Jak pisać teksty na strony internetowe małych firm i start-upów

JoannaNOWAK

Strategia | Copywriting | Content

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 

Jak pisać teksty na strony internetowe małych firm i start-upów

21 wrz 2015
Teksty na strony internetowe

Twoja strona WWW jest tylko wizytówką? Nie udaje Ci się za jej pośrednictwem przyciągać klientów? Być może chodzi o zaufanie.

Wiadomo, że większość potencjalnych klientów, zanim zdecyduje się na współpracę sprawdzi nie tylko, czy firma ma rozwiązanie dla ich problemów. Poszuka też informacji o tym, ilu klientom już pomogła, czy ma dobre referencje i jaką opinią cieszy się w branży. Najlepiej, by wszystko to znalazł na stronie internetowej.

 

Jak o swojej wiarygodności ma przekonać start-up?  

Jak ma zdobyć zaufanie klientów firma, która:

Odpowiedź jest prosta – musisz pokazać, jaka jest twoja firma i jak bardzo godni zaufania są ludzie, którzy ją tworzą.

W małej firmie, gdzie jedna lub kilka osób decyduje o wszystkim i robi wszystko, umiejętności ludzi i ich podejście do pracy mają bezpośredni wpływ na jakość świadczonych usług. Firma działa dokładnie tak, jak chce właściciel i jego zespół. Dlatego najważniejszą rzeczą, którą możesz zrobić, jeżeli jesteś małą firmą, jest pokazanie na stronie internetowej, kto stoi za twoją firmą.

Świetnym sposobem na zrobienie powyższego jest prowadzenie firmowego bloga. Idealnie, gdy treści tworzone są przez różnych członków zespołu i poruszają wiele zagadnień.

 

Bądź sobą

Wielu właścicieli małych firm uważa, że klienci zaufają im, gdy uwierzą, że mają do czynienia z firmą zatrudniającą co najmniej kilkanaście osób. Dlatego próbują ukryć to, kim są naprawdę.

Pracowałam niedawno z ekspertem o tak dużej renomie, że pomimo braku jakiejkolwiek reklamy, był popularny. Klienci zgłaszali się do niego, bo był znany w branży, słyszeli o nim od innych firm. Chciał, żeby nigdzie na stronie nie znalazła się informacja, że prowadzi firmę jednoosobowo, ani jego zawodowa biografia. Zamiast tego, zawsze miała być mowa o zespole.

Niestety, takie podejście nie zawsze działa.

Przede wszystkim, jego wynikiem jest stworzenie ogólnikowych tekstów – bo skoro nie można mówić o szczegółach, mówi się o ogólnikach, które można znaleźć na stronie internetowej niemal każdej firmy z branży. Tym sposobem, zamiast pokazywać swoją wyjątkowość, firmy dobrowolnie zrównują się w oczach klientów z konkurencją.

Małe firmy mają ogromny potencjał. Jest tak, między innymi, dlatego, że kierujący nimi ludzie mają często ogromną motywację do pracy na swoim. Decydują o wszystkim i robią wszystko, dlatego firma działa dokładnie tak, jak chcą. Decyzje podejmowane są szybko, bo nikt nie musi czekać na aprobatę góry. Wartości, jakie realizuje firma są ich wartościami. Nie warto dobrowolnie rezygnować z takiej przewagi.

Często zdarza się, że ludzie zakładają firmę, bo mają pomysł, jak coś robić inaczej – lepiej. Najważniejszą przewagą tworzonej przez nich firmy nie jest więc to, że istnieje ona od 20 lat, ale to, że wie, jak coś robić lepiej. W takim wypadku, to właśnie powinna być najważniejsza informacja, którą przekazuje strona internetowa.

 

Teksty, które pokazują wyjątkowość małej firmy to podstawa skuteczności jej strony internetowej.

Napisanie tekstów, pokazujących, jaka twoja mała firma jest naprawdę, wymaga czasu, namysłu i umiejętności. Jest to, jednak, niezbędne, jeżeli chcesz mieć stronę, która przekona klientów. Weź pod uwagę powyższe przy najbliższej przebudowie twojej strony internetowej, a będziesz o krok bliżej do wykorzystania pełni jej potencjału.

 

Powiązane artykuły:

<< powrót do listy

Joanna Nowak O autorce

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY


Powered by CouchCMS