Jak napisać teksty na stronę internetową firmy B2B?

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jakie powinny być teksty na stronę internetową firmy B2B?

13 lis 2014
Teksty na strony internetowe

Piszę teksty na strony internetowe firm B2B. Często więc pracuję dla firm działających w tzw. „trudnych” branżach, takich jak przemysł czy IT. Piszę zarówno dla dynamicznie rozwijających się start-upów i firm z kilkudziesięcioletnią tradycją. I kiedy pytam klientów, jak wyobrażają sobie swoje teksty niemal każdy wymienia podobne rzeczy.

Teksty mają być:

Nie mogą być:

To powszechnie znane pożądane i niepożądane cechy tekstów na stronę firm B2B więc nie będę poświęcać im więcej czasu.

Skupię się na tym, o czym wielu właścicieli firm B2B nie wspomina.

Prosto i do celu.

Teksty w serwisie firmowym firmy B2B powinny jasno komunikować co chcesz, żeby czytelnicy zrobili i przedstawić kilka konkretnych powodów, dla których im się to opłaca.

Nawet, jeżeli chcesz po prostu przedstawić grupie docelowej swoją ofertę robisz to po coś. Na przykład po to, by zdobyć dane firm zainteresowanych ofertą i stopniowo „pracować nad nimi”, by skłonić je do współpracy, albo do złożenia zapytania ofertowego lub spotkania.

Nikt nie złoży zamówienia wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych jedynie po przeczytaniu tekstu na stronie internetowej. Niemniej, każdy tekst w serwisie internetowym i każda podstrona powinny w jakiś sposób przyczyniać się do realizacji nadrzędnego celu, a cały serwis internetowy jasno i jednoznacznie go komunikować.

Często odnoszę wrażenie, że w wielu firmach ten cel nadrzędny nie został jasno określony. A żeby teksty były skuteczne cel istnienia strony internetowej musisz znać zarówno ty, twój copywriter i designer, jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad serwisem.

Konkret, nie ogólnik.

Na stronie internetowej można pisać tak, jak większość firm: „mamy wiedzę i doświadczenie, nasze produkty są wysokiej jakości, a nasze usługi są kompleksowe”. Można, ale ponieważ tak piszą wszyscy to nie przekonuje.

Z drugiej strony można pokazać, jaka jest twoja firma, kto za nią stoi oraz co, i jak robi – liczba tych którzy uwierzą na pewno wzrośnie. Pokazać to możesz odpowiednio redagując teksty oraz prowadząc bloga.

Innymi słowy, zamiast pisać o tym, jakim się jest, lepiej napisać o tym, co o tym świadczy. Przedstawić konkret, nie ogólnik.

Pokaż osobowość.

Często powodem, dla którego firmy rodzinne mają przewagę nad większymi konkurentami są wartości, którymi się kierują właściciele i ich osobowość. Przez to, że oni są ogromnie zmotywowani do rozwoju, do wychodzenia naprzeciw potrzebom grupy docelowej firma zarażają swoim entuzjazmem resztę zespołu, dzięki czemu firma oferuje ponadprzeciętną jakość usług.

Sama pracowałam kiedyś w firmie zarządzanej przez charyzmatycznego właściciela z wizją więc wiem, jak bardzo taki zapał się udziela i sprawia, że kultura organizacyjna wspiera rozwój, wytężoną pracę i dobre pomysły, co musi mieć odzwierciedlenie także w jakości usług.

Jeżeli uda się sprawić, by takie niezwykłe osobowości „przeświecały” przez content (wideo, blog, teksty w serwisie) może to wystarczyć by wyróżnić się i zyskać zaufanie.

Niestety, osobowość właściciela często chowa się za utartymi formułkami. A zwolennikami takiego stanu rzeczy są paradoksalnie… sami prezesi, którzy wyjście poza schemat często uważają za nieprofesjonalne.

Lekko i sympatycznie.

Wbrew temu, co sądzi wiele osób, również teksty na stronę firmy B2B powinny być pisane prostym językiem i budzić pozytywne uczucia, nie być sztywne, ponure i odarte z poczucia humoru.

Soczyste, nieco potoczne sformułowania również nie są zabronione. Na przykład, napisanie, że coś leży nam na sercu może się sprawdzić także na stronie firmy B2B. Odróżni się od branżowego żargonu i zwróci uwagę.

Bardziej niż twoja firma, klienta interesują własne korzyści.

Dlatego pisanie w formie czynnej „wykorzystaj pełnię potencjału swojej sieci światłowodowej” i w drugiej osobie, o tym co „ty” zyskasz sprawia, że teksty są skuteczniejsze. Jest tak, bo w większym stopniu dotyczą czytającego, a każdy woli czytać o tym, co dotyczy go bezpośrednio.

W branży B2B, gdzie decydentami są osoby z kadry menedżerskiej lepsze wyniki firmy często umożliwiają osiągnięcie osobistych celów.

Zastanawiasz się, co zrobić, by teksty na twojej stronie internetowej były bardziej wartościowe i skuteczniejsze? Chętnie zrobię to razem z tobą. Zacznij od wysłania wiadomości.

Więcej artykułów o pisaniu tekstów:

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS