Jak napisać tekst "o nas" czy "o firmie", by więcej sprzedać?

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak napisać tekst "o nas" czy "o firmie", by więcej sprzedać?

27 cze 2013
Teksty na strony internetowe

Od kogo chętniej kupiłbyś używany samochód? Od przyjaciela, który właśnie wymienia go na nowszy model czy od osoby, której adres e-mail znalazłeś w internecie? 

No właśnie! Statystyki mówią, że im większe zaufanie ma do sprzedającego kupujący, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji. 

Im więcej pozytywnych rzeczy dowie się o twojej firmie potencjalny klient, tym łatwiej będzie ci go przekonać do współpracy. A informacji tych szukać będzie najpierw na stronie internetowej. To jej zadaniem jest przekonanie, że warto ci zaufać.

 

Zaufanie to słowo klucz do wyższej konwersji

Potwierdzają to badania Nielsen Norman Group. Prawie wszyscy ankietowani przez nią od 1994 r. użytkownicy internetu, właśnie na stronach internetowych chcieli znaleźć informacje o firmie, które pozwolą im ocenić, czy mogą jej zaufać.

Godne zaufania firmy są poszukiwane. Można nawet powiedzieć, że wiarygodność to wartość, za którą wielu klientów jest skłonnych więcej zapłacić. W postrzeganie firmy jako wiarygodnego gracza warto więc zainwestować.

W przekonaniu potencjalnych klientów, że twoja firma jest wiarygodna pomoże Ci umieszczenie na stronie internetowej dobrze zredagowanej sekcji "o firmie".

 

Dlaczego niektóre strony "o nas" czy "o firmie" nie budzą zaufania?

Poniżej omawiam 4 najczęstsze problemy z sekcją "o firmie".

1. Klisze i ogólnikowe, wyświechtane zwroty

Masz w sekcji "o firmie" zdanie podobne do następującego: "Jesteśmy liderem w branży [wstawić właściwe słowo] świadczącym najwyższej jakości usługi i gwarantującym wysoki poziom obsługi klienta"? Marnujesz potencjał serwisu internetowego.

Słowa takie jak "lider", "usługi najwyższej jakości" czy "wysoki poziom obsługi klienta" są tak często używane, że przestały brzmieć przekonująco. Są ogólnikowe i nie dostarczają potencjalnym klientom praktycznie żadnych informacji. Dowiedz się więcej na ten temat z artykułu "15 słów, których nie powinno być na Twojej stronie internetowej".

Jeżeli chcesz przekonać o wyjątkowości świadczonych przez ciebie usług wyjaśnij, dlaczego klient będzie wyjątkowo zadowolony, jeżeli zrobi zakupy właśnie w twojej firmie i dlaczego można jej zaufać. W ten sposób, przechodzimy do następnego punktu...

2. Za mało faktów

O tym, że to właśnie u ciebie warto kupować trudno przekonać potencjalnych klientów jeżeli, jak w serwisach internetowych wielu firm, informacji jest za mało.

Dane o zrealizowanych projektach, wysokiej dynamice zatrudnienia, rosnącej powierzchni hal produkcyjnych czy niskim wskaźniku reklamacji mogą zdecydować o tym, że ktoś skontaktuje się z twoją firmą. Podobnie, jak lista otrzymanych certyfikatów czy nagród. Sprawdź, czy Twój serwis internetowy zawiera odpowiedzi na wszystkie pytania odbiorców.

3. Za mało autentyczności

Czy osoby, czytające teksty na stronie "o firmie" mogą poczuć jaka jest twoja firma? Dynamiczna, energiczna i sympatyczna, czy może bezosobowa i nudna...tak, jak sugerują teksty? 

4. Nieprzyjazne formatowanie tekstu

Pamiętaj, że nawet najciekawsze informacje o firmie, bez nagłówków, odstępów i wyróżnień nie zachęcą nikogo do czytania. Odpowiednie sformatowanie tekstu do publikacji na stronie internetowej w dużej mierze decyduje o jego skuteczności.

 

4 wskazówki, jak stworzyć skuteczną sekcję "o firmie"

 

Wykorzystaj racjonalne argumenty,...

Pokaż swoją przewagę. Wypunktuj wszystkie fakty, które świadczą o tym, że twojej firmie warto zaufać (np. kwalifikacje zespołu, zaplecze produkcyjne, wyjątkowa metodologia pracy czy proces kontroli jakości) i, krok po kroku, wytłumacz, jakie korzyści odniesie twój klient, dzięki temu, że twoja firma je oferuje. W zależności od ich znaczenia, każdemu z tych elementów możesz poświęcić oddzielną zakładkę. Zobacz jak robi to firma Bluerank.

 

...i odwołaj się do emocji

Kiedy będziesz odpowiadać na podstawowe pytanie, które zadaje sobie każdy czytelnik: "dlaczego mam zaufać tej firmie?" zrób to tak, żeby klient nie tylko to zrozumiał, ale także poczuł.

Przykład? Robi tak, na przykład, firma the Software House, która na swojej stronie "o nas" stwierdza "The right software development partner can change everything". 

 

Pokaż się od "ludzkiej" strony

Upewnij się, że teksty są autentyczne. Umożliwiają poznanie ludzi, którzy stoją za marką nie tylko z zawodowego punktu widzenia, ale także od tzw. „ludzkiej” strony. Twój zespół jest dowcipny i dynamiczny? Takie powinny twoje teksty. Trzon firmy stanowi zapatrzona w monitory grupa geeków? Pozwól im się przedstawić.

Zastanawiasz się, jak może wyglądać w praktyce? Osobowość firmy wyraźnie prześwieca przez stronę "o firmie" firmy InFakt.

 

Wyeksponuj najważniejsze informacje

przyjaznym czytelnikom formatowaniem tekstu. Większość ludzi tylko skanuje wzrokiem teksty na stronie internetowej, dlatego wyróżniając najważniejsze informacje zwiększysz szanse na to, że zostaną zauważone.

 

Podsumowując...

Sekcja "o firmie" to szansa na przekonanie potencjalnych klientów, że twojej firmie można zaufać. Tylko od ciebie zależy, czy wykorzystasz ją do zwiększenia konwersji i wywindowania przychodów.

 

Jeżeli potrzebujesz przy tym wsparcia już dziś poproś o ofertę na napisanie tekstów do serwisu internetowego.

 

Podobne artykuły:

Więcej o tym, jak pisać teksty na strony internetowe.

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS