Chcesz mieć skuteczne teksty? Daj copywriterowi szansę na ich stworzenie.

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 
 

Chcesz mieć skuteczne teksty? Daj copywriterowi szansę na ich stworzenie.

2 lut 2016
Teksty na strony internetowe

Zastanawiałam się ostatnio, które z napisanych przeze mnie tekstów są najlepsze. Najbardziej przejrzyste, zwięzłe, najskuteczniej przekonujące, że oferta warta jest swojej ceny.

Okazało się, że takie prace powstały dla klientów, którzy udzielali wyczerpujących i przemyślanych odpowiedzi na pytania, jakie im zadawałam. 

Bo solidne informacje o firmie – jej wyjątkowości, celach i strategii – otrzymane od klienta to podstawa skutecznych, wartościowych tekstów.

Są usługi, przy realizacji, których nie musisz w niczym pomagać.

Kiedy płacisz komuś za sprzątanie mieszkania, oczekujesz, że wyręczy cię we wszystkim, co z tym związane. Przyjdzie, posprząta, ty zapłacisz. Tak samo, kiedy ktoś myje twój samochód, albo naprawia zegarek. Zlecasz wykonanie usługi, płacisz, gdy wszystko gotowe. Nie musisz w niczym pomagać.

Inaczej jest z usługą pisania tekstów na stronę internetową.

Twój udział jest niezbędny. Copywriter musi zadać ci dużo pytań, a ty musisz znaleźć czas, by wyczerpująco na nie odpowiedzieć.

Skąd inaczej mógłby się dowiedzieć:

Bez przemyślanych odpowiedzi na te i wiele innych pytań nie da się napisać dobrych tekstów. A słabe teksty do niczego ci się nie przydadzą.

Sposób na owocną pracę nad tekstami.

Kiedy ja zaczynam pracę nad tekstami proszę klienta o wypełnienie kwestionariusza, który składa się z 35 pytań.

Jeżeli odpowiedzi są precyzyjne i wyczerpujące, stanowi to dobry początek pracy nad zleceniem.

Z drugiej strony, gdy są niekompletne i ogólnikowe kwestionariusz to tylko punkt wyjścia do dalszej pracy – szukania właściwych odpowiedzi na najważniejsze pytania w czasie rozmów telefonicznych i wymian mailowych. Cel to pełna klarowność na temat tego, kim klient jest i jak chce być postrzegany.

„Po co zadawać kilkadziesiąt pytań, żeby napisać kilka haseł, kilka nagłówków i kilka stron tekstu?”

Jeżeli tak, jak niektórym moim klientom kołacze ci się w głowie to pytanie, pomyśl, że od kilku stron tekstu, który powstanie zależy, jak ludzie będą postrzegać twoją firmę.

Czy pomyślą, że ma im do zaoferowania coś wartościowego?
Czy uznają, że jest godna zaufania?
Czy umieszczą ją na krótkiej liście?

Innymi słowy, dobrze dobrane słowa zdobędą klientów, a puste ich odstraszą.

Dlatego, znajdź czas, by usiąść, spokojnie pomyśleć i przekazać copywriterowi wszystkie informacje, niezbędne do napisania tekstów, które spełnią swoją rolę.

Powiązane artykuły:

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS