authority). Jest narzędziem, które sprawia, że firma jest znana w środowisku, dobrze postrzegana, a grupa docelowa sama nawiązuje z nią kontakt. Innymi słowy, pomocny serwis internetowy jest jednym z filarów z rozwoju firmy.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS