7 rzeczy, które warto wiedzieć o pisaniu tekstów na stronę internetową

JoannaNOWAK

+48 692 431 564/joanna.nowak@www-copywriting.pl

 
 

7 rzeczy, które warto wiedzieć o pisaniu tekstów na stronę internetową

20 lut 2017
Teksty na strony internetowe

Każdy marketingowiec wie, że świetne teksty na stronie internetowej mogą przekonać do współpracy znacznie więcej klientów niż te przeciętne.

Co jednak zrobić, żeby takie teksty znalazły się u ciebie na stronie?

Weź pod uwagę kilka poniższych wskazówek.

  1. Otrzymujesz to, za co płacisz.

Możesz starać się obniżyć koszty pisania tekstów na stronę internetową zlecając pracę nad nimi stażyście, albo poloniście z pobliskiego liceum. Niestety, nie jest to najlepszy pomysł, jeżeli zależy ci na stronie internetowej, która sprawi, że klienci sami będą się do ciebie zgłaszać.

Pisanie tekstów – oprócz lekkiego pióra, czyli talentu – wymaga świetnego warsztatu, który można nabyć jedynie dzięki doświadczeniu, wiedzy biznesowej i znajomości zasad marketingu online. A im wyższe umiejętności, tym wyższe stawki. Innymi słowy, tani i dobry copywriter nie istnieje.

Biorąc, jednak, pod uwagę, że

świetny tekst może być nawet 100 razy skuteczniejszy niż tekst dość dobry,

jednorazowa oszczędność 1000 zł nie ma aż takiego znaczenia.

  1. Pośpiech jest wrogiem jakości.

Kiedy na napisanie tekstów dajesz copywriterowi za mało czasu, cierpi ich jakość i spada skuteczność serwisu internetowego.

Copywriter, który pracuje w pośpiechu, nie ma czasu na to, żeby naprawdę dobrze poznać firmę, albo wielokrotnie polerować tekst. Daj mu czas, jakiego potrzebuje, a przekonasz się, że warto.

  1. Copywriter lepiej napisze teksty niż wewnętrzny dział marketingu.

Prawdą jest, że lepiej zlecić pisanie tekstów na stronę internetową copywriterowi spoza firmy, niż osobom z własnego działu marketingu.

Chociaż ktoś, kto pracuje w firmie lepiej zna twoją ofertę, copywriting prawdopodobnie nie jest jego wyłącznym zajęciem i pisaniu tekstów może nie być w stanie poświęcić odpowiednio dużo uwagi. Niekoniecznie też ma warsztat i talent niezbędne do tego, by napisać naprawdę przekonujący tekst.

  1. Im więcej informacji, tym lepiej.

Udzielenie dokładnych i przemyślanych odpowiedzi na pytania copywritera jest absolutnie niezbędne, by mógł on stworzyć naprawdę dobry tekst. Nie warto, więc, żałować na to czasu, bo inwestycja nawet kilku godzin będzie, dzięki wyjątkowo skutecznej stronie internetowej, przynosić ci korzyści przez lata.

Wyjaśnij najlepiej, jak potrafisz, kim jest i czego szuka twój idealny klient, dlaczego podejście twojej firmy jest inne i lepsze niż innych graczy w twojej branży. Miej wystarczająco dużo pewności siebie, by podzielić się z copywriterem i potencjalnymi klientami własnymi poglądami – dlaczego czujesz, że twoja firma jest potrzebna na rynku i będzie stanowić na nim nową jakość – i prawdziwą historią powstania twojej firmy. Bycie autentycznym się opłaca.

  1. Przy tworzeniu serwisu internetowego kolejność prac ma znaczenie.

Wiele rzeczy ma wpływ na sukces lub porażkę inwestycji w serwis internetowy, ale jedną z najważniejszych jest kolejność prac.

Często zdarza się, że najpierw powstaje projekt graficzny. Dopiero wtedy do współpracy zapraszany jest copywriter. Zastanawia się on, jak stworzyć przekaz, który wzbudzi zainteresowanie, zaufanie i przekona do przejścia na kolejny poziom współpracy. Jeżeli projekt graficzny na to nie pozwala i konieczne są jego zmiany – rosną koszty.

Z drugiej strony, gdy najpierw powstają teksty i szkic serwisu, a dopiero potem grafika, mamy optymalny przekaz, bez zbędnych wydatków.

  1. Mniej znaczy więcej.

Zwięzłość i prosty design pomagają wyeksponować przekaz. I odwrotnie, nadmiar słów i przeładowana grafika sprawiają, że to, co najważniejsze może łatwo zgubić się między wierszami. Zleć więc pracę nad tekstami copywriterowi i grafikowi, którzy cenią prostotę przekazu i upewnią się, że słowa i obrazy wspólnie przekażą użytkownikom to, co najważniejsze.

  1. Wysoka pozycja w rezultatach wyszkiwania i zaufanie klientów często idą w parze.

Najwyższą pozycję w rezultatach wyszukiwania mają strony, które zawierają informacje poszukiwane przez grupę docelową – interesujące dla nich, liczne i aktualne. Dlatego serwisowi internetowemu, składającemu się wyłącznie ze strony głównej, oferty i strony „o firmie” trudno konkurować z serwisem, gdzie artykuły na interesujące potencjalnych klientów tematy publikowane są przez lata.

Treści wyłącznie promocyjne, nawet nasycone słowami kluczowymi nie zapewnią ci ani wysokiej pozycji w rezultatach wyszukiwania, ani zaufania klientów. Jeżeli zależy ci na tych rzeczach rozważ prowadzenie bloga.


Powyżej zebrałam najważniejsze rzeczy istotne dla każdego, kto zaczyna pracę nad stworzeniem lub modyfikacją serwisu internetowego. Oczywiście, możesz zgłębić każdy z tych 7 punktów, czytając na tym blogu więcej artykułów na ich temat.

Artykuły, które mogą cię zainteresować:

 

<< powrót do listy

Joanna Nowak Poczytaj o mnie.

NAJPOPULARNIEJSZE NA BLOGU

OSTATNIE TEKSTY

TEMATY

ARCHIWUM


Powered by CouchCMS