Jak napisać teksty na stronę internetową firmy B2B?

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Copywriting w firmie B2B - jakie powinny być teksty na stronę internetową?

13 lis 2014
Teksty na strony internetowe

Ponieważ piszę teksty na strony internetowe firm B2B często pracuję dla biznesów, działających w tzw. „trudnych” branżach, takich jak przemysł czy IT. Piszę zarówno dla start-upów, jak i firm z kilkudziesięcioletnią tradycją. I kiedy pytam klientów, jak wyobrażają sobie swoje teksty niemal każdy wymienia podobne rzeczy.

 

Teksty mają być:

 

Teksty nie mogą:

 

Te pożądane i niepożądane cechy tekstów na strony internetowe są powszechnie znane więc nie będę poświęcać im więcej czasu. Skupię się na tym, o czym wielu właścicieli firm B2B zapomina.

 

Prosto i do celu

Wszystkie teksty, jakie znajdują się na stronie interntowej powinny służyć realizacji konkretnego celu.

Chcesz zainteresować grupę docelową produktem lub usługą? Zaoferuj treści, które szeroko wyjaśnią korzyści z ich zastosowania. Edukuj. 

Twoim celem, jest przekonanie do kupienia rozwiązania informatycznego, jakie oferujesz? Przedstaw kilka konkretnych powodów, dla których jego wdrożenie się opłaca. Wyjaśnij, co się stanie, jeżeli czytelnik tego nie zrobi.

Chcesz, żeby potencjalny klient wszedł w interakcję z Twoją firmą? Zachęć do prenumeraty newslettera, wypróbowania demo, albo kontaktu z zespołem sprzedażowym. 

Nikt nie złoży zamówienia wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych jedynie po przeczytaniu tekstu na stronie internetowej. Niemniej, każdy tekst w serwisie internetowym i każda podstrona powinny w jakiś sposób przyczyniać się do realizacji nadrzędnego celu, a cały serwis internetowy jasno i jednoznacznie go komunikować.

WSKAZÓWKA

Żeby teksty były skuteczne cel istnienia strony internetowej musisz znać zarówno ty, twój copywriter i designer, jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad serwisem.

 

Konkret, nie ogólnik

Na stronie internetowej można pisać tak, jak większość firm: „mamy wiedzę i doświadczenie, nasze produkty są wysokiej jakości, a nasze usługi kompleksowe”. Można, ale ponieważ tak piszą wszyscy to nie przekonuje.

Z drugiej strony, można pokazać, jaka jest twoja firma, kto za nią stoi oraz co, i jak robi. Można pochwalić się realizacjami, referencjami, wiedzą członków zespołu. Liczba tych, którzy uwierzą na pewno wzrośnie. 

WSKAZÓWKA

Zamiast wyjaśniać, jaka jest Twoja firma, pokaż jaka jest. Przedstaw członków zespołu. Dziel się wiedzą na blogu. Chwal się realizacjami i referencjami.

 

Pokaż osobowość

Powodem, dla którego firmy rodzinne często mają przewagę nad większymi konkurentami są wartości, którymi się kierują właściciele i osobowość poszczególnych członków zespołu. Przez to, że są ogromnie zmotywowani do rozwoju, do wychodzenia naprzeciw potrzebom grupy docelowej, firma oferuje ponadprzeciętną jakość usług.

Sama pracowałam kiedyś w firmie zarządzanej przez charyzmatycznego właściciela z wizją więc wiem, jak bardzo taki zapał się udziela i sprawia, że kultura organizacyjna wspiera rozwój, wytężoną pracę i dobre pomysły, co musi mieć odzwierciedlenie także w jakości usług.

Jeżeli uda się sprawić, by takie niezwykłe osobowości „przeświecały” przez content (wideo, blog, teksty w serwisie) może to wystarczyć, by wyróżnić się i zyskać zaufanie.

Niestety, osobowość właściciela często chowa się za utartymi formułkami. A zwolennikami takiego stanu rzeczy są paradoksalnie… sami prezesi, którzy wyjście treści poza schemat często uważają za nieprofesjonalne.

 

Lekko i sympatycznie

Wbrew temu, co sądzi wiele osób, również teksty na stronę firmy B2B mogą być pisane prostym językiem, krótkimi zdaniami i budzić pozytywne emocje. Soczyste, nieco potoczne sformułowania również nie są zabronione. 

 

Zastanawiasz się, co zrobić, by teksty na twojej stronie internetowej były bardziej wartościowe i skuteczniejsze? Chętnie zrobię to razem z tobą. Zacznij od wysłania wiadomości.

 

Więcej artykułów o pisaniu tekstów:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS